AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #1 Skrevet 9. november 2018 Få høre, hva gjorde de så ille/bra? Beste: Han jeg har nå har bare som mål å tilrettelegge for oss som jobber der. Så lenge vi er fornøyde er han fornøyd og da får vi gjort jobben vår og mer til. Herlig, alltid lyttende og alltid åpen for forslag. Verste: Hadde en sommerjobb en gang på en bensinstasjon. Lå med spysjuka som kom plutselig to timer før nattevakt, ringte inn med en gang. Ble skjelt ut så til de grader og når hun la på med meg ringte hun vår felles bekjente som "fikk meg inn" på jobben og skjelte ut henne om hvor ubrukelig jeg var. Til slutt søkte hun opp nummeret til samboeren min og ringte og skjelte ut han etter alle kunstens regler. Resten av sommeren overvåket hun meg fullstendig, kommenterte hva jeg hadde spist på vakter jeg ikke var på, flekk på genseren hun hadde sett jeg hadde på en annen gang (alt gjennom overvåkningskameraet!). Anonymkode: ee308...51b 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #2 Skrevet 9. november 2018 Beste: en som faktisk var ordentlig leder som man vil at en leder skal være. Hadde et hyggelig forhold og tone mot alle, var blid og servet de ansatte. Vær det noe som ikke fungerte så ordnet han opp med en gang. Vær det vanskelige ansatte så tok han samtale med dem og gjemte seg ikke unna. Han var opptatt av å følge regler angående forsentkomninger o.l og lot ikke de sløve unnasluntrerne få styre showet. Når en kollega prøvde å være mini sjef,forsto hun raskt at det ikke gikk og han kunne jobben sin, han prøvde å finne ut av ting hvis han ikke visste istedenfor å ignorere det og late som om han kunne det. Verste: en som var litt arrogant mot ansatte. Tror han tenkte at ansatte var underlegne han selv? Han så deg ikke i øya når han hadde en samtale og virket uinteressert. Han følte ofte før å argumentere mot folk(ofte helt grunnløst)og var pirkete. Vær ofte sur og hadde en "nesa i sky" holdning. Anonymkode: 84795...98c 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #3 Skrevet 9. november 2018 Verste: Usikker og utydelig, ubekvem i lederrollen- samtidig som hun poengterte hele tiden at "det er jeg som er leder". I tillegg virket det som at hun syns det var sårt at jeg hadde mer utdanning OG kunnskap enn henne- det likte hu dårlig! Men det verste var faktisk hennes usikkerhet og stressnivå som økte for den minste lille ting. Ikke kunne ho noe teknisk heller, som fagprogrammet vi brukte på data. Nei veldig glad for å være kvitt henne! Beste: Lytter, men er tydelig. MIn nåværende sjef er trygg i rollen, og tydelig i avgjørelsene. Lytter og respekterer andres meninger, men tar endelige avgjørelser. Og som regel viser de seg å være beste løsning. Anonymkode: ad8d7...47f 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #4 Skrevet 9. november 2018 Verste: kontrollfreak, alt ble kontrollert, ingen fikk ta en eneste selvstendig avgjørelse, alt ble detaljstyrt og «alt» var feil ( hos alle). Beste: lar alle jobbe selvstendig, frihet under ansvar, forståelse for at folk er ulike. Lytter til tilbakemeldinger Anonymkode: 7a957...b43 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2018 #5 Skrevet 10. november 2018 Verste: Svak leder som aldri tok tak i noe. Det var fritt frem unnasluntring og forsentkomming, konflikter mellom kolleger vokste seg store osv. Beste: Tydelig leder som jeg alltid visste hvor jeg hadde. Grep tak i konflikter og alt annet som en leder må ta tak i. Allikevel var det frihet under ansvar og spesielt de av oss som gjorde det vi skulle, kom og gikk når vi skulle etc. fikk ganske fritt spillerom. Anonymkode: 060ca...f78 1
Gjest Krampus Skrevet 10. november 2018 #6 Skrevet 10. november 2018 Beste er hun jeg har nå. På mandager så gir hun meg en liste over arbeidsoppgaver som må gjøres den uken, og så lar hun meg være i fred til å gjøre dem. Den verste var den forrige sjefen min, samme jobb, hun var en sånn en som bare ikke klarer å stole på at andre vet hva de gjør, så hun gav meg listen, og så hang over skulderen min konstant. Jeg gjorde aldri noe feil, fikk aldri noen klager, hun syns jeg gjorde en bra jobb, men hun bare klarte ikke å la meg jobbe på egenhånd. Noe som da igjen gjorde at hun følte seg overarbeidet, fordi hun i tillegg til egen jobb, også halvveis gjorde min.
The Kitten Skrevet 10. november 2018 #7 Skrevet 10. november 2018 Jeg har hatt to sjefer på samme arbeidsplass som begge har vært like fantastiske. Alle ansatte har kunnet snakke med dem om alt og de har alltid vært der for oss ansatte. Selv i ettertid med problemer vi hadde i arbeidstiden. Den verste sjefen jeg har hatt hadde jeg i en dag. Han var et av de minst sympatiske menneskene jjeg har møtt. Han ga en han visste hadde ansvar for små barn annenhver uke kun kveldsvakter (til kl 23) . Den ansatte hadde tidligere nesten bare dagvakter, men hadde ingen problem med å jobbe kveld de ukene han ikke hadde barn. Han kuttet timene våre uten varsel. Da jeg påpekte at vi skulle ha betalt i henhold til kontrakten vår fikk jeg beskjed om at da skulle han innføre vakter fra 20-23 så de timene ble dekket. I tilegg var han veldig usympatisk. Han mente at UANSETT hva man gikk gjennom på hjemmefronten skulle man legge det fra seg i det man kom på jobb. Jeg jobbet parallelt på disse arbeidsplassene. Samtidig med at vi la ned på arbeidsplassen med de fantastiske arbeidsgiverne og jeg stod i fare for å miste jobben der sa jeg opp stillingen hos den andre arbeidsgiveren. Sendte enkelt og greit en melding og skrev "Timene på X-butikk kommer tll å kræsje med skolen, og så vil jeg ikke jobbe for deg." 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå