AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #1 Skrevet 8. november 2018 Min samboer ønsker seg en toller, men jeg frykter at den krever et høyere aktivitetsnivå enn vi kan levere. Noen erfaringer? Hvor mye stimulanse og aktivitet trenger en toller? Anonymkode: 5383d...108
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #2 Skrevet 8. november 2018 Det er en brukshund. Så du må kunne aktivisere den deretter. Racer i agility og lydighet. Rallylydighet etc. Ikke en hund du kan ha som sofahund. Som krever lange turer og ikke minst hjernetrim HVER dag Anonymkode: 63812...add 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #3 Skrevet 8. november 2018 Tollere får kick av å fange smuglere. 😁 Anonymkode: 73f53...fec 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #4 Skrevet 8. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Tollere får kick av å fange smuglere. 😁 Anonymkode: 73f53...fec Det vil være et fortrinn om du bor i Østfold. Anonymkode: 29eaf...806
Kvartz Skrevet 9. november 2018 #5 Skrevet 9. november 2018 Tollere er krevende og veldig aktive hunder. 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2018 #6 Skrevet 10. november 2018 Tolleren krever ikke mer og lengre turer enn de fleste hunder, men det er derimot viktig med hjernetrim. Lydighet, rally, smeller og spor er aktiviteter de fleste tollere trives med og som de også er flinke i. De er også gode på triksing. Og så klart, de er jo egentlig jakthunder (fugl), men der har jeg selv ingen interesse så har ikke satt meg inn i dette 😉 De krever naturligvis ikke hjernetrim hver eneste dag, de kan fint ha dager hvor de "bare" går på tur. Men flere dager i uka bør de absolutt få brukt hodet, om dere trener i skogen, hagen, i hundeklubb eller på stuegulvet er jo opp til dere, men de fleste velger nok en kombinasjon. Konsekvensen derom den ikke får hjernetrim kan bli en stresset eller nervøs hund. Tolleren har jo blitt veldig populær de siste årene, og har enkelte steder fått et dårlig rykte som følge av at flere velger toller basert på størrelse og utseende. De som derimot bruker sin toller vil nok isteden beskrive de som fantastiske hunder, som er kjærlige og viser ekstremt mye glede og arbeidslyst 🙂 Anonymkode: 38587...d41
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå