Gå til innhold

Barnehagepolitikken i moder Noreg........

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest gurimalla

Ikke skyld på meg, jeg stemte på noen helt andre.....

Det var egentlig ikke poenget mitt, enig med deg 10na. Dette er latterlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ikke så ille for meg som betaler 4500,- for en barnehageplass. Men jeg har fremdeles ingen tro på at prisen blir satt ned til 2500,-.

nero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.stavangeravisen.com/art.asp?art=8498

Det er helt utrolig - men dog ikke uventet. Grauthuene som styrer landet gir nok en gang med den ene hånden mens de tar dobbelt så fort tilbake med den andre..........

Og det verste av alt - disse menneskene er FOLKEVALGTE - av dere!!!

10na :evil:

Jeg har ikke stemma i det hele tatt! Men det er helt sykt med den barnehagepolitikken.

Et annet er at om prisen blir satt ned til 2500.- fjernes enten småbarnstillegget,eller generell kutt i barnetrygden. Joda, det gis med den ene handa, og taes med den andre!

Jeg undres hvordan det hele skal ende! :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke innlogget Sissi

Helt enig - sykt, men det var vel ingen som i fullt alvor trodde det ikke ville gå utover noe annet om barnehageplassene skal bli sååå billige???

Dessuten: er det ingen av dere som ser hvorfor det må bli sånn? Det har lenge vært en vedtatt sannhet at barnehageplasser i Norge er ALTFOR dyre og at dette må vi gjøre noe med. Javel, så inngår opposisjonspartier på Stortinget et forlik, og presser gjennom at prisene skal ned til 1500 kr på to år. Og resultatet ser vi nå. Politikk er jo å prioritere, man har uansett ikke penger til alle gode formål, ergo må dette gå på bekostning av noe. Personlig vil jeg heller betale litt mer i barnehage de årene dette gjelder, enn å få redusert barnetrygden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Før kvinnene gjorde sitt fulle inntog inn på politikerarenaen ble vi forespeilet at de sosiale godene skulle fordeles.... og barnehageplasser til alle....

Privatiser barnehagene øyblikkelig! Stat og kommune har gjentatte ganger bevist at de ikke evner å drive politikk (selvsagt er det kvinners arena idag).

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo.....

VI har en regjering hvis sjef tilhører et parti som egentlig ikke VIL ha barnehageplasser. Det var jo derfor de innførte kontantstøtten i utganspunktet.

De vil helst tilbake til Luthers direktiv for kvinner (Kinder, kûche osv....)

Og de VIL ikke ha ned barnehageplassprisene. Når de så MÅ gjøre det, fordi stortinget har talt, finner de stadig på nye måter å gjøre dette upopulært på - f.eks. ved å redusere barnetrygden.

Det finnes mange andre områdere de kunne ha foretatt innsparingen på - feks. behøver man ikke sende en 20-manns delegasjon til Kualalumpur eller andre eksotiske steder for å studere kommunikasjon..... Mye å spare her.

Og ikke kom her og si at sjefens parti akkurat er preget av kvinner i ledelsen. De har riktignok noen som allibi, men ......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes faktisk at det er ok at de tar bort småbarnstilegget hvis de bare setter ned prisene, til etterhvert 1500 i md.

Vi betaler 4000 for en full plass, så da sparer vi likavel mye mer enn de tusenlappene som går vekk med småbarnstilegget!

Dessuten er jo bare dette til fylte tre år, og da er det enda lenge til skolestart! :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert greit for de som HAR barnehageplass. De som ikke har - mister jo noe uten å få noe igjen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...