Gå til innhold

Mister jobbtilbud hvis man ikke svarer på tlf?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forrige uke var jeg på jobbintervju og fikk beskjed om at de aktuelle ville bli ringt opp igjen i løpet av en uke. 
Igår ringte mobilen min, men jeg rakk akkurat ikke å ta den. Jeg søkte opp nummeret og så at det var jobben jeg var på intervju hos, så jeg ringte opp igjen med engang. Men siden det var sånn jobb-nummer så måtte jeg trykke meg videre flere ganger og endte opp hos feil person. Jeg spurte etter den personen jeg hadde vært på intervju med og hun som svarte sa at jeg kommer nok til å bli ringt opp en gang til..

Jeg ble ganske stressa og alle jeg har snakket med sier at de kommer til å ringe en gang til. Etter en time sendte jeg mail og skrev at jeg ikke rakk å ta tlf, men at jeg er ledig nå. Men de har fortsatt ikke ringt..

En venninne av meg sier at det er vanlig at dem ringer noen andre aktuelle hvis folk ikke svarer med en gang. Er det sant? Så kun fordi jeg ikke rakk å ta tlf så har jeg mista det som mest sannsynlig var et jobbtilbud?

Å søke jobber er utrolig krevende for meg psykisk, og bare det å forberede meg til et intervju og det å sende ut søknader er utrolig slitsomt for meg, så tanken på at jeg kunne vært ferdig med det nå, men at jeg ødela sjansen min gjør meg ganske lei meg..

Anonymkode: e0fd9...fad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er mange kvalifiserte søkere til jobben går de som regel bare videre til neste på lista hvis noen ikke tar telefonen.

Anonymkode: c60ed...a62

• Liker 2
Skrevet

Kjipt da ☹️ Bedre lykke neste gang! 

Anonymkode: 21088...b90

Skrevet

De fleste arbeidsplasser vet at dersom man ikke avtaler eksakt tid for oppringing, så kan det hende folk er på jobb, i dusjen, eller andre situasjoner som gjør at man ikke alltid kan ta tlf. Så lenge du ringte opp igjen med en gang, virker det litt snodig om du skulle miste sjansen? Om ikke det er en deltidsjobb som hvemsomhelst kan gjøre. 

Anonymkode: 2dba9...51d

• Liker 2
Skrevet

Herregud de gjør jo ikke det?! Har de bestemt seg for at du SkL få jobben så ringer de på nytt. De er vel opptatt og tenker å ringe deg igjen når de har tid. 

Bare pust m magen og vent! Bra du sendte Mail- men ikke gjør noe mer før de tar kontakt 

Anonymkode: 52736...3f4

• Liker 1
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forrige uke var jeg på jobbintervju og fikk beskjed om at de aktuelle ville bli ringt opp igjen i løpet av en uke. 
Igår ringte mobilen min, men jeg rakk akkurat ikke å ta den. Jeg søkte opp nummeret og så at det var jobben jeg var på intervju hos, så jeg ringte opp igjen med engang. Men siden det var sånn jobb-nummer så måtte jeg trykke meg videre flere ganger og endte opp hos feil person. Jeg spurte etter den personen jeg hadde vært på intervju med og hun som svarte sa at jeg kommer nok til å bli ringt opp en gang til..

Jeg ble ganske stressa og alle jeg har snakket med sier at de kommer til å ringe en gang til. Etter en time sendte jeg mail og skrev at jeg ikke rakk å ta tlf, men at jeg er ledig nå. Men de har fortsatt ikke ringt..

En venninne av meg sier at det er vanlig at dem ringer noen andre aktuelle hvis folk ikke svarer med en gang. Er det sant? Så kun fordi jeg ikke rakk å ta tlf så har jeg mista det som mest sannsynlig var et jobbtilbud?

Å søke jobber er utrolig krevende for meg psykisk, og bare det å forberede meg til et intervju og det å sende ut søknader er utrolig slitsomt for meg, så tanken på at jeg kunne vært ferdig med det nå, men at jeg ødela sjansen min gjør meg ganske lei meg..

Anonymkode: e0fd9...fad

Det har jeg aldri hørt om. Jeg har vært på jobb intervju , de har ringt meg og har ikke tatt telefonen. Da har de ringt meg opp igjen og jobben har vært min uansett om jeg ikke svarte på første opprop. Det er ikke sånn at de har nr 1,2,3 på lista, de bestemmer seg vel ganske greit for at det er deg de ønsker så vil de ringe deg opp igjen. Takker du nei, så går de videre . X fingrene for deg .

Men dårlig av dem å ikke ringe tilbake eller svare deg på mailen da .

Anonymkode: 920e1...ac5

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...