AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #1 Skrevet 8. november 2018 Jeg tenkte å lage meg det i løpet av helgen. Kan jeg bruke frosne jordbær, sukker og hvit rom og ferdig med det? Anonymkode: 80991...50c
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #2 Skrevet 8. november 2018 Du bør bruke gode, norske/svenske frosne bær. Som du frøs ned i sommer. En kurv bær, ca 20 cl rom, isbiter, saften fra en lime og ca 1/3 desiliter sukker (lag sukkerlake, dvs hell kokende vann så det dekker sukkeret akkurat, og rør det ut). Bruker du frosne bær fra butikken, ville jeg spedd på med litt Strawberry Daquiry mix (dropper da noe av sukkeret). Anonymkode: c21f8...acd 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #3 Skrevet 8. november 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du bør bruke gode, norske/svenske frosne bær. Som du frøs ned i sommer. En kurv bær, ca 20 cl rom, isbiter, saften fra en lime og ca 1/3 desiliter sukker (lag sukkerlake, dvs hell kokende vann så det dekker sukkeret akkurat, og rør det ut). Bruker du frosne bær fra butikken, ville jeg spedd på med litt Strawberry Daquiry mix (dropper da noe av sukkeret). Anonymkode: c21f8...acd Jeg har ingen frosne bær, så må kjøpe det i morgen og fryse de ned. Er en kurv med bær til ett glass?? I såfall kan det bli en dyr kveld 😜 Anonymkode: 80991...50c
Gjest Overrasket Skrevet 8. november 2018 #4 Skrevet 8. november 2018 3 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har ingen frosne bær, så må kjøpe det i morgen og fryse de ned. Er en kurv med bær til ett glass?? I såfall kan det bli en dyr kveld 😜 Anonymkode: 80991...50c Jeg tror "20 cl rom" tyder på at det er fornflere enn en drink.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #5 Skrevet 9. november 2018 10 timer siden, Overrasket skrev: Jeg tror "20 cl rom" tyder på at det er fornflere enn en drink. Ja, nå så jeg det 😜 Anonymkode: 80991...50c
Coronas Skrevet 9. november 2018 #6 Skrevet 9. november 2018 Jordbær, hvit rom, limejuice, melis, tripple sec (appelsinlikør) og isbiter 😊🍹
T-Rex Skrevet 9. november 2018 #7 Skrevet 9. november 2018 10 hours ago, Overrasket said: Jeg tror "20 cl rom" tyder på at det er fornflere enn en drink. "En kurv bær", om det er en halv kilo, gir vel også en antydning om at dette er noe som skal oppi mer enn ett glass.
Gjest Overrasket Skrevet 9. november 2018 #8 Skrevet 9. november 2018 5 hours ago, T-Rex said: "En kurv bær", om det er en halv kilo, gir vel også en antydning om at dette er noe som skal oppi mer enn ett glass. Ved nærmere ettertanke, jeg tror det er vi som har misforstått. Ta 2 dl (et lite vannglass) med rom, kjør inn 550 gram jordbær, tilsett saften av en hel lime, minst, og der har du drinken per person!
T-Rex Skrevet 9. november 2018 #9 Skrevet 9. november 2018 5 minutter siden, Overrasket said: Ved nærmere ettertanke, jeg tror det er vi som har misforstått. Ta 2 dl (et lite vannglass) med rom, kjør inn 550 gram jordbær, tilsett saften av en hel lime, minst, og der har du drinken per person! Går jo fint oppi et norgesglass. 1
Chablis Skrevet 9. november 2018 #10 Skrevet 9. november 2018 5 timer siden, T-Rex skrev: "En kurv bær", om det er en halv kilo, gir vel også en antydning om at dette er noe som skal oppi mer enn ett glass. Nesj, kommer an på glasset det 😁😁😁 1
Gjest Overrasket Skrevet 9. november 2018 #11 Skrevet 9. november 2018 5 hours ago, T-Rex said: Går jo fint oppi et norgesglass. De sier jo at det ikke kommer an på størrelsen, men hvordan du bruker'n. Vel, jeg bruker det store norgesglasset mitt til en halvflaske rom takkskarrufaenmæha
T-Rex Skrevet 9. november 2018 #12 Skrevet 9. november 2018 1 hour ago, Overrasket said: De sier jo at det ikke kommer an på størrelsen, men hvordan du bruker'n. Vel, jeg bruker det store norgesglasset mitt til en halvflaske rom takkskarrufaenmæha Og du kan skryte av at du kun drikker ett glass rom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå