Gå til innhold

Dere som går rundt å smiler heletiden, fordi alt blir jo så bedre da..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm, så jeg, som stort sett alltid smiler sammen med andre, og som stort sett alltid er stabil i humøret, og tilfreds med livet, er deprimert, men smiler for å opprettholde en fasade?
Så enten får jeg tørke av meg smilet (som jeg sjeldent er bevisst på at jeg har), eller søke hjelp innenfor psykiatrien?

Godt å vite at vi ikke er forskjellige, men at alle er like, og har like årsaker til hvorfor vi gjør som vi gjør.

Anonymkode: 88586...c1c

• Liker 17
Skrevet

Jeg var sånn, gikk rundt å smilte å strakk meg alt for langt på jobb... Ikke viste jeg at det var starten på at jeg ble utbrent. Ønsker jeg kunne lyttet til kroppen, stoppet opp litt før. Nå er jeg innlagt 🙄 med en lang vei for å bygge meg opp igjen. 

Anonymkode: 4782a...534

• Liker 3
Skrevet

Blir ofte litt skeptisk til smørblide folk, sure folk som har et smil på lur, som en gledelig overraskelse, kan være ok det også.

• Liker 1
Skrevet

Smil kan jo stamme fra hva som helst. Jeg smilte kronisk når jeg hadde angst, var ikke deprimert da. Det er klart at ikke alle som smiler har det fantastisk, men det sier vel seg selv.

Anonymkode: d7398...ddb

• Liker 2
Skrevet (endret)

Folk er ulike.

Og uansett: om noen sliter med dyp depresjon, men tar på seg et smil når de går på jobb eller butikken, hva raker det deg? Det kalles vel for overlevelse ? 

Endret av Raven.Writingdesk
  • Liker 4
Skrevet

Jeez, slutt med bitterheten. Mange smørblide og lykkelige folk - er faktisk nettopp det. Ikke vits i å være sjalu - endre ditt liv til det bedre, så blir kanskje du lykkelig du også. 

Anonymkode: 44a7b...066

• Liker 11
Skrevet

😀

Anonymkode: 428d6...712

• Liker 3
Skrevet

"Har du problemer, med å omgås overdrevent positive folk, du e'kke aleine, vi er mange som har 'e sånn...." :P 

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var sånn, gikk rundt å smilte å strakk meg alt for langt på jobb... Ikke viste jeg at det var starten på at jeg ble utbrent. Ønsker jeg kunne lyttet til kroppen, stoppet opp litt før. Nå er jeg innlagt 🙄 med en lang vei for å bygge meg opp igjen. 

Håper det går bra med deg, du tok ikke hensyn til deg selv. Du levde etter kravene, omgivelsene dine som du skulle tilfredstille.

Anonymkode: 4e4c7...47e

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeez, slutt med bitterheten. Mange smørblide og lykkelige folk - er faktisk nettopp det. Ikke vits i å være sjalu - endre ditt liv til det bedre, så blir kanskje du lykkelig du også. 

Klassisk hersketeknikk. Rakke ned på andre på andre, du ble litt truffet. Ellers ville du aldri reagert på den måten.

• Liker 1
Skrevet

Det er litt morsomt med de som plutselig endrer ansiktet til et smil, veldig påklistret. En annen ting man må lære seg "åhh hun/han var såå hyggelig!", klassisk med mennesker som skal fremstå så hyggelig. I mange tilfeller så er det motsatt, det skal holde en meget stram fasade for å gjøre godt inntrykk.

Husk; livet er et spill....vi mennesker spiller alltid.

• Liker 1
Skrevet

Folk må vel få være som de er. Hvorfor er det et problem? Jeg er ganske blid, tror jeg. Uten noen vonde følelser eller psykiske problemer. 

Anonymkode: 6c526...9e9

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Folk må vel få være som de er. Hvorfor er det et problem? Jeg er ganske blid, tror jeg. Uten noen vonde følelser eller psykiske problemer. 

Jeg må bare få legge til at de menneskene som irriterer seg over blide folk, har ofte en formening om at det ikke er ekte. De fleste av oss anstrenger oss ikke for å smile. Det ligger naturlig for oss. La oss få lov til å være oss selv. 

• Liker 7
Skrevet

Det er ganske pussig. Smilene er påklistret til enhver tid. 

Anonymkode: 7c7e4...bcc

Skrevet

Kanskje de smiler fordi de har det veldig godt? Hva ER det med folk som hele tiden forteller andre at alt de gjør er fasade?

Det ordet har mistet sin betydning

Anonymkode: 064ae...5ca

• Liker 3
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig

Anonymkode: 064ae...5ca

Gjest Faerunpedia
Skrevet

Jeg føler liksom alle har en underliggende depresjon for tiden:

Er du giddaløs/lat = deprimert

Er du litt trist = deprimert

Er du blid og glad og aktiv = deprimert

Litt monotont humør? = deprimert

Temperamentsfull? = deprimert

Skrevet

Ja, det er sikkert noen som ikke har det bra og klistrer på seg et smil, men langt fra alle har det sånn. Jeg er ikke sånn som går rundt og smiler hele tiden. Stort sett er jeg nøytral, men jeg liker folk som smiler og er vennlige. Da smiler jeg også og føler meg bedre så vi trenger de også. Så klart kan det bli for mye også, men jeg har ikke opplevd så mange av de som går rundt og gliser hele tiden.

Det er jo trist om noen føler at de må klistre på seg et smil om de ikke har det bra, men det er vanskelig for andre å vite om dette er en person som generelt er en smilende person eller om de bare later. Jeg tror man må kjenne noen veldig godt da og til og med da kan det være vanskelig å oppdage hos noen.

Anonymkode: d708d...345

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Falsk fasade har jeg tenkt i mange tilfeller. Så leste jeg denne: https://www.kk.no/helse/den-skjulte-depresjonen-67813529

Spot on 🙂 

Jeg har det akkurat sånn, spot on på meg og akkurat som 👇

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg også har blitt skikkelig sjuk, har hatt mye problemer fra jeg var liten, og holdt på å jobbe meg ihjel + at jeg har en familie som ikke er noe bra. Ikke sikkert jeg blir bra noen gang igjen og jeg er bare i begynnelsen av 40 åra 😭😭

Anonymkode: c6134...29f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...