AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #1 Skrevet 8. november 2018 Vurderer å bli barnehagelærer Anonymkode: 7e57a...c61
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #2 Skrevet 8. november 2018 Ja, den er nøyaktig og krevende, setter høye akademiske krav, men det er det mest givende jeg har gjort. Lykke bi deg om du velger det Anonymkode: c7d32...5bc
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #3 Skrevet 8. november 2018 Nei den er ikke vanskelig! Men skal du ut i yrket så må du ha litt baller, være god leder og vise barna den ytterste respekt slik at barnet får det godt i Bhg. Det innebærer at du bruker deg selv mye og organiserer og gjennomfører det pedagogiske arbeidet tilrettelagt ikke bare for gruppen men for hvert enkelt barn! I tillegg skal du sørge for en trygg foreldregruppe som krever sitt! Men utdanningen? Null stress... Anonymkode: 461f4...407 4
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #4 Skrevet 8. november 2018 Utdanningen er ikke så vanskelig, men selve jobben er ganske tøff! Anonymkode: 57303...2dc 4
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #5 Skrevet 8. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, den er nøyaktig og krevende, setter høye akademiske krav, men det er det mest givende jeg har gjort. Lykke bi deg om du velger det Anonymkode: c7d32...5bc Whaaat? Det er jeg ikke enig i! Jeez. Bekymrer meg for kvaliteten barnehagelærere har når de synes utdanningen er vanskelig! Hvordan du heter man i yrket da? Jobber man med barn skal mye komme naturlig, man skal være egnet for det, Bhg lærer utdanningen er virkelog ikke vanskelig! Come on! Anonymkode: 461f4...407
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #6 Skrevet 8. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Utdanningen er ikke så vanskelig, men selve jobben er ganske tøff! Anonymkode: 57303...2dc Enig! Virker som mange (etter min erfaring) ikke er rustet for det yrket, har sett mange av de opp igjennom årene. Ikke klarer de å ha en god tilknytning til barna og ikke er de tøffe nok til ledelse, merkelig nok da Bhg lærer er en leder utdannelse! Anonymkode: 461f4...407 1
AnnaS87 Skrevet 8. november 2018 #7 Skrevet 8. november 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Whaaat? Det er jeg ikke enig i! Jeez. Bekymrer meg for kvaliteten barnehagelærere har når de synes utdanningen er vanskelig! Hvordan du heter man i yrket da? Jobber man med barn skal mye komme naturlig, man skal være egnet for det, Bhg lærer utdanningen er virkelog ikke vanskelig! Come on! Anonymkode: 461f4...407 Har du tatt utdanningen selv?
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #8 Skrevet 8. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Whaaat? Det er jeg ikke enig i! Jeez. Bekymrer meg for kvaliteten barnehagelærere har når de synes utdanningen er vanskelig! Hvordan du heter man i yrket da? Jobber man med barn skal mye komme naturlig, man skal være egnet for det, Bhg lærer utdanningen er virkelog ikke vanskelig! Come on! Anonymkode: 461f4...407 Hvordan klarer man seg i yrket da, skulle det stå! Anonymkode: 461f4...407
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #9 Skrevet 8. november 2018 Akkurat nå, AnnaS87 skrev: Har du tatt utdanningen selv? Hahaha ja! Tror du jeg sitter å mener noe om dette om jeg ikke har tatt den selv? Jeg har tatt den ja! Anonymkode: 461f4...407 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #10 Skrevet 8. november 2018 Nei, syns ikke at den var vanskelig. Syns ikke å jobbe i barnehage var det heller. Anonymkode: 18b62...199
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #11 Skrevet 8. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, syns ikke at den var vanskelig. Syns ikke å jobbe i barnehage var det heller. Anonymkode: 18b62...199 Da har du ikke riktig holdning til jobben! Anonymkode: 461f4...407 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #12 Skrevet 8. november 2018 Min erfaring er at de som passer til yrket, synes utdanningen er lett. De som sliter med å komme gjennom studiet, er de samme som kanskje ikke burde tatt den utdannelsen i utgangspunktet. Det var åtte på mitt kull som måtte droppe ut. Samtlige var nærmest uskikkede som barnehagelærere. Resten syntes utdanningen var grei å komme gjennom og alle har jobber i dag. Anonymkode: dbd4d...fca
AnnaS87 Skrevet 8. november 2018 #13 Skrevet 8. november 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hahaha ja! Tror du jeg sitter å mener noe om dette om jeg ikke har tatt den selv? Jeg har tatt den ja! Anonymkode: 461f4...407 Det var et spørsmål. Ikke ment sarkastisk på noe vis. Synes du totalt sett det var enkelt, eller var det noe som var verre enn andre fag?
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #14 Skrevet 8. november 2018 Jeg har studert sykepleie og pedagogikk og førskolelærer. Barnehagelærer som det nå heter synes jeg var veldig overkommelig. Endel akademisk skriving er det jo, men man har maler på det meste, og pensum synes jeg var enkelt. Sykepleieutdanningen synes jeg var mer utfordrende fordi pensume er stort, og man må gjøre mye på veldig kort tid, og lære masse nytt- anatomi, medisin, sykdommer osv i tillegg til akademisk skriving. Barehagelærer seilte jeg gjennom, mens sykepleien måtte jeg jobbe ekstra hardt med. Jeg vil definere meg som skoleflink, men det ble mange timer pugging. Anonymkode: 45e50...6ac
Reckless Skrevet 8. november 2018 #15 Skrevet 8. november 2018 Det spørs vel litt hva man sikter etter? En hver utdanning er krevende om man vil ha toppkarakter i alle fag, men tror de fleste skal greie å stå om man er motivert og stiller på forelesning 😄
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #16 Skrevet 9. november 2018 Nei, den er ikke vanskelig. Du må jo lese til eksamen, men eksamene er ikke veldig vanskelig. Det er akademisk skriving, men malen ligger på nettet og dere får kurs. Anonymkode: 4c43e...670
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #17 Skrevet 9. november 2018 Det er veldig gøy og veldig engasjerende å studere til førskolelærer (byttet navn etter at jeg var ferdig). Man må jobbe med fagene men det er som sagt gøy når man har interesse for det. Desverre er det en utdannelse man kan krype gjennom uten å ha lært en dritt, uten å ha forståelse av hvor viktig jobben er. Kommer du ut i jobb sammen med noen som ikke kan faget sliter du. Jobber du sammen med de (fleste) som tar jobben på alvor og kan faget er det en fin jobb. Anonymkode: 2dc40...4d6
Roci Skrevet 9. november 2018 #18 Skrevet 9. november 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Desverre er det en utdannelse man kan krype gjennom uten å ha lært en dritt, uten å ha forståelse av hvor viktig jobben er. Anonymkode: 2dc40...4d6 Da har nok høgskolen eller universitetet vært slappe med skikkethetsvurderingen. Man vil heller ikke bestå praksis dersom man ikke oppfyller kravene i praksisplanen.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #19 Skrevet 9. november 2018 1 minutt siden, Roci skrev: Da har nok høgskolen eller universitetet vært slappe med skikkethetsvurderingen. Man vil heller ikke bestå praksis dersom man ikke oppfyller kravene i praksisplanen. De har nok blitt strengere med årene men det går elever ut med to i snitt. Ta på deg det store smilet i praksis så går det. Det har heldigvis blitt luket ut en del praksissteder nå, steder hvor de ikke var flinke nok til å luke ut. Anonymkode: 2dc40...4d6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå