AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #1 Skrevet 9. november 2018 Den tar fra oss samtalene i bilen på vei til kinodate, den tar fra oss samtalene når vi er ute å spiser sammen, når det er pause i tvprogrammet, i sengen når vi har lagt oss, mens vi venter på at middagen skal bli ferdi.. Samboers telefon... Det eneste stedet vi faktisk snakker sammen - er i dusjen - de få gangene vi dusjer sammen. Barna også er lei... De må snakke til sin far gjerne ti ganger og ende opp med å rope for å få kontakt. Hinter jeg til at det er overbruk, så hisser han seg opp, skylder på at bare må svare på en mail, eller sier at jeg over reagerer. Hva gjør jeg? Anonymkode: a73e7...315
nordlending Skrevet 9. november 2018 #2 Skrevet 9. november 2018 Hva med å prøve å være direkte? Si at mobilbruken ødelegger både samlivet og familielivet. 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #3 Skrevet 9. november 2018 2 minutter siden, nordlending skrev: Hva med å prøve å være direkte? Si at mobilbruken ødelegger både samlivet og familielivet. Både jeg og barna har sagt flere ganger at han bruker altfor mye telefon, aldri hører etter, svarer når vi snakker til han osv. Men kan prøve å si det på den måten ja Anonymkode: a73e7...315
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #4 Skrevet 9. november 2018 Er det jobbrelaterte samtaler eller det fjasing med kompiser? Anonymkode: 37f6c...2b3
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #5 Skrevet 9. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er det jobbrelaterte samtaler eller det fjasing med kompiser? Anonymkode: 37f6c...2b3 Begge deler.. Ikke kun telefoner.. Det kan være mailing, Facebook, snap… jeg tror han bruker mest tid på de to siste hjemme. Anonymkode: a73e7...315
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #6 Skrevet 9. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det jobbrelaterte samtaler eller det fjasing med kompiser? Anonymkode: 37f6c...2b3 Det har vel ikke noe å si hva det er? Anonymkode: aae73...1b7
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #8 Skrevet 9. november 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det har vel ikke noe å si hva det er? Anonymkode: aae73...1b7 Jo, hvis det er jobbrelatert må problemet angripes på en måte. Er det fjasing med kompiser må det taes på en annen måte. Anonymkode: 37f6c...2b3
Cata Skrevet 9. november 2018 #9 Skrevet 9. november 2018 Dere får begynne å ringe til ham når dere vil snakke med ham 7
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #10 Skrevet 9. november 2018 Kanskje dere rett og slett må innføre en regel om å legge mobilen på lydløs i en kurv (eller i veska di når dere er ute sammen) for å få oppmerksomheten hans? Det er synd at mobilbruk skal være så ødeleggende for forholdet og familien. Gjelder det jobben så skal han vel ikke være tilgjengelig 24/7? Anonymkode: 980a7...73c
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #11 Skrevet 9. november 2018 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje dere rett og slett må innføre en regel om å legge mobilen på lydløs i en kurv (eller i veska di når dere er ute sammen) for å få oppmerksomheten hans? Det er synd at mobilbruk skal være så ødeleggende for forholdet og familien. Gjelder det jobben så skal han vel ikke være tilgjengelig 24/7? Anonymkode: 980a7...73c Han skal være tilgjengelig 24/7 da han driver firma selv.. Men det må da gå ann å legge fra seg telefonen med lyd på alikevell. Anonymkode: a73e7...315
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #12 Skrevet 9. november 2018 Hadde det vært en mulighet med en jobbtelefon? Altså en telefon med kun jobbrelatert innhold, som ikke er morsom å "henge" på, for så å la den ligge på bordet mens privattelefonen (med snapchat, facebook og candycrush) legges vekk når man skal ha familietid. Har en mann som er veldig glad i å surfe på telefonen selv, og jeg pleier ofte å spørre om vi kan ha litt mobil-fri tid feks i morgen ettermiddag. Jeg pleide å begynne med gitte timer, som at torsdag kveld fra 17-20 så skal vi ha familietid og bake boller og se en film (eller noe sånn). Da var det lov å gjøre som man vil rundt den tiden, men under dette tidsrommet er det familien i fokus. Anonymkode: 86aec...448
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå