Gå til innhold

Noen som vet ganske nøyaktig hvor mye koffein pepsi max inneholder?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg drikker normalt ikke kaffe eller brus, men etter tre bokser Pepsi max, sovna jeg ikke før 3 om natta, helt rastløs, så mye vil jeg tro

Anonymkode: ce5eb...bf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det står på Google.

Anonymkode: d6002...750

står så mye forskjellig der...

Anonymkode: 03b93...110

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pepsi Max inneholder ekstra mye, 69 mg per boks. Derav navnet. 

Helt skrekkelig å se mødre gi babyer det på tåteflaska da. 😳

Anonymkode: 10682...a12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Informasjonen fra FHI stemmer.

Jeg tåler koffein dårlig og må holde meg unna all "brun" brus, og alle andre åpenbare kilder til koffein.

Altså, til og med moderate mengder "brun" brus (alle colavarianter) er nok til å trigge hjertebank og angst.

Jeg liker smaken, men jeg må bare innse at jeg ikke har godt av det.

Anonymkode: 070a3...f57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg drikker normalt ikke kaffe eller brus, men etter tre bokser Pepsi max, sovna jeg ikke før 3 om natta, helt rastløs, så mye vil jeg tro

Anonymkode: ce5eb...bf7

Ikke så rart det, når du ikke har opparbeidet noen form for toleranse av koffein. 

Anonymkode: b7108...f13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 år senere...

Jeg fant denne tråden via Google. Her er det mye feilinformasjon, så jeg tenkte skrive det som faktisk stemmer. For å klare opp forvirringen rundt navnet Pepsi Max og koffein, så stemmer det at i USA så har man både Diet Pepsi, og Pepsi Max. Der har Max mer koffein, men dette stemmer ikke for Norge. Vår lett Pepsi heter Pepsi Max og har ikke ekstra koffein.

Det var også mye rare tall å finne på Google, så jeg ringte Ringnes og spurte. Jeg fikk svar at det er 120mg/l koffein i Pepsi Max (180mg på 1,5L-flaske. Så vidt litt mer enn to kopper kaffe). Svaret fikk jeg rett fra forbrukerkontakten der. Stor takk til Ringnes som svarte raskt. Håper dette hjelper for andre som finner tråden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...