AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #1 Skrevet 8. november 2018 Er så usikker på om jeg er frekk hvis jeg spør lederen fra denne jobben etter referanse, hvor jeg sluttet rett etter at opplæringen var ferdig? Dette er snart 2 år siden. Jeg sluttet i denne jobben fordi barnet mitt ikke var helt klar for fulle dager i barnehagen, og jeg ble delvis hjemmeværende med han i 6 måneder samtidig som jeg tok lappen. Deretter begynte jeg å studere. Er det innafor å spørre om referanse? Har også jobbet i ca. 5 år litt ulike steder som sykepleier før denne siste jobben jeg hadde. Anonymkode: 3adef...14f
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #2 Skrevet 8. november 2018 Skal jeg tolke det som at: «ja, det er frekt å spørre» ? Hvis ingen svar, så spør jeg ikke. Anonymkode: 3adef...14f
Gjest Kokuyo Skrevet 8. november 2018 #3 Skrevet 8. november 2018 Hva skal hun si? «Sluttet så kjapt at hun aldri begynte?» Jeg hadde droppet det.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #4 Skrevet 8. november 2018 OK? Det var ikke så mange meninger da, det betyr vel at ingen hadde giddet å føre dette arbeidsforholdet på CV’en. Jeg får bare godta et hull i CV’en min, jeg da. Det trengs i hvertfall spesialsykepleiere, så jeg satser på å få jobb etter endt studie til sommeren. Anonymkode: 3adef...14f
Anwa Skrevet 8. november 2018 #5 Skrevet 8. november 2018 Selvfølgelig skal du spørre om referanse. Tror det er ekstremt usannsynlig at du ikke får det, i verste fall får du noe simpelt ala NN jobbet her fra perioden xx til xx. Uansett er det mye bedre enn ingen referanse, selv om fire mnd ikke er særlig til hull og snakke om. Spør, du har ingenting å tape på det 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #6 Skrevet 8. november 2018 Har du ikke fått attest fra arbeidsstedet? Dette har du krav på, og du skulle ha fått det da arbeidsforholdet tok slutt. Hvis du ikke har mottatt dette bør du be om det nå. Om du bør bruke denne arbeidsgiveren som referanse har jeg ikke noe svar på. Det kommer jo helt an på hva du tror arbeidsgiver har å si om deg. Dersom du gjorde en god innsats mens du fortsatt var ansatt, og du ikke har andre referanser, så kan du jo det ja Anonymkode: 89aeb...dab 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #7 Skrevet 8. november 2018 Spørsmålet er jo om hun har noe særlig å si om deg når du kun jobbet i opplæringstiden (og dermed mindre selvstendig vil jeg tro), eller om hun husker deg veldig godt, men det er lov å spørre. Og du kan fint føre det på cven. Om du får jobb som spesialsykepleiere avhenger helt av hva du spesialiserer deg i. Her jeg bor mangler det intensiv og operasjonssykepleiere, mens anestesi, jordmor, barn, helsesøster og de mindre utdanningene må kjempe for å få relevant jobb. Anonymkode: e3c3e...5dc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå