AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #1 Skrevet 8. november 2018 Hei! Jeg er ei jente på 24 år, utdannet sykepleier, og har jobbet som dette i 2 år nå. Trives godt som sykepleier, men har dessverre pådratt meg en irreversibel skade i ryggen - noe som gjør at jeg er nødt til å tenke litt kreativt om alternative jobber som sykepleier. Jobber per dags dato som sykepleier på et sykehus, noe jeg trives godt med, men helsa sier nei. Har vært i kontakt med diverse poliklinikker, men her trengs det mer erfaring, noe som er forståelig. Har også vært i kontakt med apotek, skole og forsikringsbedrifter. Noen som har noen tips om hvor min kompetanse som sykepleier kan være aktuell? Begynner å bli ganske desperat. Vurderer også å omskolere meg, men vil helst drive med sykepleierelaterte ting, da det er dette jeg brenne for. Anonymkode: 82c82...702 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #2 Skrevet 8. november 2018 Det er dessverre ikke flust av andre jobber for sykepleiere. De jobbene som ikke innebærer turnus eller stell er det rift om, og arbeidsgiver kan plukke fra øverste hylle. Med lite arbeidserfaring og uten videreutdanning stiller du da dessverre ikke særlig sterkt. Når det er sagt vet jeg om en sykepleier som fikk jobb i et forsikringsselskap, samt at jeg kjenner noen få som har fått rådgiverstillinger innen helseforetak, men de sistnevnte har videreutdanning. Noen steder er det også mulig å få stilling som koordinerende sykepleier hvor hovedoppgaven er kontorarbeid, ellers er det jo mulig kommunen din har er bestillerkontor for helsetjenester hvor de har behov for sykepleiere? Anonymkode: 8d9e5...ccf 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #3 Skrevet 8. november 2018 Vet om flere sykepleiere som ikke lenger har helse til å stå i yrket har blitt veiledere i NAV. Anonymkode: 90ede...eb8
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #4 Skrevet 8. november 2018 Psykriatisk sykepleier? Anonymkode: f4351...86f
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #5 Skrevet 8. november 2018 Jobber du på et større sykehus kan de vel tilrettelegge i større grad? Bli omplassert til andre avdelinger? Anonymkode: 9d2de...e81
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #6 Skrevet 8. november 2018 Du kan jobbe på AMK, som selger av medinsisk utstyr til sykehus/ sykehjem, offshore, som medic på store båter, flere store firmaer med bedriftsheldetjeneste ansetter sykepleiere. Mange muligheter sånn jeg ser det. Anonymkode: a459b...3a1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #7 Skrevet 8. november 2018 Du kan søke jobb som legemiddelkonsulent. Anonymkode: cee2c...8fa
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #8 Skrevet 8. november 2018 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er dessverre ikke flust av andre jobber for sykepleiere. De jobbene som ikke innebærer turnus eller stell er det rift om, og arbeidsgiver kan plukke fra øverste hylle. Med lite arbeidserfaring og uten videreutdanning stiller du da dessverre ikke særlig sterkt. Når det er sagt vet jeg om en sykepleier som fikk jobb i et forsikringsselskap, samt at jeg kjenner noen få som har fått rådgiverstillinger innen helseforetak, men de sistnevnte har videreutdanning. Noen steder er det også mulig å få stilling som koordinerende sykepleier hvor hovedoppgaven er kontorarbeid, ellers er det jo mulig kommunen din har er bestillerkontor for helsetjenester hvor de har behov for sykepleiere? Anonymkode: 8d9e5...ccf Tusen takk for svar! Ja, det er akkurat det... De kan velge av øverste hylle, og jeg er vel ikke akkurat blant dem per dags dato. Skulle gjerne arbeidet opp litt erfaring først, men dessverre er jeg ikke i stand til det. Per dags dato er jeg bare i stand til å jobbe 50 % i den jobben jeg har - og i en alder av 24 år, er dette faktisk flaut å ytre høyt om samt vanskelig personlig. Føles ut som et nederlag, rett og slett. Jeg er vel en av dem som det ikke kan ses på utenpå at har det vondt, og merker fordommer om dette på jobben jeg er i nå. Skal se litt nærmere på forslagene dine Vet du noe om hva jeg må gå gjennom, for å se om det finnes bestillerkontor for helsetjenester? Anonymkode: 82c82...702
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #9 Skrevet 8. november 2018 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jobber du på et større sykehus kan de vel tilrettelegge i større grad? Bli omplassert til andre avdelinger? Anonymkode: 9d2de...e81 Dessverre, nei. Jobber i et sykehusforetak som er i spare-spare-spare-modus, der vi dessverre er og blir nødt til å jobbe ræva av oss i fremtiden. Har forsøkt å få tilrettelagt turnus, i å kanskje jobbe mer natt da dette er mindre belastende for rygg. Men uten hell. Anonymkode: 82c82...702
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #10 Skrevet 8. november 2018 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet om flere sykepleiere som ikke lenger har helse til å stå i yrket har blitt veiledere i NAV. Anonymkode: 90ede...eb8 Ja, disse stillingene er absolutt aktuelle samt svært interessant. Dessverre er det rundt 100-150 søkere per stilling utlyst, og også her er vel arbeidsgiver kandidater fra øverste hylle. Anonymkode: 82c82...702
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #11 Skrevet 8. november 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, disse stillingene er absolutt aktuelle samt svært interessant. Dessverre er det rundt 100-150 søkere per stilling utlyst, og også her er vel arbeidsgiver kandidater fra øverste hylle. Anonymkode: 82c82...702 Jeg jobber iallefall sammen med flere sykepleiere, som forteller at de absolutt får brukt kompetansen sin i denne jobben. Jobbene er populære, men fordelen er jo at det finnes NAV-kontor over hele landet, hva med å søke litt usentralt? Jeg vet at det er veldig vanlig med midlertidige stillinger i NAV, særlig på statlig side, og mange har nok bitt i det sure eplet og jobbet et år på et sted de i utgangspunktet ikke ville etablert seg, for så å søke seg videre til NAV-jobber på kontorer med høyere søkertall. Har man grunnleggende NAV-erfaring, så blir man brått veldig attraktiv selv på utlysninger med mange søkere. Anonymkode: 90ede...eb8
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #12 Skrevet 8. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber iallefall sammen med flere sykepleiere, som forteller at de absolutt får brukt kompetansen sin i denne jobben. Jobbene er populære, men fordelen er jo at det finnes NAV-kontor over hele landet, hva med å søke litt usentralt? Jeg vet at det er veldig vanlig med midlertidige stillinger i NAV, særlig på statlig side, og mange har nok bitt i det sure eplet og jobbet et år på et sted de i utgangspunktet ikke ville etablert seg, for så å søke seg videre til NAV-jobber på kontorer med høyere søkertall. Har man grunnleggende NAV-erfaring, så blir man brått veldig attraktiv selv på utlysninger med mange søkere. Anonymkode: 90ede...eb8 Det er sant! Har sendt mail for en god stund siden, for å høre om det kommer noen ledige stillinger - men blir alltid referert til nettsiden dems og ledige stillinger inne der. Så er man jo liksom på page 1 igjen da. Jeg gir derimot ikke opp, så kanskje jeg skal prøve meg en gang til! Anonymkode: 82c82...702
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #13 Skrevet 8. november 2018 Hva med psykiatri? Anonymkode: 0452c...5ce
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #14 Skrevet 8. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva med psykiatri? Anonymkode: 0452c...5ce Psykiatri kan absolutt være aktuelt, men her jeg bor er det ytterst sjeldent utlyst stillinger innenfor dette. Jeg har øynene åpne om det skulle dukke opp noe Anonymkode: 82c82...702
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #15 Skrevet 12. november 2018 Man kan også jobbe som miljøterapeut på ulike steder, har jeg hørt. Jeg vet ikke helt hva denne stillingen innebærer. Anonymkode: 7376e...aa1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 #16 Skrevet 12. november 2018 Hva med videreutdanning? Helsesøster, folkehelse (forskning?)? Anonymkode: 5bd03...2b7
MrGentlemann Skrevet 12. november 2018 #17 Skrevet 12. november 2018 Flyvertinne? Mange med sykepleierutdannelse i den bransjen. Du vil være ettertraktet med din bakgrunn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå