Gå til innhold

Når liker du deg best - dagen eller natten?

Anbefalte innlegg

Gjest GreenSky
Skrevet

Ok, hvis du ser bort i fra at du må stå opp kl 07.00 for å gå på jobb - når på døgnet føler du at du er i ditt ess?

Jeg er en natteperson. Ganske enkelt fordi jeg synes det er så behagelig å være oppe om natta. Det er mørkt ute, og stille. Dessuten digger jeg å sove lenge.

Hva med deg?

Videoannonse
Annonse
Gjest Chrizzy
Skrevet

I helgene, natten, på ukedagene så blir jeg så tynget av ansvar (det jeg MÅ gjøre i morgen). Føler meg som en livsnyter i helgene og ferier :)

Gjest Bellatrix
Skrevet

Tror jeg er en kvelds/tidlig natt-person. Liker meg godt på denne tiden, men orker ikke være oppe veldig sent. Nå har jeg ikke sovnet før i 3-4-tiden de siste dagene, så jeg blir vel våken en stund, men som regel liker jeg meg godt mellom 24 og 2 tror jeg. Morgener er til for å sove.

Gjest Chrizzy
Skrevet

Sove lenge forresten, jeg elsker å sove, jeg drømmer alltid masse masse, tenker på Mao som sa at(noe i den her duren): I natt drømte jeg at jeg var en sommefugl som fløy omkring på engen, nå vet jeg ikke lenger om jeg er meg selv som drømmer at jeg er en sommerfugl, eller om jeg er en sommerfugl som drømmer at jeg er meg :ler:

Skrevet

Jeg har alltid vært et uhelbredelig nattmenneske.

Trives best mellom klokka 00 og 03.

Ikke særlig praktisk når jeg bør være på jobb klokka 8.

:-?

Skrevet

Kveld og tidlig natt, da har jeg mest energi. Men jeg foretrekker lyset om dagen, liker ikke mørket.

Gjest Leola
Skrevet

Jeg er så til de grader stikk motsatt av et natt-menneske som kan kan komme :ler: Er steintrøtt hver kveld og dupper som regel av før værmeldingen ifm 21-nyhetene.

Står tidlig opp hver helg (mellom kl. 7 og 9) selvom jeg har store unger som sover til langt på dag :ler:

Hvordan klarer dere natt-mennesker å komme dere opp og på jobb om morgenen ?

Skrevet

Ja, det er problemet. Som B-menneske går man med konstant underskudd på søvn. Det er faktisk ikke mulig å sovne tidlig, selv om man vil. Men verden er nå engang innstilt på A-menneskene. A-mennesker har en døgnrytme kortere enn 24 timer, så de er trøtte tidlig (for da er deres døgn ferdig). B-mennesker derimot har en døgnrytme som er lengre, når klokken da tikker mot 23-00 (hvor de fleste nok legger seg) er ikke døgnet over for B-menneskene, og det går ikke an å sove når kroppen ikke føler at det er natt og sovetid.

Gjest gjest1
Skrevet

Dagen. Ser for mange skrekkfilmer :hår:

Gjest seroxata
Skrevet

blir vel natta på noen måter, ettersom jeg alltid sitter oppe hele natta.... høhø

Men dagen er jo mye koseligere nå som det blir sol og sommer

Skrevet
blir vel natta på noen måter, ettersom jeg alltid sitter oppe hele natta.... høhø

Men dagen er jo mye koseligere nå som det blir sol og sommer

Skriver under på denne. :Nikke:

Skrevet

Er veldig dag menneske, sjelden jeg er i seng etter tolv. Liker å sove lenge,men liker også å sitte på verandaen tidlig om morgenen om sommeren. *gleder meg til sommeren*

Skrevet

Skulle til å svare sen kveld/natt, men nå har jeg akkurat vært ute i det nydelige været en time og det er jo helt fantastisk ute nå.. Hm...

Skrevet

Jeg er nattmenneske om vinteren, vil helst sove hele dagen. Men straks sola smelter snøen og dagene blir lengre vil jeg helst være oppe hele tiden :)

Noe morgenmenneske blir jeg aldri, sommer eller vinter.

Skrevet

Tja.. må man, så må man.

Jeg er alltid lys våken når jeg burde lagt meg og sitter gjerne oppe til klokka ett på hverdagene. Og jeg må stå opp klokka 7. Vanligvis sover jeg 5-6 timer hver natt i uka og gjerne litt mer i helgene.

Det hender at jeg er stuptrøtt ved 19-20-tiden på kvelden, men tør jo ikke å sove da..

For å justere ting og tang hender det at jeg har våkenetter, slik at jeg skal bli skikkelig trøtt kvelden etter. Det fungerer som regel dårlig. :ler:

Gjest Gjesta
Skrevet

Nattemenneske definitivt!! Jeg er i mitt ess mellom klokken 00.00 og 05.00.

(Sover 1-2timer midt på dagen for å få tilstrekkelig med søvn,...hehe...)

Gjest Meteora
Skrevet

Jeg liker meg best om kvelden/natta, uansett årstid.

Jeg er alltid mest kreativ da, om jeg i det hele tatt er

det noen gang. Jeg liker stillheten. En sen sommer kveld. Skumring. Mørket. Stjerner. Månen. Det er noe mystisk. Det er noe ved det som alltid har tiltrukket meg..

Gjest lillelou
Skrevet

Jeg har også alltid vært nattmenneske- og det at vekkerklokka ringer halv sju er en piiiine! "Nattens dronning"var tilnavnet faren min ga meg... :-)

Skrevet

Jeg er helt klart et nattmenneske, som kan sove lenge om morgenen. Men det er rart med det, jeg har aldri problemer med å stå opp når jeg skal på skolen. Jeg liker natten, fordi da er det stille og jeg kan kose meg med en film eller to helt alene. Det er også tiden på døgnet jeg liker å starte med ting, som f. eks å rydde eller tegne.

Mvh Yvonne :heiajente:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...