AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #1 Skrevet 8. november 2018 Vi har kuttet ut en av våre barns besteforeldre pga psykisk og fysisk mishandling av en av oss foreldre i oppveksten. Det ene barnet vårt husker denne besteforelderen og lurer på hvorfor vedkommende ikke lenger besøker oss. Vi har i korte trekk forklart hvorfor, men det er naturlig nok vanskelig for dette barnet å forstå dette siden denne besteforelderen ikke har gjort barna noe den tiden vi hadde kontakt før den ble kuttet. Da vi hadde noe kontakt lot vi selvsagt ikke barnet være alene med dette menneske. Hvordan skal man få forklart at en besteforelder har vært slem mot andre selv om det ikke har vært slem mot barna? Hvor store må barna være for noe sånt kan snakkes om? Er det noen her inne som har erfaring med dette? Gjennom selv å ha vært dette barnebarnet eller foreldre til et slikt barnebarn? Anonymkode: 96f02...c4e
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #2 Skrevet 8. november 2018 Da jeg var liten så hadde vi ikke kontakt med morfaren min. Jeg husker ikke helt hvor gammel jeg var, men moren min fortalte meg hvertfall at han var slem mot henne da hun var ung og derfor er de ikke gode venner som voksne. Kan ikke huske at det påvirket meg noe særlig. Har i voksen alder funnet ut at han døde for en tid tilbake, men jeg har aldri vært nysgjerrig på å møte han. Anonymkode: 4770a...e3d
Horten Market Skrevet 8. november 2018 #3 Skrevet 8. november 2018 I utgangspunktet er det ingen god løsning på relasjonskonflikter å kutte kontakten, og denne dårlige måten å håndtere problemer på, overfører dere til ungene. Hvis overhodet mulig, bør dere finne en annen løsning. Når dere har hatt såpass kontakt med denne personen at ungen husker det og spør etter vedkommende (trolig fordi personen har skapt glede i ungens liv), så synes det merkelig at kontakten skal brytes brått nå. Etter informasjonen du gir, gjøres dette ikke på grunn av noe personen har gjort nå, men for mange, mange år siden. Nå har dere ut av det blå funnet ut at dette må få konsekvenser? Dette er min generelle betraktning, uten kjennskap til detaljer i konflikten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå