AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #1 Skrevet 8. november 2018 Jeg hadde egentlig bestemt meg for å begynne og samle på Stjerneriflet / star fluted fra Royal Copenhagen, men synes tallerkenene blir litt vel mye, så har innsett at jeg kanskje liker Julemorgen fra Wik & Walsøe bedre. Problemet mitt med de er hovedsaklig at de ikke er et like etablert navn, og jeg har planer om å kjøpe dette servise over mange år. Noen innspill i hva jeg burde velge? Erfaringer med hver av de? Forslag til andre ikke-veldig-glorete juleserviser? Anonymkode: faa3c...2da
T-Rex Skrevet 8. november 2018 #2 Skrevet 8. november 2018 (endret) Har du plass til et juleservise? Det jeg mener er at et fullt servise tar en del plass. Om det er ett du bare bruker 1-2 uker i året, er det greit å vurdere om det fortjener plassen det tar. (Hilsen en som samler på alt for mange serviser.) Endret 8. november 2018 av T-Rex 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #3 Skrevet 8. november 2018 Hvis du like stjerneriflet hvorfor ikke samle blå blomst? Da kan du bruke det oftere og det er et kjempeflott servise! Anonymkode: 2c685...bb4
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #4 Skrevet 8. november 2018 Stjerneriflet er det eneste juleserviset jeg kunne tenkt meg å samle på. Jeg er enig i at Wik & Walsøe er pent, veldig pent, men jeg ville tenkt det samme som deg: at RC er et tryggere valg. Dessuten har RC flere deler, og kan kombineres med vanlig hvit riflet. Det ser jeg på som en fordel. Et annet alternativ, som dessverre også er litt nytt, er Hammershøi jul fra Kähler. Anonymkode: 6d948...09e 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #5 Skrevet 8. november 2018 5 minutter siden, AnonymBruker said: Et annet alternativ, som dessverre også er litt nytt, er Hammershøi jul fra Kähler. Anonymkode: 6d948...09e oooh - denne var nydelig! Anonymkode: 2c685...bb4
Thyra Skrevet 8. november 2018 #6 Skrevet 8. november 2018 Det var vel ikke et slikt svar du var ute etter, men jeg skjønner virkelig ikke vitsen med juleservise. De fleste har da nok i skapene likevel om man ikke skal ha et fullt servise som bare brukes til jul. 9
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #7 Skrevet 8. november 2018 Wik og Walsø helt klart! Anonymkode: b02fe...f81 4
Ingus85 Skrevet 10. november 2018 #9 Skrevet 10. november 2018 Jeg er veldig fornøyd med mitt fra firkløveren.
Eneri Skrevet 10. november 2018 #10 Skrevet 10. november 2018 Har ikke juleservise, og ikke plass til det, men har siklet på Wiik og Walsøe i noen år. Julemorgen er nydelig 😍😍 Fikk to kaffekrus til jul ifjor, og de er bare VAKRE og gode å holde i. W&W har jo holdt på endel år, så ingen tegn til at de går nedenom med det første? Det er et dekorativt, stemningsfullt, men likevel dempet og uglorete servise jeg ser for meg at man ikke blir så fort lei av. 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #11 Skrevet 11. november 2018 Starfluted var grusomt....de der sløyfegreiene er gresselige. Man må jo bare gå lei av det der rimelig fort. Likte ikke koppene til W og W. Juleserviset til Kähler var fint! Anonymkode: 8a9d0...cd5 1
twig Skrevet 11. november 2018 #12 Skrevet 11. november 2018 Av de du nevner ts liker jeg Wik & Walsøe best. Selv begynte vi å kjøpe Nissenes jul fra Firkløveren i fjor. Synes det er skikkelig nydelig, gleder meg til å ta det i bruk igjen.
Brunello Skrevet 12. november 2018 #13 Skrevet 12. november 2018 Jeg synes servise skal være ensfarget hvitt. De aller fleste serviser, og især «tema-serviser», er etter min mening mindre pene.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2018 #14 Skrevet 15. november 2018 Jeg vurderer å begynne å samle på Dompap fra CG. Har egentlig ikke plass til et helt servise, men hvis jeg kjøper inn litt og litt over flere år så bør det gå greit. Er så mye vakkert av juleservise i butikkene nå, men jeg tror at Dompap kan være midt i blinken for oss. Sikler også på Wik og Walsøe sitt servise da, det skal sies. Anonymkode: 834a3...ed4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå