AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #1 Skrevet 9. november 2018 Tenker hvis saken går lenger enn kun de 3 månedene de har på å sjekke ut forholdene Anonymkode: 71a13...d68
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #3 Skrevet 9. november 2018 Ja det er anonymt. Du unnlater bare å si ditt navn noe sted i prosessen. Både muntlig og skriftlig. Du vet jo ikke hva BV har vurdert og ikke men dersom det ikke har skjedd noe innen 3 mnd så er saken henlagt og din rapport ikke lagt særlig vekt på. Dersom dette har skjedd med deg så råder jeg deg til å slutte blande deg i ting du ikke vet tilstrekkelig om og slutte å plage offentlige instanser med hysterisk tull. Anonymkode: bfc22...e0f 4
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #4 Skrevet 9. november 2018 Hvis du oppgir navnet ditt eller hvem du er så er det selvsagt ikke anonymt. Bekymringsmeldingen for jo foreldrene lese. Anonymkode: 867a0...659 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #5 Skrevet 9. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja det er anonymt. Du unnlater bare å si ditt navn noe sted i prosessen. Både muntlig og skriftlig. Du vet jo ikke hva BV har vurdert og ikke men dersom det ikke har skjedd noe innen 3 mnd så er saken henlagt og din rapport ikke lagt særlig vekt på. Dersom dette har skjedd med deg så råder jeg deg til å slutte blande deg i ting du ikke vet tilstrekkelig om og slutte å plage offentlige instanser med hysterisk tull. Anonymkode: bfc22...e0f Oj! Slutte og blande deg og hysterisk tull.... for alt du vet så kan saken gjelde nærmeste familie og seksuelle overgrep. Anonymkode: eff96...2c2 5
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #6 Skrevet 9. november 2018 Jeg har hørt at anonyme meldinger ikke kan brukes til omsorgsovertakelse, da man trenger vitner i retten. Men om dette er sant, vet jeg ikke. Men, når man sender inn en melding, anonym eller ikke. Så blir denne meldingen lest opp for personen den gjelder, og i mange tilfeller da, så er det ikke vanskelig å forstå hvem det gjelder. Ofte er det vinklet på en måte som bare en person kan vite ol. Anonymkode: 175f8...234
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #7 Skrevet 9. november 2018 Man kan velge å melde anonymt eller med navn. Hvis man ikke melder anonymt, har de man melder bekymring om, rett til å vite hvem som melder. Anonymkode: 56b41...ae6
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #8 Skrevet 9. november 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oj! Slutte og blande deg og hysterisk tull.... for alt du vet så kan saken gjelde nærmeste familie og seksuelle overgrep. Anonymkode: eff96...2c2 Da blir ikke saken henlagt uten noen form for handling etter 3 mnd. (Ja det har skjedd for flere år siden men rutiner på dette er nå svært skjerpet.) Anonymkode: bfc22...e0f 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #9 Skrevet 9. november 2018 Nei, det er ikke så anonymt som du tror nei. Men du må gjerne leve i troen på at det er anonymt, som mange her skal få deg til å tro. Anonymkode: 5ea72...0a2 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #10 Skrevet 9. november 2018 Hvis det virkelig er grunn til å melde noen til Bv, så må en tørre å stå i det for barnas skyld. Ellers er en jo ikke bedre enn foreldrene som eventuellt driver grov omsorgssvikt. Er en derimot redd for foreldrene fordi de er kriminelle, og utgjør trusler for en selv og ens egen familie, så leverer du et helt anonymt brev hvor du forklarer hvorfor du ikke oppgir navn. I sånne tilfeller er det garantert også flere som har reagert, sånn at de som får bekymringen mot seg ikke vil vite hvem det kommer fra. Anonymkode: 62779...226 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #11 Skrevet 9. november 2018 3 hours ago, AnonymBruker said: Oj! Slutte og blande deg og hysterisk tull.... for alt du vet så kan saken gjelde nærmeste familie og seksuelle overgrep. Anonymkode: eff96...2c2 Det er ikke meg du svarte her, men om du har meldt en bekymring til barnevernet så får vi håpe og tro at det var til det beste for barnet. Jeg antar at du ikke har krav på å få noen tilbakemelding fra barnevernet eller de det gjelder dersom du ikke skrev fullt navn i bekymringsmeldingen. Forstår du er nysgjerrig, men du har gjort ditt. Anonymkode: 19830...a01
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #12 Skrevet 9. november 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis det virkelig er grunn til å melde noen til Bv, så må en tørre å stå i det for barnas skyld. Ellers er en jo ikke bedre enn foreldrene som eventuellt driver grov omsorgssvikt. Er en derimot redd for foreldrene fordi de er kriminelle, og utgjør trusler for en selv og ens egen familie, så leverer du et helt anonymt brev hvor du forklarer hvorfor du ikke oppgir navn. I sånne tilfeller er det garantert også flere som har reagert, sånn at de som får bekymringen mot seg ikke vil vite hvem det kommer fra. Anonymkode: 62779...226 Når en ser på gruppene som Barnevernet vil vi ha fullstendig fjernet .... så skjønner jeg helt klart behov for å melde anonymt Anonymkode: ca47d...a36 4
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #13 Skrevet 9. november 2018 så lenge du ikke oppgir navn eller hvilke relasjon du har til familien så vil meldingen være anonym. Familien har rett på dokumentinnsyn hvis det blir en BVsak og da vil de se hva som har blitt sagt i bekymringsmeldingen. Anonymkode: def91...4c9
Thyra Skrevet 9. november 2018 #14 Skrevet 9. november 2018 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke meg du svarte her, men om du har meldt en bekymring til barnevernet så får vi håpe og tro at det var til det beste for barnet. Jeg antar at du ikke har krav på å få noen tilbakemelding fra barnevernet eller de det gjelder dersom du ikke skrev fullt navn i bekymringsmeldingen. Forstår du er nysgjerrig, men du har gjort ditt. Anonymkode: 19830...a01 Du har da ikke krav på tilbakemelding selv om du oppgir navn heller.
Thyra Skrevet 9. november 2018 #15 Skrevet 9. november 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har hørt at anonyme meldinger ikke kan brukes til omsorgsovertakelse, da man trenger vitner i retten. Men om dette er sant, vet jeg ikke. Men, når man sender inn en melding, anonym eller ikke. Så blir denne meldingen lest opp for personen den gjelder, og i mange tilfeller da, så er det ikke vanskelig å forstå hvem det gjelder. Ofte er det vinklet på en måte som bare en person kan vite ol. Anonymkode: 175f8...234 Kanskje ikke meldingen i seg selv. Men bekymringsmeldinger gjør jo at barnevernet undersøker forholdene. Og da kan det jo avdekkes ting som fører til omsorgsovertakelse.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #16 Skrevet 9. november 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når en ser på gruppene som Barnevernet vil vi ha fullstendig fjernet .... så skjønner jeg helt klart behov for å melde anonymt Anonymkode: ca47d...a36 Jeg har aldri vært inne på grupper og sett. Jeg ser ikke at det har noe for deg. Vet om virkelig syke psykisk mennesker som er blitt fratatt omsorgen for barna sine, og jeg tenker at det er flere av slike på disse gruppene. Føler ikke behov for å hverken latterliggjøre eller kritisere syke mennesker. Anonymkode: 62779...226
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #17 Skrevet 9. november 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har aldri vært inne på grupper og sett. Jeg ser ikke at det har noe for deg. Vet om virkelig syke psykisk mennesker som er blitt fratatt omsorgen for barna sine, og jeg tenker at det er flere av slike på disse gruppene. Føler ikke behov for å hverken latterliggjøre eller kritisere syke mennesker. Anonymkode: 62779...226 På disse gruppene så bli mennesker som jobber for barnevernet, eller samarbeider med dem, hengt ut med fullt navn og adresse. Noen av dem blir direkte oppsøkt og mottar dødstrussler. Det handler ikke om å latterliggjøre syke mennesker, men om å ta vare på sin egen sikkerhet. Anonymkode: def91...4c9 1
mjauritz Skrevet 9. november 2018 #18 Skrevet 9. november 2018 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis det virkelig er grunn til å melde noen til Bv, så må en tørre å stå i det for barnas skyld. Ellers er en jo ikke bedre enn foreldrene som eventuellt driver grov omsorgssvikt. Er en derimot redd for foreldrene fordi de er kriminelle, og utgjør trusler for en selv og ens egen familie, så leverer du et helt anonymt brev hvor du forklarer hvorfor du ikke oppgir navn. I sånne tilfeller er det garantert også flere som har reagert, sånn at de som får bekymringen mot seg ikke vil vite hvem det kommer fra. Anonymkode: 62779...226 Jeg er uenig med deg her. Noen ganger melder man fordi man er bekymret og man tenker at familien ville ha hatt godt av tilbud om hjelp slik at det blir bedre. Dette trenger ikke dreie seg om omsorgsovertakelse. Jeg forstår veldig godt de som velger å melde anonymt. Jeg vet om noen som har meldt anonymt (som besteforeldre) fordi de virkelig var bekymret (dog ikke for grunner som var veldig kritiske - vold, overgrep, rus, etc), men som ikke ville at datteren skulle vite at det var de som hadde meldt, på grunn av frykten for at datteren ville holde barnebarna vekk fra besteforeldre. Her hadde besteforeldrene forsøkt å snakke med datteren, men det nådde ikke helt gjennom. Barnevernet ble kontaktet, mor ble stresset, men situasjonen ordnet seg veldig greit for alle. De fikk tilbud om hjelpetiltak som støttet familien i å jobbe sammen videre, i tillegg til en periode med avslatningshjem for barna mens mor kunne komme seg. Besteforeldrene sa til datteren etter at situasjonen var roet at det var de som hadde meldt anonymt, og i ettertid så satt datteren stor pris på det. Som regel er det ikke omsorgsovertakelse, men heller andre hjelpetiltak, og ofte vil man selv ikke se hvor langt problemet har gått før det har gått litt for langt. Det er mye bedre at man melder anonymt og at saken blir sjekket enn å ikke melde i det hele tatt. Så lenge man gjør det med ærlige hensikter og ikke for å sverte familien ved å melde falskt så vil jeg heller at man skal ha denne muligheten. Det burde ikke koste å prøve å hjelpe barn. Hvorfor er man ikke bedre enn de som driver grov omsorgssvikt da? Barnevernet blir kontaktet og de har like stor plikt til å sjekke saken. 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har hørt at anonyme meldinger ikke kan brukes til omsorgsovertakelse, da man trenger vitner i retten. Men om dette er sant, vet jeg ikke. Men, når man sender inn en melding, anonym eller ikke. Så blir denne meldingen lest opp for personen den gjelder, og i mange tilfeller da, så er det ikke vanskelig å forstå hvem det gjelder. Ofte er det vinklet på en måte som bare en person kan vite ol. Anonymkode: 175f8...234 Det er ikke sant. Den som har meldt inn blir som regel ikke innkalt som vitne i retten. Det kommer litt ann på meldingen, men som regel ber barnevernet om å få lov til å snakke med skole/barnehage/etc for å høre hva de har observert. Ofte foreligger det jo faktisk melding fra disse også hvis situasjonen er slik at de har lagt merke til noe. Uansett så vil de opprette en undersøkelsessak, og det er hva som avdekkes her som blir brukt i retten
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #19 Skrevet 9. november 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke meg du svarte her, men om du har meldt en bekymring til barnevernet så får vi håpe og tro at det var til det beste for barnet. Jeg antar at du ikke har krav på å få noen tilbakemelding fra barnevernet eller de det gjelder dersom du ikke skrev fullt navn i bekymringsmeldingen. Forstår du er nysgjerrig, men du har gjort ditt. Anonymkode: 19830...a01 Jeg er ikke ts og har heller aldri meldt noen til barnevernet. Ble bare provosert av at den som svarte sa at ts skulle slutte å bry seg og at det var hysterisk tull. Det er lurt å følge med på ab-kodene. Anonymkode: eff96...2c2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå