AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #1 Del Skrevet 8. november 2018 Hvis man ligger på rygg, og ikke merker noe ubehag overhode, er det da trygt å bli liggende? Anonymkode: e1d85...e39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #2 Del Skrevet 8. november 2018 Jeg fikk beskjed av lege om at man merker det om man må snu seg. Han sa så lenge det ikke er ubehagelig blir det ikke press på vena cava. Men hør gjerne med lege/jordmor du også jeg lå derfor på ryggen til det ble ubehagelig og jeg merker det tydelig når jeg ikke kunne det lengre:) Anonymkode: fe669...e50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #3 Del Skrevet 8. november 2018 Jeg ligger masse på ryggen hver natt! Ligger både på side og rygg så lenge jeg orker, men må gjerne snu meg fordi kroppen stivner osv. Aldri merket noe annet ubehag ved dette Anonymkode: d11ba...b53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #4 Del Skrevet 8. november 2018 Tro meg, du merker det fort 😅 lenge før det blir farlig. Anonymkode: cb55c...b79 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #5 Del Skrevet 9. november 2018 Jeg hadde det i starten av tredje trimester, og det merkes! Ble urolig, kvalm, svimmel, helt sinnsykt varm og pulsen ble skyhøy selv om jeg bare lå på sofaen. Så ble fosteret så stort at hun ikke klarer å klemme på blodåren på samme måte, og jeg kan ligge på ryggen igjen. Woo! Det er en viss økning av sjansen for dødfødsel ved å sove på rygg eller høyre side, men den er marginal og det går som regel helt fint. Anonymkode: 66cb2...099 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #6 Del Skrevet 9. november 2018 Takk for svar. Dette er det verste med å være gravid! Sover så utrolig dårlig. Hoftene får virkelig kjørt seg når de ikke blir avlastet, og jeg snur meg ørtogførti ganger i løpet av natta. Fant denne: https://www.helsenett.no/195-sykdommer/graviditet-fodsel/graviditet/19171-mors-sovestilling-og-dodfodsel.html «Norske gravide har fått vite vært at det ikke er farlig å sove på ryggen så sant man ikke selv føler ubehag ved sovestillingen. Nå viser en ny studie at ryggsoving kan presentere en risiko for barnet selv når moren ikke føler ubehag ved stillingen.» Jeg var like hysterisk med førstemann. Så hadde håpet jeg skulle tørre å stole mer på kroppen nå. Men den gang ei .. TS Anonymkode: e1d85...e39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #7 Del Skrevet 9. november 2018 Den samme linken sier at risikoen er 0,2 % ved å ligge på venstre side, med en dobling av risiko på 0,4 % på høyre eller på ryggen. Det er altså helt minimale tall. De fleste vil også snu seg naturlig på natten hvis de opplever ubehag. Anonymkode: 66cb2...099 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #8 Del Skrevet 9. november 2018 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den samme linken sier at risikoen er 0,2 % ved å ligge på venstre side, med en dobling av risiko på 0,4 % på høyre eller på ryggen. Det er altså helt minimale tall. De fleste vil også snu seg naturlig på natten hvis de opplever ubehag. Anonymkode: 66cb2...099 Ja, men også at null ubehag ikke nødvendigvis betyr at det ikke er bra for barnet. Men det stemmer jo som du sier, det er jo en veldig liten risiko. TS Anonymkode: e1d85...e39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #9 Del Skrevet 9. november 2018 *ikke nødvendigvis betyr at det er trygt for barnet skulle det stå. Anonymkode: e1d85...e39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pearl2.0 Skrevet 9. november 2018 #10 Del Skrevet 9. november 2018 Hadde ikke dette med første, men med andre var det ingen tvil. Ble dårlig bare jeg tenkte på å legge meg på ryggen eller lene meg bakover. Kunne ikke dra til tannlegen fordi jeg visste jeg måtte ligge😮 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå