Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Sweet Ingrid
Skrevet (endret)

🙏🏻

Endret av Sweet Ingrid
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå til et parfymeri og spør om veiledning. La de sminke deg for å vise deg og lære av de. De ansatte er der for å gi deg råd og hjelpe deg. 

Anonymkode: 7805d...f71

• Liker 1
Gjest Sweet Ingrid
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Gå til et parfymeri og spør om veiledning. La de sminke deg for å vise deg og lære av de. De ansatte er der for å gi deg råd og hjelpe deg. 

Har Kicks i nærheten, men de er helt håpløse. Ser ut som de har falt ned fra månen mår jeg spør hvilken leppefarge jeg kler. 

Skrevet
5 minutter siden, Sweet Ingrid skrev:

Har Kicks i nærheten, men de er helt håpløse. Ser ut som de har falt ned fra månen mår jeg spør hvilken leppefarge jeg kler. 

Uff, så utrolig dumt. Jeg har selv god erfaring med å spørre om sminkeveiledning. Bor du nærme en by/ litt større sted? Du burde prøve et nytt/ evt. flere parfymerier. 

• Liker 1
Skrevet

Huden trenger ikke å forbli gunsten selv om du har passert 35. Hudpleie/behandlinger kan gjøre så mye for å live opp huden igjen, og gi den gløden og spensten tilbake. Du er bare 35 år lissom. 

Men sånn angående sminke, bruk en god dagkrem og en primer som er tilpasset din hud. Primer skal brukes over dagkremen. Du kan blande litt foundation med litt dakrem også, så den gjevner seg bedre ut, men fortsatt dekker godt. Avslutt alltid med en setting spray. Det holder sminken lenger "på plass" Snakk med de på kicks. Noen av dem er ganske flinke på sånt.

• Liker 2
Gjest Sweet Ingrid
Skrevet
2 minutter siden, wintergirl skrev:

Huden trenger ikke å forbli gunsten selv om du har passert 35. Hudpleie/behandlinger kan gjøre så mye for å live opp huden igjen, og gi den gløden og spensten tilbake. Du er bare 35 år lissom. 

Men sånn angående sminke, bruk en god dagkrem og en primer som er tilpasset din hud. Primer skal brukes over dagkremen. Du kan blande litt foundation med litt dakrem også, så den gjevner seg bedre ut, men fortsatt dekker godt. Avslutt alltid med en setting spray. Det holder sminken lenger "på plass" Snakk med de på kicks. Noen av dem er ganske flinke på sånt.

Takk for hjelp! Har prøvd primer, men den flaket seg. Kanskje jeg tok for mye. 

Hvilken hudpleie anbefaler du? Jeg er en «jålejente», liker klær, negler, hår og alt. Trener yoga og spiser sunt. Men akkurat hudpleie har jeg aldri behøvd å tenke på. Før nå. Kanskje på tide da🙈

Gjest Sweet Ingrid
Skrevet (endret)
På 8.11.2018 den 10.29, AnonymBruker skrev:

Uff, så utrolig dumt. Jeg har selv god erfaring med å spørre om sminkeveiledning. Bor du nærme en by/ litt større sted? Du burde prøve et nytt/ evt. flere parfymerier. 

Endret av Sweet Ingrid
Skrevet

Det finnes mange videoer om det på youtube, er tips for folk i alle aldre der :) 

• Liker 2
Gjest Sweet Ingrid
Skrevet
1 minutt siden, Helena83 skrev:

Det finnes mange videoer om det på youtube, er tips for folk i alle aldre der :) 

Finner ingenting jeg. Syns alle der sminker seg så voldsomt mye...😬

Skrevet

Elsker complexion rescue fra Bare minerals! Den er dekker lett og gir en fantastisk glød. Sølv alltid for at du har tilført huden et pleieprodukt som gir huden mye fukt før du påfører, anbefaler også å bruke en primer-gjerne bb primeren fra samme merke, det er litt farve på dwn sånn at den demoer rødhet i huden i tillegg til at den beskyttet mot UV-stråler samtidig som den gir påfølgende dekkprodukt jevnere resultat og st det sitter bedre:)  

Anonymkode: 6956a...60f

Skrevet (endret)

Jeg synes de i parfymerier oversminker. Syness det ser unaturlig ut å jevne huden helt så du ligner en dukke. Personlig synes jeg det er finest til hverdags kun med en BB krem, og med fuktighetskrem/dagkrem under hvis du har tørr hud. Skal du pynte det litt ekstra, kan du ta lett pudder i tillegg til slutt. 

Endret av exictence
  • Liker 3
Skrevet

Jeg anbefaler deg å først og fremst pleie huden og tilføre masse fuktighet. 
En god dagkrem og nattkrem -
En god annsiktsmaske som du kan bruke to ganger i uken
Samt, når det kommer til sminke.

Først primer / gjerne noe med litt glitter eller glow i seg 
Så - cc cream eventuellt foundation (her må du bare prøve deg fram, men etter min erfaring står jeg alltid mellom double wear foundation som er en ganske kostbar foundation - eller fra fit me) 
Så, for å se yngre ut kan man lysne opp området med en lett conseler ( under øyne, ned nese og under skinnben (søk opp på youtube) 

Dette ser på jeg som en veldig god grunnbase for makeup rutinen! Og selvsagt, setting pudder og setting spray når alt er på plass! 

• Liker 1
Skrevet

Ville først sørget for god hudpleie tilpasset din hudtype, det vil sannsynligvis gjøre huden din mindre gusten og ujevn.

Min sminkerutine til hverdags er ganske enkel, jeg liker ikke å se veldig sminket ut.

- concealer

- mineralfoundation (liker Lily Lolo og Tikei, begge selger små prøvebokser på nettsiden sin)

- blush (har en fra Mac jeg sverger til)

- loreal super liner perfect slim (kun langs vippekanten oppe)

- mascara

- brynpudder

Til leppene bruker jeg bare lipbalm/lypsyl.

Anonymkode: 60dfd...4c2

Skrevet

Søte Ingrid: Jeg vil bare anmode om forsiktighet når det gjelder helsminke. Det ser pent ut, men vi får ikke så god kontakt med deg når ansiktsmimikken kamufleres.

• Liker 2
Skrevet

Denne er supergod og ser ikke sminket ut, pluss superlett å legge:

https://www.blivakker.no/product/3036013?gclid=Cj0KCQiA2o_fBRC8ARIsAIOyQ-m-hks4TYxV4CDqP9SAVfdgErOoaB6r3J895te3I8suwUnJvv6Xxq8aAojgEALw_wcB

Jeg har vanlig norks hud og bruker light. Om sommeren er det litt for lys, men jeg bruker ikke så mye når jeg er brun. Kjøper meg sikkert hakket mørkere til sommeren.

Denne er perfekt til å bare jevne ut litt! Men jeg bruker litt rouge i tillegg om vinteren.

Skrevet

Jeg anbefaler bare BB cream med SPF. Selv bruker jeg ikke mye sminke.

• Liker 1
Skrevet

Det du ikkje ser på YouTube/bilder er at dei faktisk har på seg meir sminke enn du ser på bildet 😜 

Skrevet

Eg er forresten fornøgd med No7 serien :) serum, dagkrem, foundation :)

Skrevet

Finn en foundation som passer deg. Siden du liker det naturlig så gå for en vannbasert nude variant. Som feks armani fusion, den kategorien der. Velger man feil type så ser det ut som sparkel i fjeset.

Anonymkode: 3bb08...6ce

Skrevet

Kvinne 35 her også, og når jeg sminker meg ser jeg gammel og dratt ut og minst 10 år eldre.

En god daglig rutine med vask og fuktighetskrem er det beste, og tetter ikke huden og krever heller ingen omfattende fjerning og ny rens, vask og stripp og ny påføring av fuktighet til kvelden.

Kan hende det bare er fordi jeg sluttet å sminke meg daglig for mange år siden, men om jeg en sjelden gang sminker meg nå så ser det ikke bare helt rart ut, men som sagt så ser jeg også mye eldre og rynkete ut, da concealer/pudder og sånt tjafs samler seg på de stedene jeg har antydning til rynker og fremhever det mer enn det skjuler det.

Damer flest sminker seg egentlig kun av vane og samfunnspress, og de som nå kommer til å fare opp og si at de selvfølgelig kun sminker seg for sin egen del og fordi de selv føler seg bedre da, har dere noensinne tenkt over HVORFOR dere egentlig gjør det?

Dere føler dere bedre nettopp fordi dere føler at dere følger en viss norm og ikke skiller dere ut, ikke fordi dere faktisk ser bedre ut med sminke enn uten....

Anonymkode: fbf4b...bf7

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...