Gå til innhold

Jævla nasjonalisme.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor lar vi nasjonen vi er fra ha så stor betydning? For ingenting er som det var før, og grensene er skapt av mennesker. 
Men det er faktisk en del nordmenn (som jeg omgås irl) som er direkte "kronisk" norske! Og jeg er den ene som liker midtøsten landene 😛 Ikke slavisk følging av religion, tvangsekteskap og alt det der, men det er så mye annet. 

Men de vil ikke ha en eneste utlending her. Utlending kan være alt fra de med annen hudfarge og en svenske. 
De mener at VI har gjort alt så perfekt. "norge er verdens beste land" vi har liksom best helse, best sykehus, best utdanning, best menneskesyn, best økonomi..vi er best i ALT.
De vil ha nynors i stedet for bokmål , fordi bokmål er dansk. 

Men altså, dette er livet. Skal alt styres av landegrenser? religion? jobb? utdannelse? 

Anonymkode: ee662...5aa

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jævla globalisme.. 

Du kan jo heller flytte til Midtøsten landene.. 

Anonymkode: b3193...a03

• Liker 10
Skrevet

Jeg elsker Norge, la meg få lov til å elske landet mitt, tradisjonene, historien og levemåten her. Om dette ikke passer deg, så flytt.

Anonymkode: ead6a...164

• Liker 12
Skrevet

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg elsker Norge, la meg få lov til å elske landet mitt, tradisjonene, historien og levemåten her. Om dette ikke passer deg, så flytt.

Og jeg også liker Norge. Men det er så kjedelig  å vite at man er best. uansett hva jeg velger så blir det dårligere.

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Men det er faktisk en del nordmenn (som jeg omgås irl) som er direkte "kronisk" norske! Og jeg er den ene som liker midtøsten landene 😛 Ikke slavisk følging av religion, tvangsekteskap og alt det der, men det er så mye annet.

Du er enten mann eller har bare vært på turiststedene der.

Anonymkode: 0c030...8d9

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er enten mann eller har bare vært på turiststedene der.

Anonymkode: 0c030...8d9

hvorfor tror du jeg er mann?

Skrevet

hvorfor tror du jeg er mann?

Vet du hvordan kvinner blir behandlet i store deler av Midtøsten?

Anonymkode: 54364...c04

• Liker 2
Skrevet

Jeg har alltid vært interessert i andre kulturer, men etter at vi har fått de overalt i hverdagen har jeg mistet interessen og er nå i forsvarsposisjon. Nasjonen er mitt hjem, men nå er jeg i ferd med å bli hjemløs. Slik opplever stadig flere hverdagen. Det er ille når kun halvparten av de som er rundt deg forstår språket ditt i ditt eget hjemland.

Anonymkode: 9095e...fda

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vet du hvordan kvinner blir behandlet i store deler av Midtøsten?

Anonymkode: 54364...c04

Ja! og det er noe dritt. men jeg påpekte det også

Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om dette ikke passer deg, så flytt.

Morsomt at frepperne og nass-nassene er like autoritære som de rødeste sosialistene

Anonymkode: 47a5c...857

• Liker 1
Skrevet

Det er menneskelig å føle seg som en del av flokken. Familieflokken. (Lands)byflokken. Landsflokken. Etc.

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jævla globalisme.. 

Du kan jo heller flytte til Midtøsten landene.. 

Anonymkode: b3193...a03

Problemet er jo at skillelinjene mellom globalisme og nasjonalisme  ikke går på land og områder. 

Mye av grunnen til at midtøsten landene sliter, er jo på grunn av Nasjonalisme. De sitter med samme argumentasjonrekker der, selv om de  ser ned på det vi verdsetter og skryter av det vi klager på dem. 

Nasjonalisme handler om at man er seg selv nok. Det finnes områder i verden der dette stemmer, som for eksempel USA, det samlede EU eller til og med noen av de største landene i EU, men i all hovedsak er nasjonalisme en enorm begrensning i forhold til utviklingen av samfunn. 

Hvilket ikke nødvendigvis er ensidig negativt, det er bare ikke ensidig positivt. Og det finnes omentrent ingen _objektive_ ulemper med globalisme. Det er vår arts naturlige utviklingstrekk.

Men å høre det finnes rasistiske nynorsk forkjempere var en overaskelse. 

Anonymkode: 53461...676

Skrevet

De aller fleste land skryter av seg selv og mener de er best. Det er ikke en norsk ting. 

Ingen land er perfekte, alle har utfordringer. Noen flere enn andre. 

Vi som er født og oppvokst her vi føler en tilknytting og ønsker å beskytte landet, det er helt normalt. Kan ikke komme på ett land som ikke har det sånn. 

Anonymkode: 9c81b...e56

• Liker 1
Skrevet

Nasjonalisme handler ikke om å elske landet sitt eller verdsette kulturen, det handler om å undertrykke andre. 

Globalister og nasjonalister har akkurat det samme forholdet til disse punktene du sikter til.

Skrevet

Nasjonalisme handler ikke om å elske landet sitt eller verdsette kulturen, det handler om å undertrykke andre. 

Globalister og nasjonalister har akkurat det samme forholdet til disse punktene du sikter til.

Nasjonalisme handler ikke om å undertrykke andre. Nasjonalisme kan riktignok gi utslag av undertrykkelse av andre, men det er ikke gitt at det vil være tilfellet.

Skrevet

Overdreven nasjonalisme kalles sjåvinisme. Å være nasjonalist i overdreven grad gjør en til en sjåvinist, men ikke nødvendigvis til en rasist. Bare sånn til info for de som slenger lettvint rundt seg med rasist-stemplet sitt.

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor lar vi nasjonen vi er fra ha så stor betydning? For ingenting er som det var før, og grensene er skapt av mennesker. 

Hvor ofte lar du utgangsdøra di stå oppe når du legger deg om kvelden? Lar du hvem som helst komme og ta det som er ditt? Dytte deg ut av ditt eget hjem, mens de samtidig stjeler jobben din? Står bilen din ulåst, eller beskytter du det som er ditt?

Anonymkode: 16df4...4de

• Liker 2
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er jo at skillelinjene mellom globalisme og nasjonalisme  ikke går på land og områder. 

Mye av grunnen til at midtøsten landene sliter, er jo på grunn av Nasjonalisme. De sitter med samme argumentasjonrekker der, selv om de  ser ned på det vi verdsetter og skryter av det vi klager på dem. 

Nasjonalisme handler om at man er seg selv nok. Det finnes områder i verden der dette stemmer, som for eksempel USA, det samlede EU eller til og med noen av de største landene i EU, men i all hovedsak er nasjonalisme en enorm begrensning i forhold til utviklingen av samfunn. 

Hvilket ikke nødvendigvis er ensidig negativt, det er bare ikke ensidig positivt. Og det finnes omentrent ingen _objektive_ ulemper med globalisme. Det er vår arts naturlige utviklingstrekk.

Men å høre det finnes rasistiske nynorsk forkjempere var en overaskelse. 

Det handler ikke om at man skal "være seg selv" nok eller om at man skal mislike alle som kommer til Norge i det hele tatt. For min del handler det hverken om at jeg ikke liker deres hudfarge eller språk, men at innvandringen generelt har blitt så omfattende, både generell innvandring og arbeidsinnvandring, med de konsekvenser det har for andre folk i samfunnet for øvrig, og med tanke på f. eks. boligmarkedet og arbeidsmarkedet. Med stor innvandring, setter det press på viktige ting i samfunnet, som f. eks. tilgangen til boliger og det å få jobb.

For 20 år siden, kunne langt flere kjøpe bolig, eller leie en billig bolig, selv i områder i og rundt Oslo, og man fikk som regel greit jobb. Jeg påstår ikke at innvandring har hele "skylden", men det er en del av forklaringen. Når det kommer stadig flere arbeidsinnvandrere, som skal dele på stadig færre jobber, så blir det mildt sagt mange om beinet. I tillegg setter det kraftig press på lønn og arbeidsvilkår, siden mange av de som kommer hverken har interesse eller begrep om norsk arbeidslovgivning, for så lenge de tjener mer enn i sine hjemland, eller i det hele tatt får jobb, er mange av dem fornøyde. I kjølvannet har vi sett en økning i arbeidslivskriminalitet og sosial dumping. 

Anonymkode: c4436...44c

• Liker 2
Skrevet

Anonymkode: 16df4...4de

Skrevet

Folk som ikke har en følelse av nasjonalisme fortjener ikke å betale skatt.

Anonymkode: 8e014...87c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...