Gå til innhold

Når kan barn være alene hjemme i helgene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det greit at «barn» på 13 og 16 år er alene hjemme fra fredag til søndag?

(når foreldrene reiser på heisa/fylle tur?)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er mamma til ei på 17 år. Lot henne få være hjemme alene fra hun var 16 år en hel helg. 

Anonymkode: 28d14...982

Skrevet
1 minutt siden, S@nn@ skrev:

NEI.

Anonymkode: 9fe64...fb2

• Liker 5
Skrevet

Nei det er ikke greit.

Anonymkode: fe073...a34

• Liker 3
Skrevet

Kan ikke du slutte med disse tulletrådene dine?
Det er så opplagt trolling. Dårlig skrevet, helt på vidda

Anonymkode: b42c5...d53

• Liker 2
Skrevet (endret)

Hvordan vet du at det er fylletur? 

Jeg synes det kommer an på forholdet mellom 13 og 16. Og hva slags personer ungene er. Dersom de er rolige og greie med et godt forhold så ser jeg ikke problemet. Det finnes mange 16 åringer som bor alene på hybel liksom, jeg regner ikke en på 16 som et barn. 

Fylletur hadde ikke vært grunn nok for meg til å dra fra ungene sånn men hver sin smak. 

Endret av Tipptoppi
  • Liker 3
Skrevet

16 åringen kan, men ikke 13 åringen. Vent noen år til.

Anonymkode: 996af...a10

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Kan ikke du slutte med disse tulletrådene dine?
Det er så opplagt trolling. Dårlig skrevet, helt på vidda

Tulletråd?  Kjenner flere som lar sine barn være hjemme en helg i den alders der. 

Anonymkode: 1a8ab...1de

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Tulletråd?  Kjenner flere som lar sine barn være hjemme en helg i den alders der. 

Anonymkode: 1a8ab...1de

Dette er det samme trollet som har drevet siste dagene med alle tulletråder

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er det samme trollet som har drevet siste dagene med alle tulletråder

Hva er tullete eller troll med denne tråden egt?? Gud hjelpes alt som skal bli beskyldt for å bare være trolling her inne. Give me a break 😂

Skrevet
9 minutter siden, S@nn@ skrev:

Hvorfor skriver du barn  som du gjør ? De er barn når de er 13 og 16 og nei det er ikke greit at de er hjemme alene en helg

Anonymkode: ff09a...3d0

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er tullete eller troll med denne tråden egt?? Gud hjelpes alt som skal bli beskyldt for å bare være trolling her inne. Give me a break 😂

Kanskje fordi det henvises til fylle/heisatur. Jeg stusset litt på det selv menn svarte saklig allikevel 

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Første innlegget mitt her inne og blir beskyldt for å drive med tull og trolling? Visst ikke du har noe konstruktivt å komme med så la vær å svare.

Skriver «barn» for en 16 åring er ungdom i mine øyne. Har selv hatt 16 åring boende på hybel men de måtte hjem i helgene. (ikke alle kan det pga avstanden til hjemmet.

Dette er familie derfor vet jeg det er heisa tur.  Hvor gamle bør barn være for å være alene ei helg?

Skrevet

En 16-åring burde være null problem. Litt usikker på 13-åringen.

Anonymkode: f3262...32e

• Liker 1
Skrevet

Hei. Min gutt var alene i 14 dager,  sommeren før ungdomsskole.  Han har alltid vært ansvars bevisst.  Alltid stolt 100% på han.  Ser ikke noe problem med det. 

Anonymkode: 193aa...b0a

Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Min gutt var alene i 14 dager,  sommeren før ungdomsskole.  Han har alltid vært ansvars bevisst.  Alltid stolt 100% på han.  Ser ikke noe problem med det. 

Alltid godt å kunne få tulle litt på et forum ser jeg. Man har sannelig mye fritid når man kan fleipe med omsorgssvikt. 

Anonymkode: fa9f7...118

• Liker 3
Skrevet
19 timer siden, S@nn@ skrev:

Jeg tenker at det kommer litt an på hvor dere bor og hvordan ungdommene er. Er de selv komfortable med det? Går det helt fint at 16-åringen tar ansvaret for 13 åringen ei helg? Er det fare for at de kan få huset invadert av ungdommer som hører at de er hjemme alene? I utgangspunktet tenker jeg at en normal 16-åring fint kan være hjemme alene en helg.

Jeg var fint hjemme alene som 14-åring, men vi bodde langt ute på landet og det var ikke akkurat fare for at de skulle skje så mye. Har en 13 åring nå, og han ville aldri fått vært alene over natta ennå, ikke vil han det selv heller. Vi bor også i et område hvor det er problemer med ungdommer som "kræsjer andres fester", så jeg tviler på at det blir aktuelt å være alene hjemme over en hel helg på mange år ennå. Da må det i tilfelle være voksne i nærheten som kan følge med litt.

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så du har en 12-13 åring som ordnet seg middager og alle måltider, handlet inn og ordnet alt selv i 2 uker, uten noen voksne i nærheten? Det er virkelig en spesiell gutt i tilfelle. Og jeg syns også utrolig synd på han. Det er ikke greit å dra fra en 13-åring i 14 dager.

Anonymkode: 83f28...df1

• Liker 2
Skrevet

Tenker at fra 14 års alderen så kan de være alene en hel helg, så fremt de er komfortabel med det selv. 

Min 13, snart 14 åring er ikke klar for å være alene på natten enda, men han har kompiser som er alene deler av helger og gjerne over natt i ukedagene ifb med at foreldre er på jobb. Jeg mener det er innafor så lenge ungene selv synes det er ok!

Anonymkode: 43440...2f3

Skrevet

Jeg hadde ikke tenkt tanken en gang. Barna er familien min, reiser ikke fra dem uansett! 

Anonymkode: 5eff0...ebb

• Liker 1
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ikke tenkt tanken en gang. Barna er familien min, reiser ikke fra dem uansett! 

Anonymkode: 5eff0...ebb

Det er sunt å ha et liv utenom barna også. Kanskje barna til og med synes det er godt med litt alenetid i fra 16 års alder? Det å lære barna å ta ansvar for seg selv er en viktig del av barneoppdragelsen.

Anonymkode: ee12c...997

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...