Gå til innhold

Hvordan klarer folk å ha energi og være lykkelige enda de er fattige?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå tenker jeg mest på slik fattigdom jeg ser i utlandet. Hvis du drar til fattigere land så er det jo folk som står på gata og selger. Men de klarer liksom å smile. 

Jeg har vært i Istanbul også og rundt Sultanhamet moskeen, den gata der og inne på Spicr Bazaar så selger de og. Hva tjener de? Hvordan klarer de å virke så lykkelige?

Anonymkode: 9121d...80c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi de ofte er rike i andre ting - andre kulturer har gjerne et mye tettere bånd med ikke bare familie, men også samfunnet rundt dem. Jeg er mye i et Afrikansk land hvor jeg treffer mange som ikke vet hvordan de får råd til morgendagens måltid, men likevel er de mer gjestfrie, generøse og autentiske enn jeg noensinne har opplevd fra noen hjemme i Norge. Så lenge man har helsa og kjærlighet kan man tåle å måtte kjempe for alt annet med et smil.

Anonymkode: 718f8...30d

• Liker 2
Skrevet

La mrg forresten også legge til én ting til; her mener har de et uttrykk som sier at dersom noe går galt i livet ditt er det bare hvis du lat det ta fra deg smilet at du virkelig taper. Det er et valg å ta livet med et positivt blikk og gjøre det beste ut av situasjonen man er i.

Anonymkode: 718f8...30d

• Liker 1
Skrevet

De er mer i nuet.

Anonymkode: 60ee2...a9f

• Liker 1
Skrevet

En fryktelig rik person lurer nok også på hvordan Kari fra Østfold er istand til å være glad og nyte livet med kontorjobb og gjennomsnittslønn. 

Mennesker er veldig flinke til å tilpasse seg forholdene rundt seg. Om alt du kjenner til er fattigdom, så er du vant til den livsstilen og er i stand til å sette pris på hva du har. 

Anonymkode: e4f75...4d3

• Liker 3
Skrevet

Man kan ikke se på folk om de er glad eller ikke. Alle kan faktisk smile, selv om det ikke er genuint

Utenom det, så vil nok en del klar seg bedre om de har aksept, forståelse og medlidende fattige rundt seg. I Norge er det mer stigma og man blir sett ned på om man har mindre penger. Siden selv lavtlønnede kan kjøpe seg noe de har lyst på til 5000kr uten å tenke over det, så er det vanskelig for de aller fleste å ofrstå at det finnes nordmenn som sliter med utgifter på 1000kr. I tillegg til at man er outsider som fattig i Norge, samt det ofte kommer med psykisk eller fysisk sykdom, man har kanskje lite venner og familie som ikke forstår, så har du en fattigdom som sliter hardere på deg

5 hours ago, AnonymBruker said:

En fryktelig rik person lurer nok også på hvordan Kari fra Østfold er istand til å være glad og nyte livet med kontorjobb og gjennomsnittslønn. 

Mennesker er veldig flinke til å tilpasse seg forholdene rundt seg. Om alt du kjenner til er fattigdom, så er du vant til den livsstilen og er i stand til å sette pris på hva du har. 

Anonymkode: e4f75...4d3

Fattigsom kan slite noe ekstremt på psyken, det er en evdvarende usikkerhet om man kalrer betale for mat, strøm eller andre viktige utgifter. Med mindre man vet man har noen som vil hjelpe en om det ikke går, så er ikke det noe man enkelt kan tilpasse seg

Anonymkode: 80e0a...04d

Skrevet

De bruker ikke hele dagen på å poste selvskryt på sosiale medier og telle likes. Det er lite man blir mer ulykkelig av i lengden enn det.

Anonymkode: b5230...ed2

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...