AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #1 Del Skrevet 9. november 2018 Skal i babyshower med tapasbord i morgen formiddag og skal lage tyrkisk kebab-spyd å ha med. Jeg skal hente et par andre på tur til lokalet, som vi skal pynte 1 time før den gravide hovedpersonen dukker opp. Jeg må derfor kjøre ca 1,5-2 timer før maten skal spises. Vil maten holde seg greit varm til da i aluminiumsformer fra coop med vanlig alu-folie som lokk, eller bør jeg be samboer om å steike de for meg etter jeg er dratt og komme med de rett før servering? Jeg er litt kontrollfreak når det kommer til mat, så det siste alternativet sitter litt langt inne å velge uten god grunn.. Anonymkode: 8300a...11b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #2 Del Skrevet 9. november 2018 Bruk isoporbeholder utenpå aluminiumen. Isopor isolerer godt. Mat-termos er også en mulighet. Anonymkode: d5006...f9a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #3 Del Skrevet 9. november 2018 En kjølebag kan brukes som varmebag også, om du legger noen flasker med kokende vann i kjøleboksen sammen med den innpakkede maten. Anonymkode: d5006...f9a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #4 Del Skrevet 9. november 2018 Alum.former er syltynne og holder knapt på varmen i det hele tatt. Den stråler rett ut i rommet, formen holder ikke på noe varme. Som andre sier her må det mer til for å isolere varmen. Isopor, varmebag etc. Anonymkode: bf0e9...0c1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 9. november 2018 #5 Del Skrevet 9. november 2018 (endret) Bare alu-former holder ikke særlig lenge på varmen. Etter 2 timer vil nok kebabspydene kun være pisselunkne. Du er nødt til å ha isolerte kasser for at dette skal holde. Hvis du ikke har isoporkasser: kanskje du har en kjølebag? PS: ikke meningen å gjenta de andre her. Vi var mange velmenende som skrev samtidig Endret 9. november 2018 av Ullvott 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #6 Del Skrevet 9. november 2018 Det er også en viss grense på hvor lenge man bør holde maten varm. Anonymkode: d5006...f9a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå