AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #1 Skrevet 8. november 2018 Hei! Jeg er ei jente på 24 år, utdannet sykepleier, og har jobbet som dette i 2 år nå. Trives godt som sykepleier, men har dessverre pådratt meg en irreversibel skade i ryggen - noe som gjør at jeg er nødt til å tenke litt kreativt om alternative jobber som sykepleier. Jobber per dags dato som sykepleier på et sykehus, noe jeg trives godt med, men helsa sier nei. Har vært i kontakt med diverse poliklinikker, men her trengs det mer erfaring, noe som er forståelig. Har også vært i kontakt med apotek, skole og forsikringsbedrifter. Noen som har noen tips om hvor min kompetanse som sykepleier kan være aktuell? Begynner å bli ganske desperat. Vurderer også å omskolere meg, men vil helst drive med sykepleierelaterte ting, da det er dette jeg brenne for. Anonymkode: 82c82...702 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #2 Skrevet 8. november 2018 Det er dessverre ikke flust av andre jobber for sykepleiere. De jobbene som ikke innebærer turnus eller stell er det rift om, og arbeidsgiver kan plukke fra øverste hylle. Med lite arbeidserfaring og uten videreutdanning stiller du da dessverre ikke særlig sterkt. Når det er sagt vet jeg om en sykepleier som fikk jobb i et forsikringsselskap, samt at jeg kjenner noen få som har fått rådgiverstillinger innen helseforetak, men de sistnevnte har videreutdanning. Noen steder er det også mulig å få stilling som koordinerende sykepleier hvor hovedoppgaven er kontorarbeid, ellers er det jo mulig kommunen din har er bestillerkontor for helsetjenester hvor de har behov for sykepleiere? Anonymkode: 8d9e5...ccf 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #3 Skrevet 8. november 2018 Vet om flere sykepleiere som ikke lenger har helse til å stå i yrket har blitt veiledere i NAV. Anonymkode: 90ede...eb8
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #4 Skrevet 8. november 2018 Psykriatisk sykepleier? Anonymkode: f4351...86f