AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #1 Skrevet 8. november 2018 Ser denne feilen hos mange men også hos mange voksne. Så jeg lurer på, er folk virkelig så sløve og slurvete i skriftspråket sitt? En fyr skrev f.eks i dag «Skal vi addes på snap? Enklere og snakke der». Følte for å rette opp i han så det gjorde jeg😅 Synes nesten det er pinlig når folk gjør den tabben, vi skal jo liksom være forbilde for våre barn og hvis vi gjør den feilen kan vi ikke lære dem noe f.eks. En annen vanlig feil er at man bruke «å» når det faktisk skal være «og»... Kan noen her forklare?🤦🏻♀️ Mulig jeg virker grinete i dette innlegget men blir så oppgitt over slike voksne som ikke tenker over måten dem skriver på. De må jo totalt ha strøket i norsk faget på skolen Anonymkode: 50664...819
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #2 Skrevet 8. november 2018 Jeg irriterer meg også over det. Du har noen irriterende skrivefeil selv. I første og nest siste setning skal det være komma før «men» og det skrives norskfaget, og ikke «norsk faget». Anonymkode: f5d8d...65c 22
deareye Skrevet 8. november 2018 #3 Skrevet 8. november 2018 Hvorfor irriterer du deg over andres skrivefeil når du selv sliter med rettskriving? 29
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #4 Skrevet 8. november 2018 1 minutt siden, deareye skrev: Hvorfor irriterer du deg over andres skrivefeil når du selv sliter med rettskriving? De aller fleste jeg har sett bruker ikke komma etter «men». Men de fleste burde jo ha lært seg hvordan å bruke «å & og». Det lærte jeg allerede på ungdomsskolen Anonymkode: 50664...819
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #5 Skrevet 8. november 2018 Kommareglene var noe du ikke forsto?? Anonymkode: aee27...daa 17
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #6 Skrevet 8. november 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg irriterer meg også over det. Du har noen irriterende skrivefeil selv. I første og nest siste setning skal det være komma før «men» og det skrives norskfaget, og ikke «norsk faget». Anonymkode: f5d8d...65c Norsk og fag er jo to forskjellige ord, derfor tenkte jeg ikke helt over den. Kan jeg fint ta selvkritikk her Anonymkode: 50664...819
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #7 Skrevet 8. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: De aller fleste jeg har sett bruker ikke komma etter «men». Men de fleste burde jo ha lært seg hvordan å bruke «å & og». Det lærte jeg allerede på ungdomsskolen Anonymkode: 50664...819 Nettopp. Fordi det skal være før men. Det er en kommaregel man lærer på barneskolen. Anonymkode: f5d8d...65c 14
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #8 Skrevet 8. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nettopp. Fordi det skal være før men. Det er en kommaregel man lærer på barneskolen. Anonymkode: f5d8d...65c Skjønte det nå Anonymkode: 50664...819
kaleidoskop Skrevet 8. november 2018 #10 Skrevet 8. november 2018 Jeg er en av de som har problemer med å bruke og og å. Noen ganger sier det seg selv når det skal brukes, men andre ganger kan det være vanskelig. "skal vi gå og/å gjøre noe". Er lettere når det er "salt og pepper" to ting som settes sammen. 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #11 Skrevet 8. november 2018 Akkurat nå, kaleidoskop skrev: Jeg er en av de som har problemer med å bruke og og å. Noen ganger sier det seg selv når det skal brukes, men andre ganger kan det være vanskelig. "skal vi gå og/å gjøre noe". Er lettere når det er "salt og pepper" to ting som settes sammen. «Skal vi gå og gjøre noe» blir det da, siden det igjen er to ting som settes sammen. Anonymkode: 50664...819 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #12 Skrevet 8. november 2018 "måten dem skriver på".... får vondt langt inn i sjela 😣 Anonymkode: d5949...f05 18
Chablis Skrevet 8. november 2018 #13 Skrevet 8. november 2018 Du har for lite å gjøre dersom dette er så viktig for deg, og irriterer deg så mye. Tenker jeg da.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #14 Skrevet 8. november 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: "måten dem skriver på".... får vondt langt inn i sjela 😣 Anonymkode: d5949...f05 ??? Anonymkode: 50664...819
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #15 Skrevet 8. november 2018 "Måten DE skriver på" er det posteren prøvde å få fram. Anonymkode: 08a51...f17 7
kaleidoskop Skrevet 8. november 2018 #16 Skrevet 8. november 2018 12 minutter siden, AnonymBruker said: «Skal vi gå og gjøre noe» blir det da, siden det igjen er to ting som settes sammen. Anonymkode: 50664...819 Stemmer Men det er f.eks slike setninger som er vanskelige. Antar det er flere en meg som synes det. Derfor blir det også feil, for de som irriterer seg sånn over andre sine skrivefeil. Jeg bryr meg ikke så mye om skrivefeil i forum. Synes det er være når jeg leser en artikkel som er full av feil og rart oppbygde setninger.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #17 Skrevet 8. november 2018 Til alle som får vondt av skrivvefeil Anonymkode: 64771...e51 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #18 Skrevet 8. november 2018 The irony is strong with this one... Anonymkode: 28e15...792 5
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #19 Skrevet 8. november 2018 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ser denne feilen hos mange men også hos mange voksne. Så jeg lurer på, er folk virkelig så sløve og slurvete i skriftspråket sitt? En fyr skrev f.eks i dag «Skal vi addes på snap? Enklere og snakke der». Følte for å rette opp i han så det gjorde jeg😅 Synes nesten det er pinlig når folk gjør den tabben, vi skal jo liksom være forbilde for våre barn og hvis vi gjør den feilen kan vi ikke lære dem noe f.eks. En annen vanlig feil er at man bruke «å» når det faktisk skal være «og»... Kan noen her forklare?🤦🏻♀️ Mulig jeg virker grinete i dette innlegget men blir så oppgitt over slike voksne som ikke tenker over måten dem skriver på. De må jo totalt ha strøket i norsk faget på skolen Anonymkode: 50664...819 Du burde i overskriften ha skrevet å og og. Ikke å & og. Anonymkode: aec51...850 6
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #20 Skrevet 8. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du burde i overskriften ha skrevet å og og. Ikke å & og. Anonymkode: aec51...850 Hmorfor heter det da m&m? Anonymkode: 64771...e51
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå