Gjest Mammalivet Skrevet 9. november 2018 #1 Skrevet 9. november 2018 I gårkveld fikk jeg skikkelig halsbrann. Lengre ut på kvelden syns jeg selve «brannfølelsen» i halsen gav seg, men det føltes som om noe satt fast i halsen, og brystet. En klump. Jeg tenkte først at jeg hadde satt fast en av gravidtablettene jeg tok, men den burde jo ha løst seg opp til i dag. Følelsen av at noe sitter fast er der fremdeles. Jeg føler noe i halsen, og hvis jeg svelger, så kjennes det ut som om det ramler ned i brystet, og opp igjen til halsen. Jeg føler ikke en følelse av «halsbrann», men jeg raper en del Har forøskt å spist kavring for å evt løsne noe som sitter fast. Drukket mye, og kastet opp som vanlig på morgenen i dag. Jeg kan ikke skjønne at noe faktisk sitter fast, men det kjennes sånn ut. Kan denne følelsen være halsbrann? Sure oppstøt? Skal dra på apotoket kl 09.00 å kjøpe gaviscon. Er forresten 12 uker på vei. Ikke opplevd dette i tidligere svangerskap.
Lumos Skrevet 9. november 2018 #2 Skrevet 9. november 2018 Jeg har vært mye plaget med halsbrann både før og under graviditet. Har ofte hatt denne følelsen av klump i halsen. Legen min sier det ikke er uvanlig når man har mye magesyre.
Nimneri Skrevet 9. november 2018 #3 Skrevet 9. november 2018 (endret) Globulus? En fornemmelse av klump bak i halsen/svelget. Kan bla komme av irritasjoner fra halsbrann/ sure oppstøt. Endret 9. november 2018 av Nimneri
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #4 Skrevet 9. november 2018 Jeg hadde denne klumpen i halsen i slutten av svangerskapet mitt.. Googlet masse for å finne it hva det var, kom vel frem til at det var noe lukkemuskel som ikke lukket seg helt og syre fra magen Jeg hadde aldri halsbrann da.. Men denne klump i halsen følelsen og det føltes som en rap man måtte få opp! Anonymkode: ca117...1da
Gjest Mammalivet Skrevet 9. november 2018 #5 Skrevet 9. november 2018 7 timer siden, Lumos skrev: Jeg har vært mye plaget med halsbrann både før og under graviditet. Har ofte hatt denne følelsen av klump i halsen. Legen min sier det ikke er uvanlig når man har mye magesyre. Hadde du vondt pga denne klumpen? Det er utrolig ekkelt. Jeg får ikke til å spise. Veldig ubehagelig å svelge mat, eller noe som er større enn en liten skvett vann. Føles som om noen slår meg hardt i halsen og brystet samtidig som jeg svelger. Har forsøkt gaviscon, men det hjelper ingenting😳
Gjest Mammalivet Skrevet 9. november 2018 #6 Skrevet 9. november 2018 6 timer siden, Nimneri skrev: Globulus? En fornemmelse av klump bak i halsen/svelget. Kan bla komme av irritasjoner fra halsbrann/ sure oppstøt. Kan være. Leste litt om at det hadde kobling med hysteri før i tiden. Skjønner den, for jeg kommer til å bli hysterisk hvis dette ikke går over 🙈 Har ikke fått i meg mat eller drikke. Akkurat som om noen slår meg hardt i hals og bryst når jeg svelger.
Lumos Skrevet 9. november 2018 #7 Skrevet 9. november 2018 Det har ikke brukt å være direkte vondt, men veldig ubehagelig. Og før jeg visste hva det var, var det ennå verre (psyken som spiller oss et puss, som du var inne på). Men om du ikke klarer å spise ville jeg fått legetime bare for sikkerhetsskyld, og for å få tips om andre syredempende medisiner. Noe helt annet det kanskje kan være er stoffskiftesykdom. Skjoldbruskkjertelen ligger i halsen og kan bli hoven ved feks betennelse eller struma.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå