Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er Norge sett ned på av de fleste land? Virker egentlig som at alle som kommer kommer på grunn av bra lønn/pengene, velferdsstat. Ikke noe annet. Er vi et særlig spennende folkeslag? maten vår er jo kjedelig også. 

Anonymkode: 66a57...184

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, Norge blir sett opp til av de fleste land.

Vakker natur, rikdom og frihet. 

Spiller ingen rolle om du er et "spennende folkeslag" når du ikke har penger til å overleve. 

• Liker 4
Skrevet

Jeg har reist ganske mye samt studert og jobbet i andre land. Norge er veldig ettertraktet etter min erfaring. Hver gang de spør meg hvor jeg opprinnelig er fra, så blir de opprømt og spør meg hvorfor i all verden jeg har flyttet fra Norge. Det virker som fleste fra utlandet har et veldig idyllisk syn på Norge, som om det er et slags eventyrland med blå fjorder, mye natur, mye histore og kultur hvor alle er rike og tar vare på hverandre. Jeg ser også at Norge er mye brukt som et slags eksempel på hvordan et land burde være. 

Anonymkode: f9d14...5e1

• Liker 3
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har reist ganske mye samt studert og jobbet i andre land. Norge er veldig ettertraktet etter min erfaring. Hver gang de spør meg hvor jeg opprinnelig er fra, så blir de opprømt og spør meg hvorfor i all verden jeg har flyttet fra Norge. Det virker som fleste fra utlandet har et veldig idyllisk syn på Norge, som om det er et slags eventyrland med blå fjorder, mye natur, mye histore og kultur hvor alle er rike og tar vare på hverandre. Jeg ser også at Norge er mye brukt som et slags eksempel på hvordan et land burde være. 

Anonymkode: f9d14...5e1

Dette har jeg også erfart når jeg studerte i utlandet. Norge var stas! 

• Liker 1
Skrevet

Norge blir vel ansett om en ganske selvgod nasjon. 

Vi sitter på toppen av Europa, teller olje-penger, og vi mener mangt og meget om hvordan alle andre land burde innrette seg.. 

Anonymkode: f4194...5f9

Skrevet

De fleste land ofrer ikke Norge en tanke. 

Skrevet

Norge er i bunn og grunn et ganske så kjedelig land med mindre man er glad fjellturer, friluftsliv og natur, men ikke når det kommer til byliv. Også er den nordmenn flest typiske A4-mennesker som er veldig reserverte av seg, det er nok så vanskelig og komme i kontakt med nordmenn. Og med mindre man er glad i ski, natur og friluftsliv så har Norge lite og vise til kulturellt for en utenlandsk turist.

Anonymkode: bbc10...7aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...