Gå til innhold

Jævla nasjonalisme.

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 minutt siden, T-Rex skrev:

Med et sånt rentenivå vil også prisene bli lavere. Selvsagt ikke noe gøy for de som kjøper til dagens priser, men jeg opplevde også å kjøpe rett før bobla sprakk. Det er sånne slag livet gir...

Det er ikke sikkert. Vi vil nok se en utflatning av prisene ved et høyt rentenivå, men ikke nødvendigvis et krakk. Dessuten vil et såpass høyt rentenivå få ringvirkninger med tanke på at mange av de som allerede har tatt opp lån og kjøpt vil slite. Det blir stramt for mange, og mye mer som må betales for bolig enn andre ting, noe som virker nedkjølende på økonomien (mindre forbruk, altså mindre penger i omløp på forbruksvarer). Det igjen fører til lavere lønnsomhet for bedriftene, i neste gang merkbart høyere arbeidsløshet, slik at det ikke bare er de som sitter med store lån som får konsekvensen. 

Anonymkode: c4436...44c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor lar vi nasjonen vi er fra ha så stor betydning? For ingenting er som det var før, og grensene er skapt av mennesker. 
Men det er faktisk en del nordmenn (som jeg omgås irl) som er direkte "kronisk" norske! Og jeg er den ene som liker midtøsten landene 😛 Ikke slavisk følging av religion, tvangsekteskap og alt det der, men det er så mye annet. 

Men de vil ikke ha en eneste utlending her. Utlending kan være alt fra de med annen hudfarge og en svenske. 
De mener at VI har gjort alt så perfekt. "norge er verdens beste land" vi har liksom best helse, best sykehus, best utdanning, best menneskesyn, best økonomi..vi er best i ALT.
De vil ha nynors i stedet for bokmål , fordi bokmål er dansk. 

Men altså, dette er livet. Skal alt styres av landegrenser? religion? jobb? utdannelse? 

Anonymkode: ee662...5aa

Jeg støtter på ingen måte hatretorikk, og jeg har ikke noe imot at vi får inn svensker eller polakker. Men vi tar for mange ikke-vestlige folk inn i landet vårt, enn hva vi er kapable til å integrere.

Det plager meg at ekstremt få innvandringskvinner er i jobb, men de mottar barnetrygd for sine mange barn., og trolig også andre stønader. Somaliere er etter min erfaring en versting her. Det er veldig mye trøbbel med dem, og de integrerer seg dårlig. Syrere derimot er i den andre skalaen; ofte utdannet og kommer jo egentlig fra et veldig fungerende land, før borgerkrigen startet.

Men jeg vil ikke ha noen som ikke er villig til å integrere seg, og ingen skal få noe gratis som vi nordmenn ikke får. Når jeg hører rykter om at innvandrere skal få gratis førerkort, da blir jeg provosert.

Og jeg syns det burde være nulltoleranse for å ta imot innvandrere som ikke flykter fra krig. Løsningen er ikke bestandig at de skal komme hit, for vi kan likegodt hjelpe dem der de er.

Skrevet
1 hour ago, T-Rex said:

Du undervurderer betydningen av rentenivået. Nominell rente for hovedlånet var vel på noe sånt som 13%. Det merker du ganske godt.

Det var bare en kort stund på slutten av 80-tallet at renta var så høy. Siden 1992 har boligprisene økt ca 230% mer enn lønningene for Oslo. https://www.smartepenger.no/kalkulatorer/873-boligprisutvikling

Anonymkode: 0c030...8d9

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det var bare en kort stund på slutten av 80-tallet at renta var så høy. Siden 1992 har boligprisene økt ca 230% mer enn lønningene for Oslo. https://www.smartepenger.no/kalkulatorer/873-boligprisutvikling

Anonymkode: 0c030...8d9

Vel. Den var aldri under 7% i de årene jeg betalte (som var noen tiår). Noe av grunnen til den høye boligprisveksten er det lave rentenivået. Når det er nesten gratis å låne penger, gir folk beng i at også lånesummen skal betales tilbake.

Skrevet

Svenskene bor også i verdens beste land. Danskene også, og finnene, tyskerne, amerikanerne og stort sett alle andre. Slapp av, det er normalt å være stolt av og foretrekke landet og kulturen man har vokst opp i. Ingen grunn til å føle eller påvirke andre til å føle skam over det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...