AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #1 Skrevet 8. november 2018 Jeg har dessverre ikke det jo eldre jeg har blitt.. hun er ustabil og personlighetene våres klaffer rett og slett ikke med hverandre. Det er sårt og når jeg ser venners/kjærste kontakt med mor, blir jeg misunnelig for at de har et så godt forhold. flere som har det likt? Anonymkode: cdd6f...b82
Jordbæra Skrevet 8. november 2018 #2 Skrevet 8. november 2018 Vi har ingen kontakt, men jeg og mannen har mye kontakt med moren hans.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #3 Skrevet 8. november 2018 Vi hadde så godt som null kontakt i årevis, kunne ikke fordra henne da jeg vokste opp. Men nå har vi et kjempegodt forhold. Måtte bare bli voksen for å lære hvordan jeg skulle håndtere henne. Anonymkode: 53b13...dbf
Apekatten Skrevet 8. november 2018 #4 Skrevet 8. november 2018 Jeg kuttet kontakten med moren min av forskjellige grunner da jeg var 18 år. Jeg savner å ha en morsfigur i livet mitt, men jeg har heldigvis et godt forhold til svigermor.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #5 Skrevet 8. november 2018 Har veldig godt forhold ❤️ Anonymkode: bcda7...923
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #6 Skrevet 8. november 2018 Ja vi er beste venner ❤️ Anonymkode: a676d...f03
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #7 Skrevet 8. november 2018 Jeg har det likt som deg. Vi går ikke overens og personlighetstypene våre er som olje og vann. Det hjelper ikke akkurat på at hun favoriserer søskenet mitt noe så til de grader heller. Veldig sårt 💔 Anonymkode: d87d4...e4c
Horten Market Skrevet 8. november 2018 #8 Skrevet 8. november 2018 Min søster har lite og dårlig kontakt med vår mor, alt går gjennom meg, fordi jeg har god kontakt med begge. Min erfaring er at dette skyldes mangel på fleksibilitet hos begge parter. Det handler om evnen til å gli inn og tilpasse seg, se gjennom fingrene med folks særegenheter og ha takhøyde for feil. Kort sagt, selv være et omgjengelig menneske. Ofte er det dine egne særegenheter som hindrer deg i dette. 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #9 Skrevet 8. november 2018 Nei, kutta kontakten for flere år siden. Beste jeg har gjort for meg selv Anonymkode: 9587a...3ea 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #10 Skrevet 8. november 2018 Ts, hva om du prøver enda mer for å komne overens med henne? Så fremt det ikke er spesielle årsaker til det? Hun komner til å bli borte en dag og da er det vondt å skulke angre på at msn ikke forsøkte enda en gang. Jeg har utrolig god kontakt med mamma. Ringes hver dag for å høre hvordan det går etc. Alt fra 30sek til 19-20min. Vi bor 10min unna hverandre og ses 2-4 ganger i uka. Til tider skal jeg ærlig innrømme at det ikke er lett å holde kontakt pga travle dager, men jeg ville aldri tilgitt meg srlv om jeg ikke prøvde med all min makt. Mine foreldre har ofret mye for meg, og det er min «plikt»/glede å inkludere dem i livet mitt. Anonymkode: 640f0...962
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #11 Skrevet 8. november 2018 Vi kranglet mye når jeg var tenåring. Nå er vi veldig gode venner Vi er blitt veldig like etter jeg ble voksen. Lik humor, liker samme ting. Anonymkode: 498a7...21e
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #12 Skrevet 8. november 2018 Jeg har et iskaldt forhold til min mor, men jeg vet hun prøver å komme inn i varmen til meg. Det klarer hun ikke. Hun sender meg meldinger nesten hver dag om hvor glad hun er i meg. Jeg bare ignonerer. Når man som barn får høre hvor verdiløs og vanskelig man er, truer med å ringe barnevernet, skremmer deg om at de kommer å henter deg. Truer med å ta sitt eget liv. Er det rart jeg ikke ønsker kontakt? Det spiller ingen rolle hvor glad hun er i meg, når jeg har totalt mistet empati for henne. Klarer ikke å akseptere. Klarer ikke å tilgi. Vil ikke ha noe med henne å gjøre. Anonymkode: 3825c...e6b 4
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #13 Skrevet 8. november 2018 Så godt som det lar seg gjøre. Hun har vært syk i mange år, allerede da ungene mine var små satt hun i rullestol. I dag er hun dement og avhengig av hjelp til nesten alt. Jeg besøker henne ofte, hun kjenner meg igjen. Men det blir lite samtale fordi hun har vanskelig for å prate. Og fordi hun spør opp igjen hele tiden. Jeg er veldig glad i henne og det er vondt å se hvordan livet ble for henne. Har dårlig samvittighet fordi det føles mest som pliktbesøk. Har også dårlig samvittighet fordi jeg alltid har vært litt misunnelig på mine venninner som har spreke mødre som både var deres venninne og god hjelp i forhold til når ungene var små. Av naturlige grunner fikk jeg aldri noe hjelp. Mamma valgte ikke å bli syk i ganske ung alder og jeg har dårlig samvittighet fordi jeg tenkte sånn. Anonymkode: b70bf...33d 2
Macro Skrevet 8. november 2018 #14 Skrevet 8. november 2018 Kontakt flere ganger for dag og jeg elsker henne ❤️ Men det skal sies at genetisk relasjon ikke trenger å bety noe. Noen har det ganske enkelt bedre uten sine mødre, og dermed har de mer tid til de som faktisk er givende for de. Hvorfor savne noe som ikke er bra? Dyrk det som gjør deg godt. 3
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #15 Skrevet 9. november 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har et iskaldt forhold til min mor, men jeg vet hun prøver å komme inn i varmen til meg. Det klarer hun ikke. Hun sender meg meldinger nesten hver dag om hvor glad hun er i meg. Jeg bare ignonerer. Når man som barn får høre hvor verdiløs og vanskelig man er, truer med å ringe barnevernet, skremmer deg om at de kommer å henter deg. Truer med å ta sitt eget liv. Er det rart jeg ikke ønsker kontakt? Det spiller ingen rolle hvor glad hun er i meg, når jeg har totalt mistet empati for henne. Klarer ikke å akseptere. Klarer ikke å tilgi. Vil ikke ha noe med henne å gjøre. Anonymkode: 3825c...e6b Jeg kjenner meg så igjen i det du skriver, bortsett fra at hun dro meg etter håret og drev med mobbing av meg i årevis fordi jeg ikke levde opp til hennes forventninger. Har brutt med moren min, og jeg vet at hun angrer seg over sine feil. Men det er ikke så mye å gjøre med det nå. Jeg savner henne masse, men hun har fortsatt dette temperament, så da må bare kontakten fortsette å være ikke-eksisterende. Anonymkode: b6620...f33
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #16 Skrevet 9. november 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Når man som barn får høre hvor verdiløs og vanskelig man er, truer med å ringe barnevernet, skremmer deg om at de kommer å henter deg. Truer med å ta sitt eget liv. Er det rart jeg ikke ønsker kontakt? Det spiller ingen rolle hvor glad hun er i meg, når jeg har totalt mistet empati for henne. Klarer ikke å akseptere. Klarer ikke å tilgi. Vil ikke ha noe med henne å gjøre. Anonymkode: 3825c...e6b Har vi samme mor?😱 Veldig lite kontakt med min mor. Barndommen var preget av shaming, omsorgssvikt og kjefting hver bidige dag. Anonymkode: 1943a...a04
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #18 Skrevet 9. november 2018 Moren min lever ikke, men gidder ikke bruke tiden min på å være misunnelige på de som har en mor å lene seg på. Savner henne såklart, men sånn ble det bare for meg. Anonymkode: ba0e2...5ae 1
Duff Skrevet 9. november 2018 #19 Skrevet 9. november 2018 Jeg kuttet kontakten i sommer. Kan skrive mere om det i morgen.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #20 Skrevet 9. november 2018 Det har vært variabelt. I barndommen var hun en elendig og egoistisk mor. Vi var likevel nære. Så tok jeg et oppgjør med henne da jeg ble gammel nok til å skjønne hvordan hun egentlig hadde vært. Det ble kjølig i et par år, men det gikk seg til igjen i starten av 20-årene. Nå, mot slutten av 30-årene, har jeg en følelse av at hun er lut lei hele meg. Hun vil nesten aldri treffes selv om vi er nesten naboer, og hvis hun stikker innom er hun fornøyd med å ha gjort plikten sin etter et kvarter. Hver gang jeg ringer eller sender SMS svarer hun at vi må snakkes senere. Hun blir lei av å høre på når jeg snakker, og hun liker ikke at jeg stikker innom. Jeg har begynt å trekke meg unna henne. Hun har ikke reagert på det. Anonymkode: e2915...031
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå