Ogle Skrevet 8. november 2018 #1 Skrevet 8. november 2018 Jeg fant en lidenskap for kunst i starten av videregående når tok trykk og foto. Jeg har malt enorm mye etter dette, og vil virkelig fortsette med det. Jeg sliter nå med å finne ut av hva jeg skal gjøre videre, og har sett at det finnes en bachelor i kunst og håndverk. Spørsmålet er hva jeg kan jobbe videre med etter en slik utdanning. Mange sier at jeg bør ta en annen utdanning som gjør det lettere å få seg jobb, men jeg brenner virkelig for dette. Finner heller ikke noen andre utdanninger som interesserer meg skikkelig. Noen som vet noe eller har noen tips til meg? Føler meg ganske låst, og vil liksom drive med noe som interesserer meg, og ikke bare en jobb der det eneste som betyr noe er lønningen i slutten av måneden...
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #2 Skrevet 8. november 2018 Kan vel ta pedagogikk etterpå og bli lærer. Anonymkode: cfa93...63e
Ogle Skrevet 8. november 2018 Forfatter #3 Skrevet 8. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kan vel ta pedagogikk etterpå og bli lærer. Anonymkode: cfa93...63e Er det da jeg tar PPU? Er jeg bare kvalifisert til å jobbe som K&H lærer da?
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #4 Skrevet 8. november 2018 3 minutter siden, Ogle skrev: Er det da jeg tar PPU? Er jeg bare kvalifisert til å jobbe som K&H lærer da? Hvis du skal ta PPU etterpå må du ha master. Anonymkode: 836e5...b52 3
Ogle Skrevet 8. november 2018 Forfatter #5 Skrevet 8. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvis du skal ta PPU etterpå må du ha master. Anonymkode: 836e5...b52 Trodde det jeg og, men på UiA står et av opptakskravene som: en bachelorgrad i utøvende eller skapende kunstfag med minimum 180 studiepoeng i kunstfaget
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #6 Skrevet 9. november 2018 Du får ikke jobb som lærer med bare k&h. Jeg har selv faglærer i k&h. Du utdanner deg til arb.ledighet hvis målet er å bli lærer. Da tar du heller GLU med valgfag k&h. Det er forøvring noen av de jeg studerte k&h med som tjener penger på kunsten sin nå! Er du dyktig kan det jo gå bra. Anonymkode: fec4b...f4f
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #7 Skrevet 9. november 2018 9 timer siden, Ogle skrev: Trodde det jeg og, men på UiA står et av opptakskravene som: en bachelorgrad i utøvende eller skapende kunstfag med minimum 180 studiepoeng i kunstfaget Det innføres fra høsten 2019. Anonymkode: 2ac59...11e
Gliffy Skrevet 9. november 2018 #8 Skrevet 9. november 2018 Jeg vil anbefale deg å lære deg digitale verktøy for formgivning i tillegg (indesign, Photoshop mm). Det er ganske mange kreative jobber innen markedsføring, webdesign, illustrasjon som man kan ta dersom man er god digitalt. På den måten kan man livnære seg med noe kreativt selv om ikke man skulle slå an som kunstner med det først.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #9 Skrevet 9. november 2018 14 timer siden, Ogle skrev: Trodde det jeg og, men på UiA står et av opptakskravene som: en bachelorgrad i utøvende eller skapende kunstfag med minimum 180 studiepoeng i kunstfaget For i år ja, men jeg antar at du ikke søkte i år? Anonymkode: 836e5...b52
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #10 Skrevet 9. november 2018 Krav om master for å komme inn på PPU blir innført i 2019 Anonymkode: 93c45...2a1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå