Gå til innhold

Fokus på å se "evig ung" ut.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv om min mor takler bra å eldes, virker det som, så er jeg fremdeles omringet av voksne damer som fokuserer på aldring.
Da jeg var barn så spurte mamma ofte "ser jeg like gammel ut som henne?" om andre mødre som var like gamle som henne.
Det kunne også være yngre kvinner som kanskje så litt dratt ut i ansiktet, som poser under øynene osv, så spurte hun også.
I dag så sier "eldre" kvinner takk når barn gjetter dem yngre enn dem er. Men hvis det er så naturlig og bra å eldes, hvorfor er det da et kompliment å se ung ut? Jeg tror folk fokuserer mer på dette enten vi vil eller ikke. mer enn vi innrømmer. 

Anonymkode: eb87d...7dc

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Folk er vel mye opptatt av dette. For å være ung er like naturlig som å være gammel. Det er en skjønnhet i enhver epoke av livet. Det man skulle bekymre seg mer over var HVA som skapte rynkene. Glede eller bekymring og sorg. Rynker får vi alle. Eldre blir vi alle. Det er fullt og helt naturlig. Like naturlig som at alle en gang har vært ung.

Endret av kvinne35+
  • Liker 1
Skrevet
16 minutter siden, kvinne35+ skrev:

Folk er vel mye opptatt av dette. For å være ung er like naturlig som å være gammel. Det er en skjønnhet i enhver epoke av livet. Det man skulle bekymre seg mer over var HVA som skapte rynkene. Glede eller bekymring og sorg. Rynker får vi alle. Eldre blir vi alle. Det er fullt og helt naturlig. Like naturlig som at alle en gang har vært ung.

Det som er så komisk er at folk snakker så ofte om at folk må slutte å la seg påvirke av presset, at vi skal være bra og sunne forbilder. Men jeg hører jo fremdeles at de "eldre" damene i dag er veldig fokuserte på dette! Alle er det ikke, men veldig mange.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det som er så komisk er at folk snakker så ofte om at folk må slutte å la seg påvirke av presset, at vi skal være bra og sunne forbilder. Men jeg hører jo fremdeles at de "eldre" damene i dag er veldig fokuserte på dette! Alle er det ikke, men veldig mange.

Ja det er en stor prosent. Det høres på sykehjem også du og der nærmer mange seg hundre :fnise: 
Personlig så bryr jeg mye mer om den fysiske helsetilstanden (sykdom m.m) enn om jeg ser ung eller gammel ut.

• Liker 2
Skrevet

Hvis du vil ha et faktabasert svar i stedet for et trøstesvar så er det fordi attraktivitet til en stor grad handler om hvor sunne barn man kan få, og eldre mennesker, spesielt kvinner, kan ikke få det. Eldre kvinner kan være stilfulle eller ha andre visuelle kvaliteter, men det blir fort veldig vanskelig å være seksuelt tiltrekkende.

Jeg antar at noen kommer til å tolke dette som at jeg sier at de er mindre verd som mennesker. I så fall har de gått i fellen TS snakker om.

Anonymkode: 362c8...b08

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man kan da ha ønske om å holde seg rynkefri og stram, uten å være opptatt av presset. Ønske om å holde seg vakker har omtrent eksistert siden tidenes morgen, mye lenger enn sosiale medier og det såkalte presset. 

Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Selv om min mor takler bra å eldes, virker det som, så er jeg fremdeles omringet av voksne damer som fokuserer på aldring.
Da jeg var barn så spurte mamma ofte "ser jeg like gammel ut som henne?" om andre mødre som var like gamle som henne.
Det kunne også være yngre kvinner som kanskje så litt dratt ut i ansiktet, som poser under øynene osv, så spurte hun også.
I dag så sier "eldre" kvinner takk når barn gjetter dem yngre enn dem er. Men hvis det er så naturlig og bra å eldes, hvorfor er det da et kompliment å se ung ut? Jeg tror folk fokuserer mer på dette enten vi vil eller ikke. mer enn vi innrømmer. 

Hvem sier at det er bra å eldes? Det har da aldri vært noe bra eller positivt ved å være gammel. Når man blir gammel blir man ingen, man blir usynlig. 

Anonymkode: 3e182...c85

Skrevet

Det er jo fint å se ung og frisk ut, men når man spør egne barn om man ser gammel ut, så har det blitt et sykelig oppheng. 

Anonymkode: 742f8...5a6

• Liker 1
Skrevet
11 timer siden, kvinne35+ skrev:

Det er en skjønnhet i enhver epoke av livet. 

Godt sagt! For meg som har slitt med både psykisk og fysisk helse de siste årene er det plutselig helt nedprioritert å bekymre seg om utseendet. Jeg går til frisøren, kler meg fint osv men det ble plutselig så overfladisk å bekymre seg om rynker. Så tror jeg det hjelper å ha eldre mennesker rundt seg. Farmor på 93 er et av de flotteste menneskene jeg vet om! Personligheten hennes gjør henne vakker og rynkene gjør at hun ser klok ut.  At ønske om å holde seg vakker alltid har eksistert er sant, men det avhenger veldig av kulturen. 

Anonymkode: 0b54f...217

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem sier at det er bra å eldes? Det har da aldri vært noe bra eller positivt ved å være gammel. Når man blir gammel blir man ingen, man blir usynlig. 

Mener du at samfunnet bestemmer dette? Du velger selv om du vil bli usynlig, engasjer deg politisk, med veldedighet osv, så blir du ikke så usynlig. 

• Liker 1
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du vil ha et faktabasert svar i stedet for et trøstesvar så er det fordi attraktivitet til en stor grad handler om hvor sunne barn man kan få, og eldre mennesker, spesielt kvinner, kan ikke få det. Eldre kvinner kan være stilfulle eller ha andre visuelle kvaliteter, men det blir fort veldig vanskelig å være seksuelt tiltrekkende.

Jeg antar at noen kommer til å tolke dette som at jeg sier at de er mindre verd som mennesker. I så fall har de gått i fellen TS snakker om.

Detter grunnen til at ELDRE MENN ikke tiltrekker meg seksuelt. Eldre menn gir økt risiko for misdannelser hos barnet. Jeg finner ikke menn over 40 fysisk attraktive av den grunn. Tror ingen fruktbare kvinner finner menn over 40 seksuelt tiltrekkende. Om en fruktbar kvinne er sammen med en mann over 40 må det være av helt andre årsaker enn seksuell attraksjon. 

Dette betyr ikke at menn over 40 er mindreverdige mennesker. Jeg sier bare at menn mister sin fysiske tiltrekningskraft som følge av at de ikke kan gi oss kvinner like sunne barn som yngre menn kan. 

Anonymkode: 1aa13...33e

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes det ekstreme fokuset på å se ung ut er en av de mest sykelige og skadelige tingene i vårt samfunn i dag. Botox, fillers, operasjoner, selfies i rette vinkler kun med filter.. et ekstremt oppheng i noe som jo betyr så utrolig lite. 

Det må være et ekstremt luksusproblem når så mange kan kaste bort så mye tid og penger på noe som er så meningsløst.

Anonymkode: 7a219...a27

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Mener du at samfunnet bestemmer dette? Du velger selv om du vil bli usynlig, engasjer deg politisk, med veldedighet osv, så blir du ikke så usynlig. 

Da blir man bare en gammel tulling. Samfunnet er så ungdomsfiksert, ja det er sånn det er. Nytter lite å kjempe mot dette. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da blir man bare en gammel tulling. Samfunnet er så ungdomsfiksert, ja det er sånn det er. Nytter lite å kjempe mot dette. 

Men vår generasjon kan vel prøve å sette en ny standard? 😉 Vi kommer til å holde oss mer ungdommelige til sinns enn forrige generasjon. Nå er det f.eks helt vanlig at 70-80åringer reiser masse, jeg ser damer i 60årene som trener styrketrening der jeg trener, mange eldre begynner med hobbyer som før var forbeholdt de yngre. Vår generasjon vil sitte på internett, drive med virtual reality osv. Vi kommer ikke til å finne oss i å bli behandlet på samme måte som de som sitter på gamlehjem nå. 

• Liker 1
Skrevet

Fokus er hele tiden på å oppføre seg som yngre og se yngre ut for all del. Ikke være bare gammel. Det er ikke lov lenger. Er du 89 år må du opp på fjelltopper og løfte vekter for å få respekt.  

Skrevet

Det er ingenting som er et verre syn enn en eldre kvinne kledd i ungdommelige klær med farget hår (du ser at det egentlig er grått) og sterk sminke og lange fargerike løsnegler.

Fysj.

Da er det mye penere med den kvinnen i formfulle modne klær med en lett mascara og god lotion og naturlige korte negler eventuelt med en svak tone neglelakk.

Anonymkode: 317bf...d77

Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Detter grunnen til at ELDRE MENN ikke tiltrekker meg seksuelt. Eldre menn gir økt risiko for misdannelser hos barnet. Jeg finner ikke menn over 40 fysisk attraktive av den grunn. Tror ingen fruktbare kvinner finner menn over 40 seksuelt tiltrekkende. Om en fruktbar kvinne er sammen med en mann over 40 må det være av helt andre årsaker enn seksuell attraksjon. 

Dette betyr ikke at menn over 40 er mindreverdige mennesker. Jeg sier bare at menn mister sin fysiske tiltrekningskraft som følge av at de ikke kan gi oss kvinner like sunne barn som yngre menn kan. 

Så alle mennesker man ser på jorden skal være parings potensiale? 

Det hørtes latterlig vrøvlete ut særlig da vi får så få barn pr kvinne her til lands.

Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så alle mennesker man ser på jorden skal være parings potensiale? 

Det hørtes latterlig vrøvlete ut særlig da vi får så få barn pr kvinne her til lands.

Selv om vi lever moderne liv er vi jo i prinsippet dyr. Vi har ikke endret oss så mye biologisk siden mer primitive tider. En mann med rynker, grått hår, høye viker eller måne, hengekjaker osv vil jo signalisere om at spermen hans er utgått på dato mht å få friske barn. Han kan kanskje fremdeles få barn, men det vil ta mye lengre tid enn med en ung mann, og risiko for spontanaborter og sykdommer hos barnet er mye større enn dersom man får barn med en ung mann. Sånn er det bare. 

Skrevet

Jeg er glad i rynkene mine og håret mitt. Det sistnevnte er kjempefint med ekte grå striper. Tiden innhenter oss alle og det er bedre å leve og nyte det å bli eldre enn å stresse med å se ung ut.

Det morsomste var når niesen min på 14 år kom til meg og sa at hun ville ha slike striper i håret som jeg har. Hun syntes det var så fint. Da var jeg beæret.

Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Selv om vi lever moderne liv er vi jo i prinsippet dyr. Vi har ikke endret oss så mye biologisk siden mer primitive tider. En mann med rynker, grått hår, høye viker eller måne, hengekjaker osv vil jo signalisere om at spermen hans er utgått på dato mht å få friske barn. Han kan kanskje fremdeles få barn, men det vil ta mye lengre tid enn med en ung mann, og risiko for spontanaborter og sykdommer hos barnet er mye større enn dersom man får barn med en ung mann. Sånn er det bare. 

For menn har kvaliteten på genene og evne til å forsørge historisk vært minst like viktig som hvor fort man kan få barn. Kvinners vurdering av en manns fysiske attraktivitet avhenger mye av hva de vet om bakgrunnen til mannen. Alder er derfor mindre viktig for menn enn kvinner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...