Gå til innhold

Kvinner flest gir faen i menns utfordringer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kvinner tenker ikke fem sekunder på at gutter og unge menn er skoletapere, at menn topper selvmordsstatistikken, eller at menn sliter med helsen.
https://www.nettavisen.no/meninger/friskemeninger/kvinner-flest-gir-faen-i-menns-utfordringer/3423555807.html

Så lenge kvinner driter i menns utfordringer, hvorfor i svarte skal menn bry seg om kvinners utfordringer?

Anonymkode: 0ce35...85e

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tull. Jeg mener dette er en meget viktige utfordringer, og jeg har ikke inntrykk at "kvinner flest" driter i dette. 

Det handler om medmenneskelighet: vi må bry oss om hverandre, uavhengig av kjønn. 

• Liker 19
Skrevet

Meget god artikkel som tar opp flere viktige punkter, og jeg er ganske i enig i den. Man ser feks tilnærmet aldri denne typen ting bli tatt opp eller snakke om av politikere eller skrevet om av aviser (utenom ett og annet ekstremt sjeldent leserinnlegg).

Anonymkode: 4d53f...4aa

• Liker 2
Skrevet

Nå har da menn aldri tenkt på kvinners utfordringer, det er en kamp kvinner har måtte ta helt selv. Det har kvinner klart i stor grad helt på egen hånd.

Det er på tide at menn selv starter å bry seg om mer enn å tøffe seg og heller kommer seg til legen og ta opp sine problemer, og at de snakker med vennene sine om psyken dems. Men det er tydelig vanskelig pga tonen man ofte ser mellom menn, de skal bare tøffe seg overfor hverandre. Har lest så mange ganger inne på mannegruppa ottar at så snart en prøver å vise noe følelser og setter pris på annet en piker, vin og sang blir ret og slett sabla rett ned og blir kalt utrolige stygge ting. Mennene må ta tak i sin egen kultur.

Anonymkode: 59171...06d

• Liker 33
Skrevet

En mann har da alltid som regel en kvinne som bryr seg. Han har også en mor.

Anonymkode: 2b455...ffc

• Liker 12
Skrevet

Er det den samme AB`en som lager alle disse trådene med det samme sinte innholdet? Jeg tror ikke at ts vet hva "kvinner flest" mener. 

Anonymkode: 86ffc...d69

• Liker 10
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå har da menn aldri tenkt på kvinners utfordringer, det er en kamp kvinner har måtte ta helt selv. Det har kvinner klart i stor grad helt på egen hånd.

Det er på tide at menn selv starter å bry seg om mer enn å tøffe seg og heller kommer seg til legen og ta opp sine problemer, og at de snakker med vennene sine om psyken dems. Men det er tydelig vanskelig pga tonen man ofte ser mellom menn, de skal bare tøffe seg overfor hverandre. Har lest så mange ganger inne på mannegruppa ottar at så snart en prøver å vise noe følelser og setter pris på annet en piker, vin og sang blir ret og slett sabla rett ned og blir kalt utrolige stygge ting. Mennene må ta tak i sin egen kultur.

Anonymkode: 59171...06d

👍

• Liker 3
Skrevet

Menn flest bryr seg ikke om menn som sliter. Vellykkede menn gir blanke faen.

• Liker 14
Skrevet
Akkurat nå, Snaskesnusken skrev:

Menn flest bryr seg ikke om menn som sliter. Vellykkede menn gir blanke faen.

Det høres ikke så vellykket ut.

Anonymkode: 2cadd...05a

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det høres ikke så vellykket ut.

Hva høres ikke vellykket ut? 

Skrevet

Hva høres ikke vellykket ut? 

Å gi blanke faen. Hva er vellykket ved å oppnå den holdningen?

• Liker 1
Skrevet

Jeeez. Dude, skjerp deg.

Alle bryr seg om menns utfordringer, det er bare det at kvinner flest har flere og større utfordringer.

Ja, vi har høyere selvmordstall, men ikke selvmordsforsøk. Og ja, flere gutter gjør det dårlig på skolen. Dette handler stort sett om hvordan vi oppdrar barna våre - vi må oppdra gutteunger til å bidra like mye hjemme, slik vi gjør med jenteungene. Og vi må lære dem å snakke om følelser på samme måte, som vi gjør med jentene. Hovedproblemer med kjønnet vårt er ikke at vi ikke har hjelp tilgjengelig, men de fleste søker den bare ikke. Det er ikke tilfelle med jenter/kvinner (de har ikke gode hjelpetilbud, og de er utsatt for mer dritt). Stor forskjell på å ikke få hjelp og sikkerhet(kvinner), og det å bare velge å ikke ta det i bruk(oss). 

Ingen damer/menn/samfunn ser ned på menn som er følsomme eller har problemer - det er noe tapere bruker som unnskyldning til å ikke søke hjelp. Vi har alle forutsetninger til å ha det best (og vi har jo det) - men mange velger bare å ikke ta i bruk hjelpen de kan få. 

Anonymkode: 68423...425

• Liker 13
Skrevet

Nei, det tror jeg absolutt ikke. Men jeg tror det er en veldig høylydt minoritet som viser veldig godt hva de synes om menn og deres problemer, som gjør at man absolutt kan få troen på at det faktisk er slik. Det er gjerne de samme som kommer med "Hva med kvinner da!", hver gang man diskuterer menn.

• Liker 2
Skrevet
8 timer siden, SPOCA skrev:

Tull. Jeg mener dette er en meget viktige utfordringer, og jeg har ikke inntrykk at "kvinner flest" driter i dette. 

Det handler om medmenneskelighet: vi må bry oss om hverandre, uavhengig av kjønn. 

Enig! De fleste bryr seg om mennesker som har det vanskelig. Men det er vanskelig å vise empati med såkalte incesel.

Skrevet

Å gi blanke faen. Hva er vellykket ved å oppnå den holdningen?

Hvor mange vellykkede mennesker tror du ikke har kommet seg opp og frem ved å trykke andre mennesker ned? 

«Noen vil gå over lik for å få det som de vil ha..»

• Liker 2
Skrevet

Hvor mange vellykkede mennesker tror du ikke har kommet seg opp og frem ved å trykke andre mennesker ned? 

«Noen vil gå over lik for å få det som de vil ha..»

Det vet jeg. Men det er ikke vellykket. Opp og frem er heller nedenom og hjem i så fall.

• Liker 1
Skrevet

Det vet jeg. Men det er ikke vellykket. Opp og frem er heller nedenom og hjem i så fall.

De blir ansett som vellykket da har en høy status i samfunnet grunnet den stillingen som de har jobbet seg opp mot. Det er mennesker med spisse albuer som kommer seg frem her i livet og blir værende på toppen da de setter seg selv først. 

• Liker 2
Skrevet

Likte spesielt denne delen: 

"Det er et faktum at skolen ikke er laget for at fem år gamle gutter skal klare dette, er det ingen som snakker om. "

Stemmer det. Ond verden der gutter ikke får være 5 år hele livet. 

Anonymkode: cc637...a0c

• Liker 2
Skrevet

De blir ansett som vellykket da har en høy status i samfunnet grunnet den stillingen som de har jobbet seg opp mot. Det er mennesker med spisse albuer som kommer seg frem her i livet og blir værende på toppen da de setter seg selv først. 

Høy status for hvem? Ikke for meg. For Se og Hør kanskje. 

Skrevet

Høy status for hvem? Ikke for meg. For Se og Hør kanskje. 

Samfunnet vel.. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...