Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Juleturnus! Jeg jobber i en fast stilling, og skal i utgangspunktet jobbe tidlig på nyttårsaften. Men nå ser jeg at jeg har blitt satt over på kveld. Er dette lov? 

Anonymkode: 4dc33...a0a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Juleturnus! Jeg jobber i en fast stilling, og skal i utgangspunktet jobbe tidlig på nyttårsaften. Men nå ser jeg at jeg har blitt satt over på kveld. Er dette lov? 

Anonymkode: 4dc33...a0a

Ja, regner med at det skrives en avviksturnus for jul/nyttår, og da kan vakter endres på (innenfor visse rammer).

Skrevet

De fleste tariffavtaler jeg har vært borti har to ukers varsel for å endre vaktplan, så dersom du (mest sannsynlig) har samme bestemmelse, så er det på godt og vondt innafor ja. Det er jo bare tidlig november ennå, og denne endringen kommer jo i ganske god tid. Men du bør uansett sjekke hva som gjelder for dere (tariffavtale, kontrakt på arbeidsplassen osv.) for å sjekke hva som gjelder for dere for sikkerhets skyld. 

Anonymkode: 96ce2...cea

• Liker 1
Skrevet

Hos oss lages det egen juleturnus og påsketurnus, og det rulleres på røde dager der alle må ta sin del av de. Det var nok din tur til å ta nyttårsaften nå. Neste år må du kanskje jobbe julaften. 

Anonymkode: 3708a...31d

Skrevet

En avtalt er vakt er...en avtale.

En avtale kan ikke endres uten videre.

Hvis du inngår en leieavtale på et hus. Kan du da endre den avtalen helt uten videre? Nei selvsagt ikke. Det samme prinsippet gjelder alle avtaler, også turnusavtaler.

Anonymkode: edeee...989

Skrevet

Ja, det kan endres. Inntil 14 dager før.

Anonymkode: 64998...7aa

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

En avtalt er vakt er...en avtale.

En avtale kan ikke endres uten videre.

Hvis du inngår en leieavtale på et hus. Kan du da endre den avtalen helt uten videre? Nei selvsagt ikke. Det samme prinsippet gjelder alle avtaler, også turnusavtaler.

Anonymkode: edeee...989

stemmer ikke, en sjef kan endre vakta di med varsel og senest 14dager før. Under jul og nyttårs helger må en gjerne rokkere litt, så dette er helt innafor. Det er en av  ulempene med å jobbe i turnus

Anonymkode: 39989...7ae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...