AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #1 Skrevet 8. november 2018 Jeg kom meg endelig ut av et langvarig forhold med psykisk vold. Har jobbet meg opp igjen psykisk, og ser det at barna ikke har godt av å være 50/50 hos far og meg. Det var familivernkontoret som kjempet for likestilling den gang, og var kun en nøytral part da vi skulle komme til enighet om barna. De tok ikke hensyn til vår fortid sammen. Det var et stygt brudd med 1 års manipulering og trakassering i ettertid. Tingen er at jeg ser at han ikke evner å ha barna såpass mye. Han jobber mye og lange dager der barna bli sittende mange timer alene (de er 7 og 9 år). Ene småen har ytret ønske om å være mer hos meg, da han "ikke synes det er vits i å være så mye der, for pappa er borte hele tiden". Det er ikke alltid de får middag, og de ordner seg ostesmørbrød selv. Blir vi enig om at far skal ta en foreldresamtale eller to, så ringer læreren ofte meg fordi han er forsinket. Han har arbeid der han ofte kan bli utkalt, og må reise tvert. Uten å ha skaffet seg barnevakt. Han spør aldri meg om ekstra hjelp, selv om han vet at jeg er tilgjengelig. Han bruker størstemann som "psykolog", tenker ikke over at det er et barn han snakker med. Han ser kun seg selv, og forsvarer seg ofte med å gå i en "offerrolle" der det alltid er så synd på han. Mange små episoder som blir for langt å skrive om her. Og tingen er at jeg nå har bedt barnevernet om en samtale om vår situasjon. Hva kan jeg forvente? Jeg er livredd for om far skal finne ut at det er jeg som melder bekymring om omsorgsevnene hans, da jeg er redd han skal begynne med trakasseringen igjen. Men har tenkt meg å styrke meg gjennom politiet denne gangen. Anonymkode: 3b237...052
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #2 Skrevet 8. november 2018 Ingen i samme situasjon? Anonymkode: 3b237...052
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #3 Skrevet 8. november 2018 Håper du får noen gode råd. Anonymkode: 07cb7...86d 2
Carrot Skrevet 8. november 2018 #4 Skrevet 8. november 2018 Hei TS, så bra at du tar initiativ til en samtale med BV for å lufte din bekymring, men vær obs på at det du sier i en evt sak mot far har far tilgang på å gå vite som part i saken så hvis du ordlegger deg på en måte som er gjenkjennelig vil anonymiteten din være som blåst og far vil vite det er deg som har meldt fra. Jeg anbefaler deg å være åpen med dem om forholdet du levde i, og hvordan det den gang påvirket barna og hvorfor du nå er i stand til å ta det opp for å få hjelp samtidig som du evt forteller dem om du er redd for represalier etc fra fra som en konsekvens. Skulle til å si lykke til, men barnevernet er ikke farlig så du trenger det nok ikke ha et fint møte! 6
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #5 Skrevet 8. november 2018 Det som kan være bekymringsverdig her, er at han lar barna være mange timer alene. Hvor mange timer og når på døgnet? Anonymkode: 432f8...6f3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #6 Skrevet 8. november 2018 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det som kan være bekymringsverdig her, er at han lar barna være mange timer alene. Hvor mange timer og når på døgnet? Anonymkode: 432f8...6f3 Ja, er nettopp derfor jeg vil snakke med BV. Det kan være når som helst på døgnet, og opptil mange timer. De må selv være hjemme alene 1 time, fra 15.00-16.00, mens jeg kjører hjem fra jobb. Så er redd han vil bruke det mot meg bare. Men hos han er det snakk fra 2 timer og mer. Anonymkode: 3b237...052
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #7 Skrevet 8. november 2018 37 minutter siden, Carrot skrev: Hei TS, så bra at du tar initiativ til en samtale med BV for å lufte din bekymring, men vær obs på at det du sier i en evt sak mot far har far tilgang på å gå vite som part i saken så hvis du ordlegger deg på en måte som er gjenkjennelig vil anonymiteten din være som blåst og far vil vite det er deg som har meldt fra. Jeg anbefaler deg å være åpen med dem om forholdet du levde i, og hvordan det den gang påvirket barna og hvorfor du nå er i stand til å ta det opp for å få hjelp samtidig som du evt forteller dem om du er redd for represalier etc fra fra som en konsekvens. Skulle til å si lykke til, men barnevernet er ikke farlig så du trenger det nok ikke ha et fint møte! Tusen takk for svar, det varmet mammahjertet ❤️ Ja jeg hadde ikke tatt den samtalen om det ikke var nødvendig. Må jo bare tenke barnas beste. Jeg vil ikke at han skal miste tid med de, og jeg krever heller ikke barnebidrag - selv om det er dette han tror og truer meg stygt med... Anonymkode: 3b237...052
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #8 Skrevet 8. november 2018 Jeg synes ikke alenetiden (selv om det heller ikke er greit) er det som er verst. Jeg tenker det mest bekymringsfulle er at han bruker eldste som psykolog. Vokste opp med en slik far og det påvirket meg. Har og en kompis som opplevde det samme (ustabil far som lesset alle bekymringene over på ham fra veldig ung alder) . Han sliter psykisk idag. Mye angst. Barn skal ikke ta på seg foreldrenes problemer, men det gjør de automatisk om de blir dratt inn i det. Det at eksen din drev med psykisk mishandling mot deg er og noe jeg ville tatt opp, er ikke sjansen stor for at han vil drive på slik med ungene sine også? Anonymkode: 0ce4f...769 4
Carrot Skrevet 8. november 2018 #9 Skrevet 8. november 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for svar, det varmet mammahjertet ❤️ Ja jeg hadde ikke tatt den samtalen om det ikke var nødvendig. Må jo bare tenke barnas beste. Jeg vil ikke at han skal miste tid med de, og jeg krever heller ikke barnebidrag - selv om det er dette han tror og truer meg stygt med... Anonymkode: 3b237...052 Hvordan kan han true deg stygt med bidrag? En far og mor har likt økonomisk ansvar for barna de har sammen, det er ikke noe man skal få "slippe" eller "true" med. 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #10 Skrevet 8. november 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja, er nettopp derfor jeg vil snakke med BV. Det kan være når som helst på døgnet, og opptil mange timer. De må selv være hjemme alene 1 time, fra 15.00-16.00, mens jeg kjører hjem fra jobb. Så er redd han vil bruke det mot meg bare. Men hos han er det snakk fra 2 timer og mer. Anonymkode: 3b237...052 En kan ikke sammenligne en time på ettermiddag med flere timer når som helst på døgnet. Du trenger absolutt ikke å bekymre deg. Anonymkode: 432f8...6f3
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #11 Skrevet 9. november 2018 Du kan risikere at barnevernstjenesten åpner sak og vurderer omsorgssituasjonen hos dere begge. Så bare vær forberedt på det. Å så vil jeg tro de tilbyr dere veiledning. (For å endre samværsordning må du kontakte familievernkontoret, det kan ikke BV hjelpe med.) Anonymkode: d9b9b...cac
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #12 Skrevet 9. november 2018 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan risikere at barnevernstjenesten åpner sak og vurderer omsorgssituasjonen hos dere begge. Så bare vær forberedt på det. Å så vil jeg tro de tilbyr dere veiledning. (For å endre samværsordning må du kontakte familievernkontoret, det kan ikke BV hjelpe med.) Anonymkode: d9b9b...cac Det er helt iorden, har ingenting å skjule, så de må bare komme Fam.v.kontoret har heller ingen myndighet til å overstyre far når det gjelder samvær. Så da blir vi heller advokatmat isåfall. Anonymkode: 3b237...052 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #13 Skrevet 9. november 2018 Du «melder» jo ikke til barnevernet. Du ber dem om hjelp. Det er så uheldig uttrykksform. Anonymkode: c707e...4c8 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #14 Skrevet 9. november 2018 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du «melder» jo ikke til barnevernet. Du ber dem om hjelp. Det er så uheldig uttrykksform. Anonymkode: c707e...4c8 Det har du helt rett i, innlegget ble skrevet fort i frykt, og tenkte ikke over begrepene i farten Anonymkode: 3b237...052 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #15 Skrevet 9. november 2018 Hva tenker du at utfallet skal bli ved å melde? Anonymkode: a9833...16e
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #16 Skrevet 9. november 2018 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva tenker du at utfallet skal bli ved å melde? Anonymkode: a9833...16e Tiltak/veiledning i hjemmet som fører til at han ikke etterlater barna våre så mye hjemme alene. Anonymkode: 3b237...052
pyttpott1 Skrevet 9. november 2018 #17 Skrevet 9. november 2018 Du er en god mamma som vil dine barn sitt beste ved å ta kontakt med bv!❤️ Du har utfra det du har skrevet, ett grunnlag for å ta kontakt med dem. I tillegg til at barna selv har ytret en mening om at de vil være mer hos deg fordi pappaen er mye borte å de er alene, gjør at du står sterkere. Bra at du tar grep når barna gir deg denne informasjonen! Jeg tenker utfra dette at du skal senke skuldrene, å tenke på at du gjør dette for barna dine! ❤️ Blir han sint å starter med trakassering, ta kontakt med politiet med en gang! Å ta vare på alt av mld dere har kontakt på, å helst ikke over tlf- da har du lite bevis om han skulle begynne slik. Masse lykke til ❤️
AnonymBruker Skrevet 10. november 2018 #18 Skrevet 10. november 2018 Jeg var i en lignende situasjon og fikk en samtale med bvtj. De anbefalte meg "å melde" bekymring så jeg gjorde det i samråd med dem. Så reiste jeg bort for å ikke være tilgjengelig for fars raseri når han ble varslet. Det som var godt var støtten fra bvtj og at fars reaksjoner ble tematiske og til å snakke om. Han måtte forholde seg til det og gjøre noen endringer i livet sitt. Det var et HELVETTE men det var helt klart verdt det. Far ble illsint der og da men bvtj var stødige hele veien og han måtte endre kurs og prioriteringer i livet sitt. I dag har ungene mine et ok forhold og mer samvær med far og jeg tenker at det er takket være den runden, den veiledningen og de tiltakene som kom ut av den første samtalen med bvtj. Ønsker deg lykke til. Anonymkode: c50c3...702 2
Peter007 Skrevet 10. november 2018 #19 Skrevet 10. november 2018 (endret) Hei TS. Er det konkret fra kl.15-16 man-fre barna er alene? Har du konkrete beviser der far er utenfor det du mener hører under foreldreansvaret? Endret 10. november 2018 av Peter007
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå