Gå til innhold

Hårfjerning og økonomi?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Har aldri prøvd selv davjeg er tilnærmet hårløs, men husker jeg så reklame for «hjemme-laser» fra Philips. Ser her at det er flere typer. 

https://www.philips.no/c-m-pe/harfjerning/lumea

Fra noen forhandlere kan man jo kjøpe på avbetaling rentefritt også. :) 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, Perle skrev:

Hei! Har aldri prøvd selv davjeg er tilnærmet hårløs, men husker jeg så reklame for «hjemme-laser» fra Philips. Ser her at det er flere typer. 

https://www.philips.no/c-m-pe/harfjerning/lumea

Fra noen forhandlere kan man jo kjøpe på avbetaling rentefritt også. :) 

Takk for at du ønsker å hjelpe, men dette har allerede vært diskutert en del her i tråden. 

Anonymkode: ca61d...f7a

Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men har du sett det jeg skrev om at jeg har mye hår der de profesjonelle ikke vil bruke laser pga huden er svært sårbar der? 

Jeg kommer nok ikke til å bruke hjemmelaser i det området, av samme grunn. Profesjonell voksing blir vel mer skånsomt da. 

Bruk profesjonelle så vil de fortelle deg hva som går og ikke 

Anonymkode: 0357e...37f

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Bruk profesjonelle så vil de fortelle deg hva som går og ikke 

Anonymkode: 0357e...37f

Det står på nett at man ikke kan bruke laser på de slimhinnene man har hår på i underlivet. Og det er derfor jeg lurer på om profesjonell voksing er like så bra for meg. 

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det står på nett at man ikke kan bruke laser på de slimhinnene man har hår på i underlivet. Og det er derfor jeg lurer på om profesjonell voksing er like så bra for meg. 

Men du kan ta laser på de områdene utenom slimhinnene (Venusberget, bikinilinje og de ytre kjønnsleppene) og så vokse/barbere resten? 

Anbefaler forresten sukkervoksing, er noen salonger som tilbyr det. Jeg har sensitiv hud nedentil og har alltid fått nupper/kviser etter voksing, men ikke av sukkervoks :)

Gjest lillemy36
Skrevet

Tips: sjekk om du har pcos hos en lege/gynekolog .... om du har det så gir det deg ekstra hår på kroppen. Tar du laser så bør du gå på piller som metformin eller p piller . Ellers hjelper det ikke og ta laser har jeg lest. Jeg selv har pcos og sliter med mye hårvekst ... tatt laser noen ganger men uten og ta piller og har heller ikke gjennomført alle behandlingene, så sliter med de jævla kropps hårene selv.... det klør, svir og man føler seg så jævlig lite kvinnelig 😢

har man pcos får man KUN dekket det av staten i ansiktet om det er veldig synlig og hårene er mørke .

Skrevet

Er det en trøst at de fleste menn ikke bryr seg?

Skrevet
4 timer siden, Rotemor skrev:

Ja det er helt riktig det. Alle har et eller annet de er flau over. Dessverre på godt har vi forskjellige kropper. Noen har mer av det andre har mindre av det. Men en tur til legen for å snakke om det man føler er et problem. Og evt ta noen prøver og se om kroppen mangler noe eller har for mye.. mulig du kan få noe stønadsordninger.

Lykke til. Husk det er i hode du får disse tankene. For min del hadde jeg ikke brydd meg om det. 

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Beklager, ikke meningen å virke kort i mitt forrige svar til deg. Ser nå at det kan mistolkes. Du forsøker å hjelpe og det du skriver er velmenende. Jeg blir bare så lei av at det ikke er noenting nesten som funker for meg, dette hårproblemet har blitt en umulius og humørdreper i livet mitt. 

Det skjønner jeg godt. Hadde samme problem før. Måtte velge mellom en viltvoksende bikinilinjen og massevis av nupper og sår. Måtte alltid dekke til området, og følte det styrte livet mitt. Etter å ha svekket hårveksten i området med laser, kan jeg nå fjerne restene med epilator med minimalt med irritasjon. Og jeg følte nesten jeg fikk et nytt liv. 

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som vet om de sjekker hormoner når man tar blodprøver for å avdekke cøliaki/laktoseintoleranse osv? I såfall har jeg nettopp tatt slike prøver, som viste normale verdier.

Angående å få det dekket: jeg må se det skrevet svart på hvitt før jeg orker å begi meg ut på noe som kanskje ikke gir meg noe som helst. Og jeg kan ikke finne noe annet som blir dekt enn det som allerede er nevnt; sjenerende ansiktshår eller hårvekst som følge av medikamenter etter organtransplantasjon. Og de kriteriene oppfyller ikke jeg. 

Hormonprøver går ikke under standardprøver, så det ble nok ikke sjekket når du tok blodprøve for å sjekke cøliaki/laktoseintoleranse. 

Ville bedt legen rekvirere hormonprøver 

Anonymkode: 825c1...4fb

• Liker 1
Skrevet
20 timer siden, alli634 skrev:

Men du kan ta laser på de områdene utenom slimhinnene (Venusberget, bikinilinje og de ytre kjønnsleppene) og så vokse/barbere resten? 

Anbefaler forresten sukkervoksing, er noen salonger som tilbyr det. Jeg har sensitiv hud nedentil og har alltid fått nupper/kviser etter voksing, men ikke av sukkervoks :)

Ja, det er jo forsåvidt en mulighet. Blir litt mer stress og styr å måtte dra til to forskjellige steder da. Men jeg har ikke prøvd sukkervoks, så kanskje jeg kan prøve å gjøre akkurat det på meg selv hjemme på de områdene jeg ikke får gjort med laser, siden det er et relativt lite område. 

20 timer siden, lillemy36 skrev:

Tips: sjekk om du har pcos hos en lege/gynekolog .... om du har det så gir det deg ekstra hår på kroppen. Tar du laser så bør du gå på piller som metformin eller p piller . Ellers hjelper det ikke og ta laser har jeg lest. Jeg selv har pcos og sliter med mye hårvekst ... tatt laser noen ganger men uten og ta piller og har heller ikke gjennomført alle behandlingene, så sliter med de jævla kropps hårene selv.... det klør, svir og man føler seg så jævlig lite kvinnelig 😢

har man pcos får man KUN dekket det av staten i ansiktet om det er veldig synlig og hårene er mørke .

Takk for tips! Det som begynner å gå litt opp for meg nå, er om jeg har fått mye mer kraftig hårvekst pga at jeg har p-stav. Jeg har hatt den i snart 5 år nå, så isåfall har økningen vært gradvis og derfor har jeg ikke tenkt at p-staven var årsaken. Så nå har jeg tenkt på om det ville hjelpe å ta den ut. Men jeg hadde jo ganske mye sjenerende hårvekst før den tid også, barberte og nappet hår på steder der man ikke typisk tenker at man må drive med sånt. Hvis jeg uansett må bruke p-piller eller metformin under laserbehandling så bør jeg jo kanskje uansett fortsette å ha p-stav, siden grunnen til at jeg har den er at det er den som funker best for meg sammenlignet med de andre prevensjonsmidlene. Eller hva tenker du/dere? Er jo kanskje ikke mye hjelp i å ta ut p-staven for å redusere hårvekstproblemet, når problemet uønsket hårvekst uansett er der, bare at det kanskje ikke er like markant. Det må jo fjernes på et vis uansett... 

Kanskje ikke så mye vits å ta slike prøver for å sjekke hormonene, når jeg uansett har p-stav inne. Og å ta ut p-stav for så å ta blodprøver og så sette inn igjen senere blir kanskje litt vel mye styr... 

19 timer siden, Rotemor skrev:

Nja. Jeg er i slutten av tjueårene og har inntrykk av at mange på min alder iallefall bryr seg litt. Godt mulig det er pga hva de har blitt vant til men det spiller ingen rolle egentlig, fordi jeg selv synes det er svært ubehagelig med sååå mye hår. Hadde ikke brydd meg om det ikke var så sykt mye hårvekst, og mørke og innmari lange hår. De er jo opptil 4 cm lange noen steder :(

14 timer siden, bjone skrev:

Ja det er helt riktig det. Alle har et eller annet de er flau over. Dessverre på godt har vi forskjellige kropper. Noen har mer av det andre har mindre av det. Men en tur til legen for å snakke om det man føler er et problem. Og evt ta noen prøver og se om kroppen mangler noe eller har for mye.. mulig du kan få noe stønadsordninger.

Lykke til. Husk det er i hode du får disse tankene. For min del hadde jeg ikke brydd meg om det. 

Som jeg nevnte i et annet svar her så har jeg p-stav, les det svaret. Kanskje ikke så mye vits å ta slike prøver for å sjekke hormonene, når jeg uansett har p-stav inne. Og å ta ut p-stav for så å ta blodprøver og så sette inn igjen senere blir kanskje litt vel mye styr. 

Tror det er lett å si at man ikke hadde brydd seg. Jeg har MYE hårvekst :( Hvis jeg hadde lagt ut bilder i en ny tråd her på KG med all hårveksten min så hadde jeg fått rimelig mye ekle kommentarer, det er sikkert og visst. Men jeg bryr meg som sagt ikke bare fordi det er sjenerende overfor andre, JEG føler meg ikke vel med meg selv heller. Har ingenting i mot å være naturlig, og bryr meg minimalt om jeg legger på meg osv. Men jeg føler meg ekstremt lite kvinnelig, ikke pga hårvekst i seg selv, men at det er så sjukt mye. 

13 timer siden, Thyra skrev:

Det skjønner jeg godt. Hadde samme problem før. Måtte velge mellom en viltvoksende bikinilinjen og massevis av nupper og sår. Måtte alltid dekke til området, og følte det styrte livet mitt. Etter å ha svekket hårveksten i området med laser, kan jeg nå fjerne restene med epilator med minimalt med irritasjon. Og jeg følte nesten jeg fikk et nytt liv. 

Takk for at du fortsetter med å dele dine erfaringer og ikke gir deg med å gi meg råd om laser. Begynner å vurdere det nå, ser at det kanskje er mer økonomisk over tid siden jeg har den hudtypen og hårfargen som jeg har. Håper bare jeg kan sitte igjen med samme opplevelse som deg en dag, at jeg nesten har fått et nytt liv, for dette er ekstremt begrensende for meg. 

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hormonprøver går ikke under standardprøver, så det ble nok ikke sjekket når du tok blodprøve for å sjekke cøliaki/laktoseintoleranse. 

Ville bedt legen rekvirere hormonprøver 

Anonymkode: 825c1...4fb

Ok, takk for svar. 

Se svarene lengre opp i dette innlegget angående p-stav. Kanskje ikke så mye vits å ta slike prøver for å sjekke hormonene, når jeg uansett har p-stav inne. Og å ta ut p-stav for så å ta blodprøver og så sette inn igjen senere blir kanskje litt vel mye styr. 

Skrevet

Klipp der du kan og la resten være.

Anonymkode: d9d41...7eb

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Klipp der du kan og la resten være.

Anonymkode: d9d41...7eb

Haha, I wish. Det er nok ikke så enkelt. - TS

Skrevet
20 timer siden, Rotemor skrev:

Tilføyelse til det jeg skrev i mitt forrige svar til deg: med 4 cm lange hår mente jeg ikke i underlivet, der er hårene mine mye lengre. Mente at jeg har hår som er opptil 4 cm andre steder på kroppen der det er mindre vanlig og mer sjenerende å ha mye hårvekst.

Skrevet

Hvis det går bra å vokse proft men ikke hjemme, er det jo noe du sannsynligvis kan gjøre bedre. Få en venninne til å lære seg god hygiene og teknikk, og hjelpe deg!

Anonymkode: 00c2a...6b4

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det går bra å vokse proft men ikke hjemme, er det jo noe du sannsynligvis kan gjøre bedre. Få en venninne til å lære seg god hygiene og teknikk, og hjelpe deg!

Anonymkode: 00c2a...6b4

Tanken er god, men jeg har nok ikke et slikt forhold til en venninne at det vil være naturlig eller bra for vår relasjon at vi skal gjøre noe sånt. 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er jo forsåvidt en mulighet. Blir litt mer stress og styr å måtte dra til to forskjellige steder da. Men jeg har ikke prøvd sukkervoks, så kanskje jeg kan prøve å gjøre akkurat det på meg selv hjemme på de områdene jeg ikke får gjort med laser, siden det er et relativt lite område. 

Takk for tips! Det som begynner å gå litt opp for meg nå, er om jeg har fått mye mer kraftig hårvekst pga at jeg har p-stav. Jeg har hatt den i snart 5 år nå, så isåfall har økningen vært gradvis og derfor har jeg ikke tenkt at p-staven var årsaken. Så nå har jeg tenkt på om det ville hjelpe å ta den ut. Men jeg hadde jo ganske mye sjenerende hårvekst før den tid også, barberte og nappet hår på steder der man ikke typisk tenker at man må drive med sånt. Hvis jeg uansett må bruke p-piller eller metformin under laserbehandling så bør jeg jo kanskje uansett fortsette å ha p-stav, siden grunnen til at jeg har den er at det er den som funker best for meg sammenlignet med de andre prevensjonsmidlene. Eller hva tenker du/dere? Er jo kanskje ikke mye hjelp i å ta ut p-staven for å redusere hårvekstproblemet, når problemet uønsket hårvekst uansett er der, bare at det kanskje ikke er like markant. Det må jo fjernes på et vis uansett... 

Kanskje ikke så mye vits å ta slike prøver for å sjekke hormonene, når jeg uansett har p-stav inne. Og å ta ut p-stav for så å ta blodprøver og så sette inn igjen senere blir kanskje litt vel mye styr... 

Nja. Jeg er i slutten av tjueårene og har inntrykk av at mange på min alder iallefall bryr seg litt. Godt mulig det er pga hva de har blitt vant til men det spiller ingen rolle egentlig, fordi jeg selv synes det er svært ubehagelig med sååå mye hår. Hadde ikke brydd meg om det ikke var så sykt mye hårvekst, og mørke og innmari lange hår. De er jo opptil 4 cm lange noen steder :(

Som jeg nevnte i et annet svar her så har jeg p-stav, les det svaret. Kanskje ikke så mye vits å ta slike prøver for å sjekke hormonene, når jeg uansett har p-stav inne. Og å ta ut p-stav for så å ta blodprøver og så sette inn igjen senere blir kanskje litt vel mye styr. 

Tror det er lett å si at man ikke hadde brydd seg. Jeg har MYE hårvekst :( Hvis jeg hadde lagt ut bilder i en ny tråd her på KG med all hårveksten min så hadde jeg fått rimelig mye ekle kommentarer, det er sikkert og visst. Men jeg bryr meg som sagt ikke bare fordi det er sjenerende overfor andre, JEG føler meg ikke vel med meg selv heller. Har ingenting i mot å være naturlig, og bryr meg minimalt om jeg legger på meg osv. Men jeg føler meg ekstremt lite kvinnelig, ikke pga hårvekst i seg selv, men at det er så sjukt mye. 

Takk for at du fortsetter med å dele dine erfaringer og ikke gir deg med å gi meg råd om laser. Begynner å vurdere det nå, ser at det kanskje er mer økonomisk over tid siden jeg har den hudtypen og hårfargen som jeg har. Håper bare jeg kan sitte igjen med samme opplevelse som deg en dag, at jeg nesten har fått et nytt liv, for dette er ekstremt begrensende for meg. 

Ok, takk for svar. 

Se svarene lengre opp i dette innlegget angående p-stav. Kanskje ikke så mye vits å ta slike prøver for å sjekke hormonene, når jeg uansett har p-stav inne. Og å ta ut p-stav for så å ta blodprøver og så sette inn igjen senere blir kanskje litt vel mye styr. 

Uff ja... ser din frustasjon. Ta gjerne kontakt på PM Ts.

Mvh B

Skrevet

Har ikke lest hele tråden, men har du prøvd epilator? Jeg har null smerteterskel, men den er genial til legger og lår her. Jeg har og veldig sensitiv hud jeg og, men den gir ingen reaksjon☺️ Den kan sikkert brukes andre plasser og, men det har jeg ikke turt å prøve🙈 

Ladyshaver til nedentil? Man blir ikke helt glatt, men det fungerer veldig fint her☺️

Anonymkode: c74b8...944

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har ikke lest hele tråden, men har du prøvd epilator? Jeg har null smerteterskel, men den er genial til legger og lår her. Jeg har og veldig sensitiv hud jeg og, men den gir ingen reaksjon☺️ Den kan sikkert brukes andre plasser og, men det har jeg ikke turt å prøve🙈 

Ladyshaver til nedentil? Man blir ikke helt glatt, men det fungerer veldig fint her☺️

Anonymkode: c74b8...944

Ja har prøvd det, fungerer ikke. Skrev det i HI. Men takk uansett

Skrevet

Hei! 

Jeg slet også veldig med hårvekst før, det krevde minst en time forberedelse hver gang jeg skulle på stranda eller vise meg i bikini. Det var faktisk en ganske stor bekymring og plage i livet. Valgte å prøve laser (gjorde mye research på forhånd for å finne en klinikk som hadde den beste type laseren, for mange lasere som brukes der ute er ikke oppdaterte og funker myye dårligere). 

Jeg tok laser på Venus, bikinilinje, rumpa og magestripe. Har tatt 8 behandlinger totalt og merker STOR forskjell nå.. har fremdeles litt hår som vokser ut, men utrolig mye mindre og det er overhodet ikke sjenerende lenger. Så for meg så har det forandret hverdagen helt. Særlig på sommeren. Bikinilinjen er helt borte og magestripen også (vokser ut noen få hår ila en uke men det fjernes lett med barberhøvel). Også er det permanent så jeg slipper å dra og vokse meg (noe jeg synes virker som litt bortkastet penger siden det er kun midlertidig løsning på et stort problem. Ja for oss med mye hår er det faktisk stort problem) 

så selv om det er svinedyrt, så ser jeg på det som en investering for livet. Min nåværende kjæreste synes jeg har lite hår... hadde han sett meg for 1.5 år siden så hadde han nok ikke sagt det samme. 

Prøv å spare penger! For det er virkelig verdt det. Jeg gjorde syykt mye research først for å være sikker på at dette ikke bare var humbug som kostet mye penger. Det funker, men vi med mye hår må belage oss på minst 8-9 behandlinger. Jeg kommer nok til å ta 2-3 til. Kjøp timene når de er på tilbud. Der jeg går er det nå 50% avslag i november. Går til HH klinikken. Legger ikke ved link tilfelle noen tror dette er reklame. Om meg om du lurer på noe:) og sjekk ut letsdeal, er der jeg fant klinikken jeg går til. 

Et annet tips. Når du barberer deg et sensitivt sted, bruk Avene sin krem cycalfate. Den forhindrer nupper. Smør på bittelitt (en ert med krem) etter å ha shavet. Alle jeg har anbefalt den til har takket meg! Den fåes på apoteket:) 

lykke til!

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...