gladidag Skrevet 9. november 2018 #1 Skrevet 9. november 2018 Reiser snart til Hong Kong , hurra!! Noen som har noen gode tips??
Turfamilien Skrevet 9. november 2018 #2 Skrevet 9. november 2018 (endret) Heldiggris! Var der i 2008, og hadde noen fantastiske dager i denne magiske byen! Se den sinnssyke skylinen fra elvebredden, ta toget opp til utkikkspunktet The Peak, vandre gjennom den travle byen og spis masse dumplings! Det var selve stemningen av byen som tok meg, den er så stor, så levende, så fantastisk. Var en tur til Disneyland også, men det var ganske mye mindre enn jeg hadde sett for meg. Hvis jeg skulle reist dit igjen ville jeg ha utforsket mer av landsbygda. Er veldig mange fine vandringer som kan tas like utenfor byen, med helt utrolig utsikt! Jeg reiste videre til Macau, og det var enda mer fascinerende enn Hong Kong! En portugisisk øy i Kina! Nå finnes det en bru så man kan kjøre over, men det går også hurtigbåter som bare tar noen timer hver vei. I Macau finner du gammel koloniarkitektur side om side med moderne skyskrapere, et av verdens høyeste strikkhopp og mat som er en fusion av kinesisk og portugisisk. Reiser du litt utenfor sentrum finner du de vakreste kystbyer med koloniarkitektur og boliger i alle pastellfargene du kan tenke deg. Absolutt verdt et besøk! Nyt turen din! http://www.discoverhongkong.com/eng/see-do/index.jsp Endret 9. november 2018 av Turfamilien 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #3 Skrevet 9. november 2018 Kan jeg bli med? Fantastisk by! Vi tok buss opp til Victoria Peak, og toget ned igjen, orket rett og slett ikke å stå i så lang kø. Liten opplevelse i seg selv å ta buss opp. Må si meg enig med @Turfamilien her, vandre gjennom de forskjellige bydelene og markedene. Vi også angret på at vi ikke dro mer ut av byen! Og turister som vi var tok vi "hop on - hop off"- buss de siste dagene og kan ikke skjønne hvorfor vi ikke gjorde dette tidligere i oppholdet. Da fikk vi sett masse forskjellig i tillegg til at bussen også gikk til Stanley og Aberdeen som nok var favorittopplevelsen til samboeren min. Kjøp Octopus-card som gjør det mye enklere med kollektiv trafikk. Og prøv Star Ferry! Det er et rolig, behagelig og om mulig billigere avbrekk fra metroen. Anonymkode: 62296...469 1
dyptvann Skrevet 9. november 2018 #4 Skrevet 9. november 2018 3 timer siden, gladidag skrev: Reiser snart til Hong Kong , hurra!! Noen som har noen gode tips?? Her er mitt beste tips til Hong Kong. Etter at du har hentet bagasjen, så går du rett til avgangshallen og ser etter et fly til Singapore! Hvis du går feil og ender opp i sentrum, må du få med deg restauranten Tim Ho Wan på hovedstasjonen i sentrum. Det er en restaurant som selger dumplings med en stjerne i Michelin-guiden og et herremåltid koster ca det samme som en Bigmac i Norge! Regn med å stå opp mot en time i kø hvis du ikke bestiller maten to go. Men absolutt verdt det!
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #5 Skrevet 9. november 2018 Pass deg for kjøpesentrene! De er stor med maaange flotte buikker. Problemet er bare at de er kjempelette å komme seg inn i, men vanskelig å finne veien ut av. Og når du finner veien ut, så er det som regel til undergrunnen som tar deg videre til neste store kjøpesenter. Anonymkode: 28250...3f6 1
*Vilje* Skrevet 9. november 2018 #6 Skrevet 9. november 2018 9 timer siden, dyptvann skrev: Her er mitt beste tips til Hong Kong. Etter at du har hentet bagasjen, så går du rett til avgangshallen og ser etter et fly til Singapore! Hvis du går feil og ender opp i sentrum, må du få med deg restauranten Tim Ho Wan på hovedstasjonen i sentrum. Det er en restaurant som selger dumplings med en stjerne i Michelin-guiden og et herremåltid koster ca det samme som en Bigmac i Norge! Regn med å stå opp mot en time i kø hvis du ikke bestiller maten to go. Men absolutt verdt det! Er helt enig, Singapore er bedre og billigere enn Hong Kong. Du må få med deg Tim Ho Wan, har du mulighet dra til Sham Shui Po som har bedre utvalg og sikkert mindre kø enn den på stasjonen. Elllers er skyline om kvelden og Star Ferry noe å få med seg. 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2018 #7 Skrevet 10. november 2018 Var i Hong Kong selv i starten av desember i fjor. Temperaturen var 15-20 grader, men det føltes allikevel litt kjølig og jeg gikk som regel med langbukse og genser om dagene. Tror det var litt fordi det ligger litt ute i havet at det føltes litt rått ut (kan selvsagt være fordi jeg kom fra 4 uker med 30 grader i Australia også og i tillegg var småsyk), så pakk litt langermet også for sikkerhets skyld. Likte meg veldig godt i Hong Kong, men vil anbefale dere å ikke bo i Central. Jeg bodde i mid-levels de første dagene, og det kunne egentlig vært hvor som helst i verden. Stort sett skyskrapere og kjøpesentre, og lite kinesisk. I tillegg var det ganske dyrt der og stort sett bare vestlig mat og vestlige folk. De siste dagene bodde jeg i Causeway Bay som jeg likte bedre til tross for at det er veldig hektisk der (tenk Times Square i New York-hektisk), men det er nokså greit å komme seg rundt forbi både på Hong Kong og til Kowloon og du har det meste du trenger av mat og shopping i nærheten. Skulle jeg reist igjen tror jeg at jeg ville på bodd på Kowloon-siden for å oppleve mer lokal kultur og billig lokal mat, samtidig som du er en kort tur med metroen unna Hong Kong Island. Avhengig av hvor lenge dere skal være ville jeg tatt en tur til de små øyene som ligger rundt, og en dag i Macao (gjerne en overnatting der også). Ellers ville jeg tatt en tur opp til The Peak en dag det er noenlunde klar himmel, en ''food tour'', og gått til Dragons Back som er en veldig fin tur. Dere bør også ha en dag der dere bare vandrer rundt i gatene og parkene i Hong Kong og ser hva dere finner. Kan abefale Big Bus Tours for å komme dere rundt til forskjellige steder og få guidet sightseeing. Et annet tips er å se på AirBnb etter organiserte utflukter med lokal guide, som f.eks food tours som jeg nevnte over. Her er det mye spennende som man kanskje ikke kommer på ellers God tur! Heldige dere som skal til Hong Kong. Flott by! Anonymkode: a69d7...012 1
gladidag Skrevet 13. november 2018 Forfatter #8 Skrevet 13. november 2018 På 9.11.2018 den 13.49, dyptvann skrev: Her er mitt beste tips til Hong Kong. Etter at du har hentet bagasjen, så går du rett til avgangshallen og ser etter et fly til Singapore! Hvis du går feil og ender opp i sentrum, må du få med deg restauranten Tim Ho Wan på hovedstasjonen i sentrum. Det er en restaurant som selger dumplings med en stjerne i Michelin-guiden og et herremåltid koster ca det samme som en Bigmac i Norge! Regn med å stå opp mot en time i kø hvis du ikke bestiller maten to go. Men absolutt verdt det! Har vært i Singapore før;) Denne gangen er det HK Har såvidt vært innom HK før...på transit. Da rakk vi en tur til byen med toget, en runde sigthseeingbuss og litt mat...bestemte meg da eg skulle tilbake på tur uten unger;)
gladidag Skrevet 13. november 2018 Forfatter #9 Skrevet 13. november 2018 Takk for masse flotte tips...endel av tingene er allerede på "timeplanen". Vi skal bo i Sai Ying Pun.. Kommer til å vandre mye rundt i byen,dra på The Peak, ta ferjen, en dag er planlagt besøk til en øy med litt strandliv, evnt Nnong Ping og Tian Tian Buddha. ellers skal vi spise mye og nyte livet;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå