AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #1 Del Skrevet 8. november 2018 Hvis man ligger pĂ„ rygg, og ikke merker noe ubehag overhode, er det da trygt Ă„ bli liggende? Anonymkode: e1d85...e39 Lenke til kommentar Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #2 Del Skrevet 8. november 2018 Jeg fikk beskjed av lege om at man merker det om man mĂ„ snu seg. Han sa sĂ„ lenge det ikke er ubehagelig blir det ikke press pĂ„ vena cava. Men hĂžr gjerne med lege/jordmor du ogsĂ„ jeg lĂ„ derfor pĂ„ ryggen til det ble ubehagelig og jeg merker det tydelig nĂ„r jeg ikke kunne det lengre:) Anonymkode: fe669...e50 Lenke til kommentar Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #3 Del Skrevet 8. november 2018 Jeg ligger masse pĂ„ ryggen hver natt! Ligger bĂ„de pĂ„ side og rygg sĂ„ lenge jeg orker, men mĂ„ gjerne snu meg fordi kroppen stivner osv. Aldri merket noe annet ubehag ved dette Anonymkode: d11ba...b53 Lenke til kommentar Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #4 Del Skrevet 8. november 2018 Tro meg, du merker det fort đ lenge fĂžr det blir farlig. Anonymkode: cb55c...b79 1 Lenke til kommentar Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #5 Del Skrevet 9. november 2018 Jeg hadde det i starten av tredje trimester, og det merkes! Ble urolig, kvalm, svimmel, helt sinnsykt varm og pulsen ble skyhĂžy selv om jeg bare lĂ„ pĂ„ sofaen. SĂ„ ble fosteret sĂ„ stort at hun ikke klarer Ă„ klemme pĂ„ blodĂ„ren pĂ„ samme mĂ„te, og jeg kan ligge pĂ„ ryggen igjen. Woo! Det er en viss Ăžkning av sjansen for dĂždfĂždsel ved Ă„ sove pĂ„ rygg eller hĂžyre side, men den er marginal og det gĂ„r som regel helt fint.  Anonymkode: 66cb2...099 Lenke til kommentar Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #6 Del Skrevet 9. november 2018 Takk for svar. Dette er det verste med Ă„ vĂŠre gravid! Sover sĂ„ utrolig dĂ„rlig. Hoftene fĂ„r virkelig kjĂžrt seg nĂ„r de ikke blir avlastet, og jeg snur meg ĂžrtogfĂžrti ganger i lĂžpet av natta. Fant denne: https://www.helsenett.no/195-sykdommer/graviditet-fodsel/graviditet/19171-mors-sovestilling-og-dodfodsel.html «Norske gravide har fĂ„tt vite vĂŠrt at det ikke er farlig Ă„ sove pĂ„ ryggen sĂ„ sant man ikke selv fĂžler ubehag ved sovestillingen. NĂ„ viser en ny studie at ryggsoving kan presentere en risiko for barnet selv nĂ„r moren ikke fĂžler ubehag ved stillingen.» Jeg var like hysterisk med fĂžrstemann. SĂ„ hadde hĂ„pet jeg skulle tĂžrre Ă„ stole mer pĂ„ kroppen nĂ„. Men den gang ei .. TS Anonymkode: e1d85...e39 Lenke til kommentar Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #7 Del Skrevet 9. november 2018 Den samme linken sier at risikoen er 0,2 % ved Ă„ ligge pĂ„ venstre side, med en dobling av risiko pĂ„ 0,4 % pĂ„ hĂžyre eller pĂ„ ryggen. Det er altsĂ„ helt minimale tall. De fleste vil ogsĂ„ snu seg naturlig pĂ„ natten hvis de opplever ubehag. Anonymkode: 66cb2...099 1 Lenke til kommentar Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #8 Del Skrevet 9. november 2018 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den samme linken sier at risikoen er 0,2 % ved Ă„ ligge pĂ„ venstre side, med en dobling av risiko pĂ„ 0,4 % pĂ„ hĂžyre eller pĂ„ ryggen. Det er altsĂ„ helt minimale tall. De fleste vil ogsĂ„ snu seg naturlig pĂ„ natten hvis de opplever ubehag. Anonymkode: 66cb2...099 Ja, men ogsĂ„ at null ubehag ikke nĂždvendigvis betyr at det ikke er bra for barnet. Men det stemmer jo som du sier, det er jo en veldig liten risiko. TS Anonymkode: e1d85...e39 Lenke til kommentar Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #9 Del Skrevet 9. november 2018 *ikke nĂždvendigvis betyr at det er trygt for barnet skulle det stĂ„. Anonymkode: e1d85...e39 Lenke til kommentar Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
Pearl2.0 Skrevet 9. november 2018 #10 Del Skrevet 9. november 2018 Hadde ikke dette med fĂžrste, men med andre var det ingen tvil. Ble dĂ„rlig bare jeg tenkte pĂ„ Ă„ legge meg pĂ„ ryggen eller lene meg bakover. Kunne ikke dra til tannlegen fordi jeg visste jeg mĂ„tte liggeđź Lenke til kommentar Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ