Stina234 Skrevet 8. november 2018 #21 Skrevet 8. november 2018 Han er rett og slett ufordragelig, eier ikke empati for medmennesker 2
KvinneMannen Skrevet 8. november 2018 #22 Skrevet 8. november 2018 1 time siden, Stina234 skrev: Han er rett og slett ufordragelig, eier ikke empati for medmennesker Interessant. Hvordan vet du dette? 3
ops2 Skrevet 8. november 2018 #23 Skrevet 8. november 2018 (endret) Trump er en av de som svarer på spørsmål fra flest journalister. Han holder flere, informelle pressekonferanser hvor han svarer uten manuskript. Til den spesielle pressekonferansen: Obama fikk 20 myke spørsmål fra et velvillig innstilt pressekorps etter å ha tapt stort i midtvalgene 2010, men Trump svarte på 68 spørsmål, 90 hvis man inkluderer oppfølgerspørsmål. Fiendtlige, hatske spørsmål. Det sier seg selv, at en reporter kan ikke gå ut og beslaglegge hele pressekonferansen og stille nytt spørsmål når han allerede har fått svar på et. Man tar og stiller spørsmål etter tur. Acosta stilte et spørsmål, Trump svarte. Acosta ville ikke gi seg, og stilte et nytt direkte, og det er typisk for hans hybris, han tror pressekonferansen er bare om han og at han er en slags superreporter som har rett til å stille flere spørsmål enn andre. Hvorfor skal Trump stryke en som Acosta med hårene? Og hvordan er det egentlig pressen omtaler Trump? Endret 8. november 2018 av ops2 la til noen ord for å klargjøre 4
Villa2000 Skrevet 8. november 2018 #24 Skrevet 8. november 2018 14 hours ago, ElinX0Xpoliti said: Det som virker for meg er at folk hater han siden de blir fortalt å hate han, ingen har en faktisk god grunn å hate han. Ingen sier til meg at jeg skal hate en person på forhand. Det som er svært merkelig er at norsk media driver heksejakt på Trump, hvorfor vet jeg ikke. Trump, Salvini, Åkeson, Oban, Farage, den nye presidenten i Brasil leder tilbake til Normal nasjonalisme og tribalisme slik som politikk normalt er og kommer alltid å være. Globalisme som blir styrt av oligarker i et sosialistisk rammeverk er prøvd og har feilet for folk flest. Fantasien til "venstre" folk er at man kan ha åpne grenser, fri handel uten å kompensere underklassen og mellomklassen og folk fra andre kulturer i store menger inn i div land. Trump er en reaksjon mot globalisme og mindre grad sosialisme, folk flest er lei dette i underklassen som ser at jobber blir transportert ut til polen, Kina og Mexico osv. Folk flest er lei sosialister som ønsker folk fra andre kulturer kommer i store antall, bare fordi politikere og rike kan virke gode og være gode på andre bekosting. Men å bo sammen med disse personene ifra andre kulturer nei takk, da bor sosialistene i segregerte nabolag eller flyter ut. Får å si det enkelt underklassen og mellomklassen lider siden overklassen ønsker å virke gode for fattige ifra andre kulturer og flytter jobber ut ifra egen land til lavtkost land som har skap grobunnen til at nasjonalisme og personer som Trump får støtte. Media som er del av overklassen skjønner ikke dette og tror dette er nazisme eller fascisme fordi ikke forstår at folk lider økonomisk og føler seg støtt av hva de gjør. Derfor har vi Trump som president i USA. Hater vel ikke Trump fordi noen forteller meg det? Jeg bare misliker personen han er. Synes han er en selvdigger som bryr seg null og niks om andre enn seg selv. Er ihvertfall det inntrykket han gir. Jeg tror media oppfatter ham på samme måten og da er det jo ikke rart at man reagerer. 2
Horten Market Skrevet 8. november 2018 #25 Skrevet 8. november 2018 Klart Trump har en meget spesiell personlighet. Man må evne å se mennesket bak. Dessverre en mangelfull egenskap hos veldig mange. Trump gjorde et historisk godt valg. Med tanke på det massive mediakjøret mot ham over flere år, er resultatet nesten ikke til å tro. Og dette kommer som følge av rekordhøy valgdeltakelse. Trumps inntreden i politikken har gitt demokratiet en etterlengtet boost. Trump er et ekstremt forbilde for menn. Jeg har aldri opplevd en person som blir anklaget for så mye, som så lite ber om unnskyldning. Vanligvis er det en styrke å kunne be om unnskyldning, men det er en svakhet når du ber om unnskyldning for noe du ikke mener er galt. Trump står oppreist med rak rygg og kjemper for det som er rett, uanfektet av anklager som ville ha knust en hvilken som helst annen statsleder for lenge siden. Og han gjør det på en måte som skaper oppslutning blant folk flest. Trump er den mest mandige personligheten vi har sett i moderne tid. Han representerer det nye mannsidealet. 4
Tanuki Skrevet 8. november 2018 #26 Skrevet 8. november 2018 10 hours ago, Horten Market said: Trump kan gå inn i historien som en av få presidenter som ikke har gått til krig mot noen. Annet enn handelskrig, da. Faktisk har han allerede gjort mer for fred enn de fleste andre, kun etter to år. Det han gjorte i Nord-Korea ville normalt kvalifisert for Nobels fredspris. Sør-Korea fikk prisen i 2000 for å ha besøkt Nord-Korea. Du tuller?! Trump har aldri vært i DPRK, han møtte Kim Jong Un i Singapore, de tok noen bilder sammen. Ingenting oppnådd, Dump rakk knapt å sette seg på flyet før han erklærte at DPRK ikke lenger er en trussel og at Kim er en flott fyr. I mens har DPRK fortsatt med å produsere atomvåpen, og har null insentiver til å slutte. Dump er en idiot, det er det liten tvil om. Dessverre er jeg helt sikker på at han vinner i 2020, med mindre Demokratene stiller med noen a la Bernie. 1
Horten Market Skrevet 8. november 2018 #27 Skrevet 8. november 2018 3 minutter siden, Tanuki skrev: Dump er en idiot, det er det liten tvil om. Dessverre er jeg helt sikker på at han vinner i 2020, med mindre Demokratene stiller med noen a la Bernie. Sanders burde vært motkandidaten i 2016, det spådde jeg tidlig i prosessen, og slik ville det blitt om ikke Clinton utmanøvrerte ham med skitne triks. Om to år er han 79 år og neppe skikket som president. Men umulig er det ikke. Man må være dum for å tro at Trump er dum. Eller ekstremt feilinformert. Antar det siste i ditt tilfelle. 3
hocane Skrevet 8. november 2018 #28 Skrevet 8. november 2018 Folk sier han er kvinnehatende allikevel er de fleste av støtteapparatet hans kvinner. 2
Cetus Skrevet 9. november 2018 #30 Skrevet 9. november 2018 Det har i mange år gått dårlig med distriktene i USA. Mye næringsliv rundt omkring i de små tettstedene har gått tapt...Det er hele lokalsamfunn som har gått til grunne og skilnaden mellom fattig og rik har blitt større. I valgkampen kjørte Trump hardt på. Han brukte mange direkte ord - han ville gjøre USA «stort», igjen. Måten han snakker på appellerer til mange mennesker - mange hadde et håp om en forandring, en bedring...Et håp om at Trump, med sin fantastiske næringssans, ville snu denne negative trenden og redde landet deres og landets økonomi... Men Trump sine direkte ord, er farlig og splittende...De appellerer ofte til folk med lite ordforråd og med liten evne til å se helhet. At man stoler på Trump sin forretningssans, er også en skivebom...Han har kun arvet og tapt - ikke økt noe av den summen han arvet. Jeg kan til en viss grad skjønne hvorfor så mange stemte på han. Men å se den klovnen sitte i en presidentstol, er direkte skremmende.
Horten Market Skrevet 9. november 2018 #31 Skrevet 9. november 2018 (endret) 2 timer siden, hocane skrev: Folk sier han er kvinnehatende allikevel er de fleste av støtteapparatet hans kvinner. Og en kvinne leder imperiet hans. Forstå det, den som kan. 13 minutter siden, Cetus skrev: At man stoler på Trump sin forretningssans, er også en skivebom...Han har kun arvet og tapt - ikke økt noe av den summen han arvet. Dette er jo beviselig løgn. Ikke rart du er på villspor når du låner øre til "fake news". Endret 9. november 2018 av Horten Market 4
Cetus Skrevet 9. november 2018 #32 Skrevet 9. november 2018 3 minutter siden, Horten Market said: Og en kvinne leder imperiet hans. Forstå det, den som kan. Dette er jo beviselig løgn. Ikke rart du er på villspor når du låner øre til "fake news". Før du beskylder meg for å være en løgner, foreslår jeg at du skaffer deg litt kunnskap, samt tar vekk skylappene... 😉
Horten Market Skrevet 9. november 2018 #33 Skrevet 9. november 2018 6 minutter siden, Cetus skrev: Før du beskylder meg for å være en løgner, foreslår jeg at du skaffer deg litt kunnskap, samt tar vekk skylappene... 😉 Ingen har beskyldt deg for å være løgner, men at du tror på en løgn. Din leseforståelse er for lav til å bruke mer tid på deg. Beklager. 5
Cetus Skrevet 9. november 2018 #34 Skrevet 9. november 2018 Just now, Horten Market said: Ingen har beskyldt deg for å være løgner, men at du tror på en løgn. Din leseforståelse er for lav til å bruke mer tid på deg. Beklager. ...der kom du til kort ja...fint det! Natta 1
MrM88 Skrevet 9. november 2018 #36 Skrevet 9. november 2018 Dette hatet imot Trump fra venstresiden og MSM har jeg aldri riktig forstått, og som vi også ser i dette kommentarfeltet så virker som at mange hater Trump bare fordi de har blitt fortalt at de skal hate han og har ingen logisk årsak til dette hatet, annet enn kommentarer som "mannen er jo helt gal", "Trump er den nye Hitler", "Han er sinnssyk", "Trump er bare et narsissistisk svin som hater kvinner og mørkhudede og innvandrere", "Trump har ikke tjent noen penger, han har bare arvet pengene etter sin far". Det hadde vært interessant hvis Trump motstanderne faktisk kom med noen logiske forklaringer hvor de begrunner sitt hat mot Trump, for flesteparten av dem kommer bare opp med kommentarer som er helt irrelevante og som bare oser av bitterhet og misunnelse. 4
MrM88 Skrevet 9. november 2018 #37 Skrevet 9. november 2018 (endret) Jeg mener fortsatt at det beste som kunne ha skjedd USA og verdenssamfunnet var hvis Kerry hadde vunnet presidentvalget mot Bush i 2004, og at Kerry hadde isåfall fått to perioder som amerikanernes president. Og at Romney hadde vunnet presidentvalget for republikanerne i 2012, og at Romney vant presidentvalget igjen i 2016. Dere Obama-elskere vil nok angripe meg for dette, men sannheten er den at Obama oppnådde relativt lite som amerikansk president, og hvis Kerry hadde vunnet i 2004 og bli gjenvalgt i 2008 og at Romney fortsatt hadde stilt som presidentkandidat for republikanerne i 2012 og vunnet valget, så tror jeg at vi i dag ville ha sett et langt mindre splittet samfunn. Endret 9. november 2018 av MrM88
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå