Gjest liljas Skrevet 25. mars 2005 #1 Skrevet 25. mars 2005 Er det noen som har noen synspunkter på Bjørn Eidsvåg sin sang; Eg ser? Jeg synes den er så nydelig, men vet ikke helt om den passer å ha i kirken i et bryllup. Både jeg og sambo vil egentlig ha den, men er litt usikker. Men teksten er vel egentlig om at man ikke er alene, er den ikke? Eller har jeg misforstått den helt....?
Ms Lilja Skrevet 25. mars 2005 #2 Skrevet 25. mars 2005 En vakker sang er det, men jeg forbinder den med sorg. Men dette er jo subjektivt- ikke sikkert andre oppfatter den sånn. Den handler jo, som du sier om at man ikke er alene- at Jesus er med deg i tunge stunder....
Gjest gjest1 Skrevet 25. mars 2005 #3 Skrevet 25. mars 2005 Eg forbinder den også med sorg... Versa begynner med henholdsvis; Eg ser at - du er trøtt/har det vondt/vil gi opp/er redd, og sidan alle versa gjennomgåande fokuserer på noko som er leit, syns eg ikkje den passar i eit bryllup...
Olifant Skrevet 25. mars 2005 #4 Skrevet 25. mars 2005 Må nok si meg enig i at jeg forbinder den med sorg, vet at den er veldig vanlig i begravelser.... Men det er vakre ord og hvis dere begge synes den passer så er det ikke noe i veien for å bruke den synes jeg.
Kristin S Skrevet 25. mars 2005 #5 Skrevet 25. mars 2005 Ja jeg forbinder den med begravelse.. Ville heller hatt den i en sånn anledning enn et bryllup! Men en nydelig sang er det!
majan Skrevet 26. mars 2005 #6 Skrevet 26. mars 2005 For meg er det en begravelsessang... men det er jo helt opp til dere dette. Bjørn Eidsvåg har jo mange andre fine sanger så jeg ville nok heller valgt en annen.
Zena* Skrevet 26. mars 2005 #7 Skrevet 26. mars 2005 Enig med at det er en utrolig nydelig sang, men forbindes med begravelser.
Maxine Grey Skrevet 26. mars 2005 #8 Skrevet 26. mars 2005 Teksten til "Eg ser" oppfatter jeg som trøstens ord fra Jesus til de som er trøtte, lider og gråter. merk: "- eg er død til liv for deg -" Jeg ville aldri ha brukt den i et bryllup, ikke minst fordi mange kanskje har hørt den i en begravelse til noen de har mistet og savner.
carina81 Skrevet 26. mars 2005 #9 Skrevet 26. mars 2005 Presten sang den i min bestefars begravelse, så jeg forbinder den med sorg jeg og.. Blir trist hver gang jeg hører den. Men er utrolig fin!
Martha Stewart Skrevet 26. mars 2005 #11 Skrevet 26. mars 2005 Eg forbinder den også med sorg... Versa begynner med henholdsvis; Eg ser at - du er trøtt/har det vondt/vil gi opp/er redd' date=' og sidan alle versa gjennomgåande fokuserer på noko som er leit, syns eg ikkje den passar i eit bryllup...[/quote'] Enig, kan skape en dyster stemning på det som skal være en glad dag. Men en nydelig sang er det.
Snutus Skrevet 26. mars 2005 #12 Skrevet 26. mars 2005 Sier meg enig med de andre her. Sangen er nydelig, men jeg har hørt den to ganger i begravelse og forbinder den derfor med sorg. Bjørn Eidsvåg har mange utrolig vakre sanger så det er alltids mulig å finne en annen.
linky Skrevet 26. mars 2005 #13 Skrevet 26. mars 2005 er helt enig her ja. forbinder den vel mest med begravelse ja, men som sagt fins det jo mange andre vakre sanger.
Lassie Skrevet 26. mars 2005 #14 Skrevet 26. mars 2005 Sangen er nydelig, ja, men jeg tror nok ikke jeg ville brukt den i et bryllup. Jeg har nemlig skrevet "mine siste ønsker" og jeg lnsker å ha den i begravelsen min. Hadde nok stusset litt om jeg hørte den i et bryllup for å være helt ærlig.
Gjest Madam Felle Skrevet 26. mars 2005 #15 Skrevet 26. mars 2005 Teksten passer ikke til et bryllup, for greit nok at du liksom skal være en støttespiller. Men den andre skal jo liksom ikke være så trøtt og slite osv. Ville nok heller valgt den i en begravelse, enn til et bryllup. Hele teksten kan du lese på linken http://www.hagland.no/trond/eidsvaag.htm
Gjest Gjesta Skrevet 27. mars 2005 #16 Skrevet 27. mars 2005 Vi hadde den i min lillesøsters begravelse, og jeg begynner å gråte hver gang jeg hører den......... Den er nydelig, men jeg ville ikke hatt den i et bryllup. Men folk er forskjellige, jeg ville aldri hatt amazing grace heller, fordi den for meg er begravelse.....
Annie78 Skrevet 27. mars 2005 #17 Skrevet 27. mars 2005 Jeg forbinder den og med begravelde... Litt dumt om nesten alle gjestene er bare triste etter vielsen... For noen betyr nok sangen utrolig mye, det kan være vanskelig å vite nøyaktig hva alle gjestene legger i den... Selv tenker jeg litt på "Gje meg handa di ven"... Synes den er litt fin, men passer den i et bryllup?
Gjest Gjesta Skrevet 28. mars 2005 #18 Skrevet 28. mars 2005 Gje meg handa di er nydelig!! Jeg syns godt du kan ha den
aprilbrud Skrevet 28. mars 2005 #19 Skrevet 28. mars 2005 Selv tenker jeg litt på "Gje meg handa di ven"... Synes den er litt fin, men passer den i et bryllup? Vi synes også den er fin, og nevnte den i første samtale vi hadde med presten. Han sa at vi selvsagt kan ha den med om vi ønsker det, men at den er veldig mye brukt i begravelser, og at nok mange forbinder det med det. I teksten står det bl.a. "når det kveldar", og mange tolker det som livets kveld.
rutti Skrevet 28. mars 2005 #20 Skrevet 28. mars 2005 presten sa til oss at "gje meg handa di"! passer godt i bryllup
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå