Gå til innhold

bjørn eidsvåg

Anbefalte innlegg

Gjest liljas
Skrevet

Er det noen som har noen synspunkter på Bjørn Eidsvåg sin sang; Eg ser?

Jeg synes den er så nydelig, men vet ikke helt om den passer å ha i kirken i et bryllup. Både jeg og sambo vil egentlig ha den, men er litt usikker. Men teksten er vel egentlig om at man ikke er alene, er den ikke? Eller har jeg misforstått den helt....? :roll:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En vakker sang er det, men jeg forbinder den med sorg. Men dette er jo subjektivt- ikke sikkert andre oppfatter den sånn. Den handler jo, som du sier om at man ikke er alene- at Jesus er med deg i tunge stunder....

Gjest gjest1
Skrevet

Eg forbinder den også med sorg... Versa begynner med henholdsvis; Eg ser at - du er trøtt/har det vondt/vil gi opp/er redd, og sidan alle versa gjennomgåande fokuserer på noko som er leit, syns eg ikkje den passar i eit bryllup...

Skrevet

Må nok si meg enig i at jeg forbinder den med sorg, vet at den er veldig vanlig i begravelser.... Men det er vakre ord og hvis dere begge synes den passer så er det ikke noe i veien for å bruke den synes jeg.

Skrevet

Ja jeg forbinder den med begravelse.. Ville heller hatt den i en sånn anledning enn et bryllup! Men en nydelig sang er det!

Skrevet

For meg er det en begravelsessang... men det er jo helt opp til dere dette.

Bjørn Eidsvåg har jo mange andre fine sanger så jeg ville nok heller valgt en annen.

Skrevet

Enig med at det er en utrolig nydelig sang, men forbindes med begravelser.

Skrevet

Teksten til "Eg ser" oppfatter jeg som trøstens ord fra Jesus til de som er trøtte, lider og gråter.

merk: "- eg er død til liv for deg -"

Jeg ville aldri ha brukt den i et bryllup, ikke minst fordi mange kanskje har hørt den i en begravelse til noen de har mistet og savner.

Skrevet

Presten sang den i min bestefars begravelse, så jeg forbinder den med sorg jeg og.. Blir trist hver gang jeg hører den. Men er utrolig fin!

Skrevet
Eg forbinder den også med sorg... Versa begynner med henholdsvis; Eg ser at - du er trøtt/har det vondt/vil gi opp/er redd' date=' og sidan alle versa gjennomgåande fokuserer på noko som er leit, syns eg ikkje den passar i eit bryllup...[/quote']

Enig, kan skape en dyster stemning på det som skal være en glad dag. Men en nydelig sang er det.

Skrevet

Sier meg enig med de andre her. Sangen er nydelig, men jeg har hørt den to ganger i begravelse og forbinder den derfor med sorg. Bjørn Eidsvåg har mange utrolig vakre sanger så det er alltids mulig å finne en annen.

Skrevet

er helt enig her ja. forbinder den vel mest med begravelse ja, men som sagt fins det jo mange andre vakre sanger.

Skrevet

Sangen er nydelig, ja, men jeg tror nok ikke jeg ville brukt den i et bryllup. Jeg har nemlig skrevet "mine siste ønsker" og jeg lnsker å ha den i begravelsen min. Hadde nok stusset litt om jeg hørte den i et bryllup for å være helt ærlig.

Gjest Madam Felle
Skrevet

Teksten passer ikke til et bryllup, for greit nok at du liksom skal være en støttespiller. Men den andre skal jo liksom ikke være så trøtt og slite osv. Ville nok heller valgt den i en begravelse, enn til et bryllup.

Hele teksten kan du lese på linken :wink:

http://www.hagland.no/trond/eidsvaag.htm

Gjest Gjesta
Skrevet

Vi hadde den i min lillesøsters begravelse, og jeg begynner å gråte hver gang jeg hører den.........

Den er nydelig, men jeg ville ikke hatt den i et bryllup. Men folk er forskjellige, jeg ville aldri hatt amazing grace heller, fordi den for meg er begravelse.....

Skrevet

Jeg forbinder den og med begravelde... Litt dumt om nesten alle gjestene er bare triste etter vielsen... For noen betyr nok sangen utrolig mye, det kan være vanskelig å vite nøyaktig hva alle gjestene legger i den...

Selv tenker jeg litt på "Gje meg handa di ven"... Synes den er litt fin, men passer den i et bryllup?

Gjest Gjesta
Skrevet

Gje meg handa di er nydelig!! Jeg syns godt du kan ha den :)

Skrevet
Selv tenker jeg litt på "Gje meg handa di ven"... Synes den er litt fin, men passer den i et bryllup?

Vi synes også den er fin, og nevnte den i første samtale vi hadde med presten. Han sa at vi selvsagt kan ha den med om vi ønsker det, men at den er veldig mye brukt i begravelser, og at nok mange forbinder det med det. I teksten står det bl.a. "når det kveldar", og mange tolker det som livets kveld.

Skrevet

presten sa til oss at "gje meg handa di"! passer godt i bryllup :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...