Gå til innhold

Drittlei VOKSNE folk ikke vet når/hvordan skrive å & og

Anbefalte innlegg

Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser denne feilen hos mange men også hos mange voksne. Så jeg lurer på, er folk virkelig så sløve og slurvete i skriftspråket sitt? En fyr skrev f.eks i dag «Skal vi addes på snap? Enklere og snakke der». Følte for å rette opp i han så det gjorde jeg😅 Synes nesten det er pinlig når folk gjør den tabben, vi skal jo liksom være forbilde for våre barn og hvis vi gjør den feilen kan vi ikke lære dem noe f.eks. En annen vanlig feil er at man bruke «å» når det faktisk skal være «og»...

Kan noen her forklare?🤦🏻‍♀️ Mulig jeg virker grinete i dette innlegget men blir så oppgitt over slike voksne som ikke tenker over måten dem skriver på. De må jo totalt ha strøket i norsk faget på skolen

Anonymkode: 50664...819

Og jeg irriterer meg grønn over særskrivingsfeil.

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hmorfor heter det da m&m? 

prd.jpg

Anonymkode: 64771...e51

Jeg fant  opp et nytt  ord! :) Hmorfor betyr selvsagt: Hm... hvorfor

• Liker 1
Skrevet

Uffda..du er ikke den skarpeste kniven i skuffen, du heller. Kommaregler og grunnleggende grammatikk om pronomen er kanskje noe du burde pugge mellom slaga;) 

Anonymkode: 1b52d...3a1

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uffda..du er ikke den skarpeste kniven i skuffen, du heller. Kommaregler og grunnleggende grammatikk om pronomen er kanskje noe du burde pugge mellom slaga;) 

Anonymkode: 1b52d...3a1

Hersketeknikere bes påste i dene trden

• Liker 3
Skrevet

Synes det er fint at det er interesse for å ta vare på korrekt norsk, men jeg har heldigvis sluttet å irritere meg over andres skrivefeil. Men jeg irriterer meg heller ikke over at noen forsøker å lære andre, synes det er bra. 

• Liker 2
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hmorfor heter det da m&m? 

prd.jpg

Fordi det er amerikansk. 

Anonymkode: 99ac6...aa2

• Liker 7
Skrevet

Dee som sitter å klør etter å bruke rødblyanten sin (pensionerte norsklærere og andre) kan forlyste seg i denne tråd

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det er amerikansk. 

Anonymkode: 99ac6...aa2

Bruker vi ikke & på norsk?

Skrevet

Må være slitsomt å irritere seg over andres feil. 

Anonymkode: 35216...c57

• Liker 3
Skrevet

Herregud. Hvem faen bryr seg? Hva slags folk sitter og river ut håret av små skrivefeil? Hva faen har det å si om de er voksne eller ikke?

Rettskriving og grammatikk er vanskelig for noen mennesker. Det er trist at du sitter der og tror du er bedre enn dem. Har du virkelig ikke annet å være stolt av? 

Anonymkode: 42223...ac6

• Liker 4
Skrevet

Nei, jeg irriterer meg ikke. :) 

Anonymkode: 00e09...623

• Liker 1
Skrevet

Hører ikke denne tråden hjemme i språkforumet?

Anonymkode: 27010...482

• Liker 2
Skrevet

Noen har kanskje lyst til å nominere seg til årest flissespiker?

• Liker 2
Skrevet
1 hour ago, deareye said:

Hvorfor irriterer du deg over andres skrivefeil når du selv sliter med rettskriving?

Men hallo der! Skal det ikke være lov å være stolt av den ene tingen man gjorde perfekt på lekseprøven heller nå??

Skrevet
2 minutter siden, hind skrev:

Men hallo der! Skal det ikke være lov å være stolt av den ene tingen man gjorde perfekt på lekseprøven heller nå??

😁 Du har helt rett.  Er viktig å bygge opp egen selvtillit.

Skrevet

Obligatoriske "Vent ikke, heng ham" 

Anonymkode: 0a90f...734

• Liker 1
Skrevet

Jeg er drittlei av voksne som ikke er klar over at dysleksi faktisk er en virkelig ting.

• Liker 4
Skrevet
På 8.11.2018 den 10.06, AnonymBruker skrev:

Obligatoriske "Vent ikke, heng ham" 

Anonymkode: 0a90f...734

Du har ikke fått med deg det som faktisk er poenget her. Setningen lyder som følger: "Heng ham ikke vent til jeg kommer." Hodepinen blir da hvor kommaet skal settes.

Skrevet
På 8.11.2018 den 8.45, AnonymBruker skrev:

Ser denne feilen hos mange men også hos mange voksne. Så jeg lurer på, er folk virkelig så sløve og slurvete i skriftspråket sitt? En fyr skrev f.eks i dag «Skal vi addes på snap? Enklere og snakke der». Følte for å rette opp i han så det gjorde jeg😅 Synes nesten det er pinlig når folk gjør den tabben, vi skal jo liksom være forbilde for våre barn og hvis vi gjør den feilen kan vi ikke lære dem noe f.eks. En annen vanlig feil er at man bruke «å» når det faktisk skal være «og»...

Kan noen her forklare?🤦🏻‍♀️ Mulig jeg virker grinete i dette innlegget men blir så oppgitt over slike voksne som ikke tenker over måten dem skriver på. De må jo totalt ha strøket i norsk faget på skolen

Anonymkode: 50664...819

Du har glemt et ord her, tror jeg, etter "mange". Forøvrig har du selv mange feil i innlegget ditt.

Skrevet (endret)

.

Endret av Nettvenn
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...