Gå til innhold

Min datter får ikke lov å overnatte hos familien sin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter på 19 år bor sammen med kjæresten som er 31 år, og de bor begge sammen hos hans familie. 
Tingen er at hun får ikke lov av kjæresten å overnatte hos meg, venninnen sin eller noen andre. 
Hun uttrykket stor frustrasjon til meg, da hun fortalte meg dette. Nå har hun og kjæresten planer om å flytte ut fra hans mor, far og søsken. Moren sa til min datter: Det vil alltid stå en seng klar til dere når dere kommer på overnatting. Hun sa: Det vil aldri skje, for din sønn vil ikke at jeg skal overnatte hos min familie og da vil vi nok aldri overnatte hos dere heller. 

Hva syns egentlig dere om dette? Jeg har invitert min datter på skrekkfilm kvelder og pratekvelder. Hun er veldig lei seg for at hun ikke får overnatte noen steder uten han. Hun tok det opp til han også at de ikke kunne sammenligne at hun bor med hans familie, med at han feks hadde bodd hos oss. Hva er det som feiler denne mannen? Jeg snakket med en venninne av meg som er psykolog, og hun sa at som oftest er menn som finner seg så unge jenter (hun var 16 da hun traff han) litt umoden i hodet, når de i tillegg bor hos foreldrene. 

I dag fikk jeg vite at hun ikke engang får overnatte hos oss fra lille julaften, for han syns det er svært unormalt. Hæ? Hvorfor er han sånn? Det er første julen vi er samlet. Han er jo så klart hos sine foreldre. Han har ingen interesse i å presentere oss for hans mor og far. Det er nesten som om han har fått noe hat for oss. Jeg har vel møtt han 4 ganger siden de ble sammen. Og alle gangene er det jeg som har invitert dem. Syns dette er ganske trist og bare lurer på hvorfor de er sånn?  

Anonymkode: 77dea...0d2

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klarer ikke og lese 🤥

• Liker 20
Skrevet (endret)

Hun får ikke lov? Han er da ikke pappaen hennes, hun er myndig, og bestemmer selvfølgelig helt selv.

Dette er virkelig ikke bra, dette tyder på verbalt og psykisk vold/misbruk og manipulasjon. Det å tvinge noen til å gjøre noe de selv ikke er ønsker er ikke akseptabelt.

Har du sagt dette til din datter? Når hun kommer til deg, leser jeg dette som et rop om hjelp, og da tenker jeg kanskje at du bør strekke ut en hånd og kanskje foreslå f.eks hvor hun kan finne nærmeste krisesenter eller lignende. 

Endret av SPOCA
  • Liker 30
Skrevet

er han muslim ? :P 

Anonymkode: 558d3...cbe

Skrevet

Min datter på 19 år bor sammen med kjæresten som er 31 år, og de bor begge sammen hos hans familie. 
Tingen er at hun får ikke lov av kjæresten å overnatte hos meg, venninnen sin eller noen andre. 
Hun uttrykket stor frustrasjon til meg, da hun fortalte meg dette. Nå har hun og kjæresten planer om å flytte ut fra hans mor, far og søsken. Moren sa til min datter: Det vil alltid stå en seng klar til dere når dere kommer på overnatting. Hun sa: Det vil aldri skje, for din sønn vil ikke at jeg skal overnatte hos min familie og da vil vi nok aldri overnatte hos dere heller. 

Hva syns egentlig dere om dette? Jeg har invitert min datter på skrekkfilm kvelder og pratekvelder. Hun er veldig lei seg for at hun ikke får overnatte noen steder uten han. Hun tok det opp til han også at de ikke kunne sammenligne at hun bor med hans familie, med at han feks hadde bodd hos oss. Hva er det som feiler denne mannen? Jeg snakket med en venninne av meg som er psykolog, og hun sa at som oftest er menn som finner seg så unge jenter (hun var 16 da hun traff han) litt umoden i hodet, når de i tillegg bor hos foreldrene. 

I dag fikk jeg vite at hun ikke engang får overnatte hos oss fra lille julaften, for han syns det er svært unormalt. Hæ? Hvorfor er han sånn? Det er første julen vi er samlet. Han er jo så klart hos sine foreldre. Han har ingen interesse i å presentere oss for hans mor og far. Det er nesten som om han har fått noe hat for oss. Jeg har vel møtt han 4 ganger siden de ble sammen. Og alle gangene er det jeg som har invitert dem. Syns dette er ganske trist og bare lurer på hvorfor de er sånn?  

• Liker 7
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

er han muslim ? :P 

Fra Latvia

Skrevet

Det høres ut som hun ber om hjelp, både av deg og sin svigermor. 

• Liker 42
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fra Latvia

Ok, øst europa altså. Likevel, nå kan nordmennene her påpeke hvor mye bedre de selv er igjen :) 

Skrevet

Jeg synes det høres ut som en litt dominerende atferd.. 

Anonymkode: 4efc4...920

• Liker 4
Skrevet

Får ikke lov? Hun er voksen og bestemmer over seg selv. Av en eller annen grunn vil ikke fyren at hun skal besøke familien sin, men det er HUN som velger om hun skal gjøre som hun vil, eller som han vil.

Datteren din får dumpe fyren eller få seg baller nok til å si fra at det er hun som bestemmer over seg selv.

Hun får enten velge mannen eller familien sin.

• Liker 26
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, øst europa altså. Likevel, nå kan nordmennene her påpeke hvor mye bedre de selv er igjen :) 

Det tror jeg nok ikke. Det var iallefall ikke min hensikt. Men jeg reagerer sterkt på at han ikke vil hun skal overnatte hos venner eller hos familien sin. Syns ikke det virker helt normalt. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Han må hun komme seg vekk ifra. Han høres ikke helt god ut. Men en som blir sammen med en 16 åring når han selv nærmer seg 30 er vel ikke helt god selv. Han liker å ha makt over henne. Hvis datteren din mistrives med situasjonen så får du nesten hente henne hjem. Hun kommer ikke til å få det bra. Skynd deg før han gjør henne gravid. 

Endret av wintergirl
  • Liker 36
Skrevet

Det er ikke normalt, spesielt ikke det å nekte henne å sove hos familien. Det lyser rødt lys lang vei, desverre. 

• Liker 29
Skrevet

Han virker kontrollerende. Det blinker rødt lys her også. 

Anonymkode: 5dfca...5e3

• Liker 13
Skrevet

Her må du som mor gjøre det du kan for at datteren din våkner opp og flytter fra denne mannen ! 

• Liker 18
Skrevet

Det kommer til å bli verre og verre, det der.... Vet ikke om hun vil ta sånne råd fra mamma, men hun burde ta beina fatt og løpe så fort som mulig vekk fra ham... 

Hun er voksen og har fri vilje, hun kan si "jeg skal dit og sove der i natt" og han kan ikke si noe som helst. Han er altfor kontrollerende og det kommer bare til å forplante seg til alle andre deler av livet om de fortsetter sammen. Hun skjønner det kanskje ikke nå, men hun kommer sannsynligvis til å bli enormt ulykkelig og usikker på seg selv. 

Hjelp henne med å komme seg vekk herfra! 

• Liker 10
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er fra Litauen og det er naboland til Latvia. Det er helt normalt å overnatte hos foreldrene når man er på besøk. Jeg er med en nordmann og har lignende utfordring. Han nekter ikke, men liker det ikke. Jeg tror kanskje at begge liker å ha oss damer for seg selv på en måte. Dattera di bør bare gjøre som hun vil og han blir vant til det. Jeg tenker at det er forbigående. Han slapper helt sikkert av når de har vært sammen en stund. Jeg reiser til foreldrene når det passer. 

Anonymkode: 00b6c...526

• Liker 3
Skrevet

Dette kan jo kan din datter eller han svare på. 

Anonymkode: 85355...839

Skrevet

Det er ikke greit. Det er egoistisk av mannen å bestemme over kjæresten på den måten.Han burde ønske og unne henne det beste.

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...