AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #1 Skrevet 8. november 2018 Jeg er tykk etter svangerskap, og er ikke flink til å kle meg etter min nye kropp. Har store overarmer, mage og lår. Litt på leggene også. Jeg er høy, og har langt hår. Har ikke så lyst til å klippe det. Er jeg for gammel til midtskill når jeg er 38? Hvilke klær er OK å gå i når man har min fasong? Anonymkode: f40a6...361
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #2 Skrevet 8. november 2018 Hårsveisen kommer mer an på ansiktsform enn tykkelse... Google hva som passer din ansiktsform.. Og hvordan du skal kle deg er veldig vanskelig å si uten bilde.. Går du inn i midjen? Store bryster eller er magen større enn brystene? Hvordan er beina? Tykke og korte eller lange med litt tykkelse? Anonymkode: 29372...6e3
kvinne35+ Skrevet 8. november 2018 #3 Skrevet 8. november 2018 (endret) 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er tykk etter svangerskap, og er ikke flink til å kle meg etter min nye kropp. Har store overarmer, mage og lår. Litt på leggene også. Jeg er høy, og har langt hår. Har ikke så lyst til å klippe det. Er jeg for gammel til midtskill når jeg er 38? Hvilke klær er OK å gå i når man har min fasong? Anonymkode: f40a6...361 Du kan gå med hva enn du vil. Tynn, slank, standard, fyldig eller rund. Det er bare å gå med det du er komfortabel med så lenge du er anstendig kledd. Du er mamma og du har lov å ha litt ekstra. Ingen skal komme her å si til meg at jeg skal slanke meg.Mamma fettet det bærer jeg med stolthet! Den dagen jeg blir bestemor håper jeg det blir en myk og trygg favn for mine barnebarn!!!! Endret 8. november 2018 av kvinne35+ 1
Chablis Skrevet 8. november 2018 #4 Skrevet 8. november 2018 Hvilken størrelse bruker du? Hva du anser som store overarmer, mage og lår kan være helt forskjellig fra hva andre anser som stort. 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #5 Skrevet 8. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hårsveisen kommer mer an på ansiktsform enn tykkelse... Google hva som passer din ansiktsform.. Og hvordan du skal kle deg er veldig vanskelig å si uten bilde.. Går du inn i midjen? Store bryster eller er magen større enn brystene? Hvordan er beina? Tykke og korte eller lange med litt tykkelse? Anonymkode: 29372...6e3 Hm. Har ovalt ansikt, men tenker på om midtskill kanskje bare kler unge folk? Inn i midjen, ikke godt å si... Har mage. Går vel litt inn over love handlesene, føles nesten som det er et stykke opp på ryggen 🙊 store bryster nå som jeg ammer, de går vel litt lenger ut enn magen. Beina er lange med litt tykkelse, jeg er 175 høy. Veier 85 kg. Ts Anonymkode: f40a6...361
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #6 Skrevet 8. november 2018 2 minutter siden, kvinne35+ skrev: Du kan gå med hva enn du vil. Tynn, slank, standard, fyldig eller rund. Det er bare å gå med det du er komfortabel med så lenge du er anstendig kledd. Du er mamma og du har lov å ha litt ekstra. Ingen skal komme her å si til meg at jeg skal slanke meg.Mamma fettet det bærer jeg med stolthet! Den dagen jeg blir bestemor håper jeg det blir en myk og trygg favn for mine barnebarn!!!! Nei, det er jo sant. Men det er uvant. Ikke har jeg klær heller, alt er jo for smått. Da er det litt vanskelig å føle seg vel, dessverre. Ts Anonymkode: f40a6...361
Chablis Skrevet 8. november 2018 #7 Skrevet 8. november 2018 Hvilken størrelse er du? Greit å vite det før man anbefaler evt butikk til deg 😊
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #8 Skrevet 8. november 2018 3 minutter siden, Tipptoppi skrev: Hvilken størrelse bruker du? Hva du anser som store overarmer, mage og lår kan være helt forskjellig fra hva andre anser som stort. Det ser ut som 42 stort sett passer på overkropp. I Floyd-bukser kan jeg ha 29, men de er veldig stretchy. Og de burde vært større rundt magen. XL er for stort i bukser, tipper noe tilsvarende L er OK. Ts Anonymkode: f40a6...361
kvinne35+ Skrevet 8. november 2018 #9 Skrevet 8. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er jo sant. Men det er uvant. Ikke har jeg klær heller, alt er jo for smått. Da er det litt vanskelig å føle seg vel, dessverre. Ts Anonymkode: f40a6...361 Hehe jeg har samme problemet selv ingenting passer for øyeblikket, men det ordner seg det skal du se. Husk at du er mamma og vakker som du er. Du har fått dette ekstra fettet fordi du har bært frem et lite under. Bær kiloene med stolthet. Det er nok av dem som gjerne skulle fått oppleve det samme men som ikke kan bære frem et barn eller som ikke lykkes å bli gravid. Ikke skam deg iallfall. Du er en mamma og du skal være litt rundere enn før (selv om det selvfølgelig ikke trenger å gå over stokk og sten ) 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #10 Skrevet 8. november 2018 2 minutter siden, kvinne35+ skrev: Hehe jeg har samme problemet selv ingenting passer for øyeblikket, men det ordner seg det skal du se. Husk at du er mamma og vakker som du er. Du har fått dette ekstra fettet fordi du har bært frem et lite under. Bær kiloene med stolthet. Det er nok av dem som gjerne skulle fått oppleve det samme men som ikke kan bære frem et barn eller som ikke lykkes å bli gravid. Ikke skam deg iallfall. Du er en mamma og du skal være litt rundere enn før (selv om det selvfølgelig ikke trenger å gå over stokk og sten ) Takk for oppmuntrende ord 😊 Du har rett i det 😊 Ts Anonymkode: f40a6...361 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #11 Skrevet 8. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hm. Har ovalt ansikt, men tenker på om midtskill kanskje bare kler unge folk? Inn i midjen, ikke godt å si... Har mage. Går vel litt inn over love handlesene, føles nesten som det er et stykke opp på ryggen 🙊 store bryster nå som jeg ammer, de går vel litt lenger ut enn magen. Beina er lange med litt tykkelse, jeg er 175 høy. Veier 85 kg. Ts Anonymkode: f40a6...361 Mange voksne som har midtskill, men har du ovalt ansikt kler du det meste Synes dog de aller fleste er finere med sideskill eller skrå lugg, men det må du føle på selv... Prøv deg fram i speilet, skill er jo iallefall veldig lett å fixe Høyde og vekt er samme som jeg hadde før jeg begynte å slanke meg, og antageligvis ganske lik kroppsfasong også.. Jeg følte meg som ett monster, men alle andre sa iallefall at de ikke synes jeg var så stor. Anbefaler deg å finne klær som fremhever midjen, dvs jakker med innsving eller belte, samt V-hals for å få oppmerksomheten bort fra magen. Bootcut eller straight jeans for å unngå å se ut som en kjærlighet på pinne hvis beina er tynne i forhold til resten av kroppen (selvom du føler de er tykke)... Ellers kan du gå i akkurat det du føler for, 38 er ikke for gammelt til noe som helst, utenom mini-skjørt og solliv på jobb Anonymkode: 29372...6e3 1
kvinne35+ Skrevet 8. november 2018 #12 Skrevet 8. november 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for oppmuntrende ord 😊 Du har rett i det 😊 Ts Anonymkode: f40a6...361 Selvfølgelig har jeg det. Ikke la noen andre la deg tro noe annet. En mamma er alltid vakker fordi den mammaen har bært frem et nytt liv. Jeg aksepterer personlig ingen kritikk og er stolt av min litt små lubne figur 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #13 Skrevet 8. november 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mange voksne som har midtskill, men har du ovalt ansikt kler du det meste Synes dog de aller fleste er finere med sideskill eller skrå lugg, men det må du føle på selv... Prøv deg fram i speilet, skill er jo iallefall veldig lett å fixe Høyde og vekt er samme som jeg hadde før jeg begynte å slanke meg, og antageligvis ganske lik kroppsfasong også.. Jeg følte meg som ett monster, men alle andre sa iallefall at de ikke synes jeg var så stor. Anbefaler deg å finne klær som fremhever midjen, dvs jakker med innsving eller belte, samt V-hals for å få oppmerksomheten bort fra magen. Bootcut eller straight jeans for å unngå å se ut som en kjærlighet på pinne hvis beina er tynne i forhold til resten av kroppen (selvom du føler de er tykke)... Ellers kan du gå i akkurat det du føler for, 38 er ikke for gammelt til noe som helst, utenom mini-skjørt og solliv på jobb Anonymkode: 29372...6e3 Jeg måtte Google solliv - ingen fare der 😅 Takk for gode tips! Det høres fornuftig ut. Har brukt smale bukser, og føler meg veldig topptung med det. Kjærlighet på pinne er dekkende! Synes til og med fottøy er vanskelig. Tenkte det ville være lurt med litt hæl for å fordele vekten over flere cm., men føler meg litt Miss Piggy da. Trives egentlig best når jeg bare kan gjemme meg i ytterjakke og stort skjerf 😔 Har begynt å slanke meg jeg også, og det går heldigvis nokså radig. Veide 7 kg mer for 3 uker siden. Har fortsatt 20 kg igjen før jeg er meg selv igjen, men stopper sikkert før det. Ts Anonymkode: f40a6...361 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #14 Skrevet 8. november 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg måtte Google solliv - ingen fare der 😅 Takk for gode tips! Det høres fornuftig ut. Har brukt smale bukser, og føler meg veldig topptung med det. Kjærlighet på pinne er dekkende! Synes til og med fottøy er vanskelig. Tenkte det ville være lurt med litt hæl for å fordele vekten over flere cm., men føler meg litt Miss Piggy da. Trives egentlig best når jeg bare kan gjemme meg i ytterjakke og stort skjerf 😔 Har begynt å slanke meg jeg også, og det går heldigvis nokså radig. Veide 7 kg mer for 3 uker siden. Har fortsatt 20 kg igjen før jeg er meg selv igjen, men stopper sikkert før det. Ts Anonymkode: f40a6...361 Miss Piggy 😂 Men kjenner igjen følelsen, man vil jo helst føle seg litt lavere når man har såpass høyde, og i tillegg føler seg kraftig/tykk... Jeg starta i april, og holdt ut til ca august, med en og annen utskeielse, gikk ned fra 86 som jeg starta på til 72. Hadde mål om å slutte på 66-67 kg.. Og de første 7 kiloene gikk kjempelett, men så stoppet det helt opp.. Så fikk jeg en liten smell psykisk (ikke noe sykdom altså, bare en skikkelig nedtur pga div hendelser) og da sa jeg fuck it 😂 Nå har jeg ikke turt å gå på vekta men tipper den er mellom 77-80 kg Så skal skjerpe meg og begynne igjen, bare jeg får spist opp alt godteriet jeg kjøpte i Sverige 😂 Masse lykke til med slankingen din Anonymkode: 29372...6e3
kvinne35+ Skrevet 8. november 2018 #15 Skrevet 8. november 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Miss Piggy 😂 Men kjenner igjen følelsen, man vil jo helst føle seg litt lavere når man har såpass høyde, og i tillegg føler seg kraftig/tykk... Jeg starta i april, og holdt ut til ca august, med en og annen utskeielse, gikk ned fra 86 som jeg starta på til 72. Hadde mål om å slutte på 66-67 kg.. Og de første 7 kiloene gikk kjempelett, men så stoppet det helt opp.. Så fikk jeg en liten smell psykisk (ikke noe sykdom altså, bare en skikkelig nedtur pga div hendelser) og da sa jeg fuck it 😂 Nå har jeg ikke turt å gå på vekta men tipper den er mellom 77-80 kg Så skal skjerpe meg og begynne igjen, bare jeg får spist opp alt godteriet jeg kjøpte i Sverige 😂 Masse lykke til med slankingen din Anonymkode: 29372...6e3 Kos deg Det hørtes veldig godt ut med godterier nå 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #16 Skrevet 8. november 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Miss Piggy 😂 Men kjenner igjen følelsen, man vil jo helst føle seg litt lavere når man har såpass høyde, og i tillegg føler seg kraftig/tykk... Jeg starta i april, og holdt ut til ca august, med en og annen utskeielse, gikk ned fra 86 som jeg starta på til 72. Hadde mål om å slutte på 66-67 kg.. Og de første 7 kiloene gikk kjempelett, men så stoppet det helt opp.. Så fikk jeg en liten smell psykisk (ikke noe sykdom altså, bare en skikkelig nedtur pga div hendelser) og da sa jeg fuck it 😂 Nå har jeg ikke turt å gå på vekta men tipper den er mellom 77-80 kg Så skal skjerpe meg og begynne igjen, bare jeg får spist opp alt godteriet jeg kjøpte i Sverige 😂 Masse lykke til med slankingen din Anonymkode: 29372...6e3 Oi, da har du vært flink! Sommeren er jo en vanskelig tid å slanke seg på. Skjønner godt at du trengte en pause når det var så mye annet som stjal energi. Det finnes en tid for alt! Jeg blir litt 😬 når du sier de første 7 gikk lett før det stoppet opp! Har vært redd for noe lignende skal skje her, og det er vel dessverre vanlig. Jeg skal holde på en måned til, og så blir det pause i desember. Vil ikke ha dårlig samvittighet for julemat og pepperkakebaking med barna, det blir for dumt. Vi får lage en slankeråd i januar 😉 Lykke til du også! 😁 Ts Anonymkode: f40a6...361 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #17 Skrevet 8. november 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oi, da har du vært flink! Sommeren er jo en vanskelig tid å slanke seg på. Skjønner godt at du trengte en pause når det var så mye annet som stjal energi. Det finnes en tid for alt! Jeg blir litt 😬 når du sier de første 7 gikk lett før det stoppet opp! Har vært redd for noe lignende skal skje her, og det er vel dessverre vanlig. Jeg skal holde på en måned til, og så blir det pause i desember. Vil ikke ha dårlig samvittighet for julemat og pepperkakebaking med barna, det blir for dumt. Vi får lage en slankeråd i januar 😉 Lykke til du også! 😁 Ts Anonymkode: f40a6...361 Var virkelig ikke meningen å ta fra deg motet. altså! Noe av grunnen til at det stoppet opp kan også være at jeg har lett for å hovne opp i varmen, og denne sommeren var jo den varmeste siden 1947! Så tror det er lettere for meg når jeg slipper å være hoven og oppblåst Og det gikk jo nedover etter de første 7, det gikk bare veldig sakte La inn på lifesum, og hadde jeg fulgt planene der skulle målet vært nådd i september.. Men som sagt var jeg ikke slavisk, og med varme og hovenhet kan det ha gjort sitt.. Jeg begynte iallefall å trives med meg selv når jeg kom under 75, da var puppene større enn magen igjen, armene normale, ekstra fettet på lårene borte og mange av klærne passet igjen Stå på og kos deg i jula Anonymkode: 29372...6e3
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #18 Skrevet 9. november 2018 Husk å være litt forsiktig med slanking når du ammer. Er ikke anbefalt med slankekur pga det dannes giftstoffer i melka https://www.babyverden.no/baby/er-det-greit-a-slanke-seg-nar-man-ammer/ Anonymkode: 1b4b8...336
AnonymBruker Skrevet 10. november 2018 #19 Skrevet 10. november 2018 På 8.11.2018 den 1.08, AnonymBruker skrev: Jeg er tykk etter svangerskap, og er ikke flink til å kle meg etter min nye kropp. Har store overarmer, mage og lår. Litt på leggene også. Jeg er høy, og har langt hår. Har ikke så lyst til å klippe det. Er jeg for gammel til midtskill når jeg er 38? Hvilke klær er OK å gå i når man har min fasong? Anonymkode: f40a6...361 Jeg er 58 og har midtskill, tror ikke det er noe man kan bli for gammel til. Løse topper med litt innsving i livet funker fint. Du kan fint ha figurnære klær også, men da er det fasong og stoff-kvalitet som avgjør om det ser bra ut (Jeg er ikke veldig tykk, men sjekker ofte de minste størrelsene på Zizzi eller andre kolleksjoner for store størrelser. Dette er klær som er sydd for overvektige, og som ofte har et flatterende snitt) Anonymkode: d56bc...d50 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå