Gjest Anonymous Skrevet 26. mars 2005 #1 Skrevet 26. mars 2005 Min ektefelle er amerikansk og norsk statsborger, han er født i USA. Hvilket pass skal han bruke hvis vi reiser til USA? Kan han bruke det norske, eller må han ha begge? Han har ikke amerikansk pass, og ser for meg at det er mye stress å reise til ambassaden for å ordne det. Håper noen har innspill, slik at jeg kan bli litt klokere! :oops:
Gjest GreenSky Skrevet 26. mars 2005 #2 Skrevet 26. mars 2005 Det blir jo mye papirstyr med norsk pass og visa, da. Men hvis dere fikser papirer til begge to samtidig, blir det kanskje ikke noe ekstraarbeid av det.
Gjest Anonymous Skrevet 26. mars 2005 #3 Skrevet 26. mars 2005 Men nordmenn trenger vel ikke visa til USA hvis man har norsk maskinlesbart pass?
Gjest Dalwhinnie Skrevet 26. mars 2005 #5 Skrevet 26. mars 2005 Men nordmenn trenger vel ikke visa til USA hvis man har norsk maskinlesbart pass? Stemmer.
Catlin Skrevet 26. mars 2005 #6 Skrevet 26. mars 2005 Er du amerikansk statsborger SKAL du ha med deg det amerikanske passet når du reiser. Om man får mye ekstra "arbeid" i pass-kontrollen når man ikke har dette, er jeg usikker på. Det tar tid å få amerikansk pass, og jeg tror man må møte personlig opp på ambassaden. Mine barn har dobbelt statsborgerskap og har alltid med seg det amerikanske passet når vi reiser over. Hvordan reglene er hvis du ikke har skaffet det dette, er jeg som sagt usikker på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå