Dr. Ops Skrevet 7. november 2018 #2 Skrevet 7. november 2018 God selger, dessverre ingen god politiker. 2
studerende Skrevet 7. november 2018 #3 Skrevet 7. november 2018 Akkurat nå, Terrasse skrev: God selger, dessverre ingen god politiker. God selger, elendig forretningsmann. 2
Gjest Kritt Skrevet 7. november 2018 #4 Skrevet 7. november 2018 Han er skremmende dyktig til å få folk med seg.
Zienna Skrevet 7. november 2018 Forfatter #5 Skrevet 7. november 2018 1 minutt siden, Kritt skrev: Han er skremmende dyktig til å få folk med seg. Jeg tror at mange amerikanere er lei av politikere som snakker fine ord. Trump ble en motvekt fordi han snakker så direkte. Men vet egentlig amerikanere sitt eget beste? Har de kunnskaper om verden utenfor? Jeg vil påstå at det står riktig ille til med amerikaneres flest samfunnskunnskaper. 2
Gjest Kritt Skrevet 7. november 2018 #6 Skrevet 7. november 2018 2 minutter siden, Zienna skrev: Jeg tror at mange amerikanere er lei av politikere som snakker fine ord. Trump ble en motvekt fordi han snakker så direkte. Men vet egentlig amerikanere sitt eget beste? Har de kunnskaper om verden utenfor? Jeg vil påstå at det står riktig ille til med amerikaneres flest samfunnskunnskaper. Jeg tror du er inne på noe. En burde bli sjokkert over at de faller for hans enkle retorikk. Men han sier akkurat det folk ønsker å høre - og det funker. Sant eller ikke.
Chablis Skrevet 7. november 2018 #7 Skrevet 7. november 2018 (endret) Oppdager du dette først nå? Mannen er spik hakke gal og jeg håper han ikke lager en verdenskrig før han blir sparket ut! Endret 7. november 2018 av Tipptoppi 2
Zienna Skrevet 8. november 2018 Forfatter #8 Skrevet 8. november 2018 2 minutter siden, Tipptoppi skrev: Oppdager du dette først nå? Mannen er spik hakke gal og jeg håper han ikke lager en verdenskrig før han blir sparket ut! Nei, jeg har visst det lenge. Derfor mener jeg at Frankrikes president, Macron, har spilt inn en løsning og et forslag som vi Europeere bør ta seriøst. Jeg ser ingen grunn til at vi Europeere skal være avhengig av andre. 1
Hipp966hopp Skrevet 8. november 2018 #9 Skrevet 8. november 2018 1 time siden, Zienna skrev: Mannen er jo en ren vits! En suksessrik forretningsmann som har tjent milliarder av $ på sine forretninger, er som president i USA verdens mektigste mann ikke noen som jeg ville ha kalt for en vits. 4
Hipp966hopp Skrevet 8. november 2018 #10 Skrevet 8. november 2018 1 time siden, Tipptoppi skrev: Oppdager du dette først nå? Mannen er spik hakke gal og jeg håper han ikke lager en verdenskrig før han blir sparket ut! Før jeg spørre, hva er det med Trump som gjør at ham - i følge deg er "spikk hakke gal" ?. I følge enkelte så var jo verden over og 3. verdenskrig bare dager unna når Trump inntok det hvite hus for nesten tre år siden, isteden så har vi sett at Trump jobber med forsoning med flere av verdensmaktene, bortsett fra Iran, Mexico og EU. Trump er i motsetning til de fleste av dagens politikere - anti-politisk korrekt som sier hva han vil, hvor han vil og når vil. Og uansett hva så kan ikke Trump bli sparket ut av presidentskapet. 5
Hipp966hopp Skrevet 8. november 2018 #11 Skrevet 8. november 2018 Jeg tror at amerikanere flest synes at USA har blitt for liberale og er lei av et samfunn som styres av politisk korrekthet. Og skuffet over politikere som ikke jobber for det amerikanske folk. 2
Chablis Skrevet 8. november 2018 #12 Skrevet 8. november 2018 😂 #popcorn Nei, jeg skal ikke diskutere Trump med deg, det er det andre her som kan bedre enn meg. Jeg skal bare sette meg i hjørnet her å følge med. (Men jo når hans periode er over blir han sparket ut, jeg har ingen tro på at han blir gjenvalgt.) 1
ElinX0Xpoliti Skrevet 8. november 2018 #13 Skrevet 8. november 2018 Det som virker for meg er at folk hater han siden de blir fortalt å hate han, ingen har en faktisk god grunn å hate han. Ingen sier til meg at jeg skal hate en person på forhand. Det som er svært merkelig er at norsk media driver heksejakt på Trump, hvorfor vet jeg ikke. Trump, Salvini, Åkeson, Oban, Farage, den nye presidenten i Brasil leder tilbake til Normal nasjonalisme og tribalisme slik som politikk normalt er og kommer alltid å være. Globalisme som blir styrt av oligarker i et sosialistisk rammeverk er prøvd og har feilet for folk flest. Fantasien til "venstre" folk er at man kan ha åpne grenser, fri handel uten å kompensere underklassen og mellomklassen og folk fra andre kulturer i store menger inn i div land. Trump er en reaksjon mot globalisme og mindre grad sosialisme, folk flest er lei dette i underklassen som ser at jobber blir transportert ut til polen, Kina og Mexico osv. Folk flest er lei sosialister som ønsker folk fra andre kulturer kommer i store antall, bare fordi politikere og rike kan virke gode og være gode på andre bekosting. Men å bo sammen med disse personene ifra andre kulturer nei takk, da bor sosialistene i segregerte nabolag eller flyter ut. Får å si det enkelt underklassen og mellomklassen lider siden overklassen ønsker å virke gode for fattige ifra andre kulturer og flytter jobber ut ifra egen land til lavtkost land som har skap grobunnen til at nasjonalisme og personer som Trump får støtte. Media som er del av overklassen skjønner ikke dette og tror dette er nazisme eller fascisme fordi ikke forstår at folk lider økonomisk og føler seg støtt av hva de gjør. Derfor har vi Trump som president i USA. 8
FrøkenPolitikk Skrevet 8. november 2018 #14 Skrevet 8. november 2018 De fleste er enige i det, problemet er valget mellom pest eller kolera. Vi kan sitte her å "circle jerke" over at pest er sååå ille. Ja, flott observasjon du Men, ting er ikke helt så enkelt i virkeligheten, hadde DEMOKRATENE (ikke russerne vel å merke...) ikke RIGGET VALGET, så hadde vi hatt Bernie Sanders VS Trump, og Bernie ville vunnet, og du ville ikke fått Pest eller Kolera Men isteden for å klage på at DEMOKRATENE rigget valget, slik at en tosk ble valgt, klager dere på tosken og ber demokratene redde dere fordi de er så snille og gode folk.... Patetisk. Tydeligvis ikke bare Trump velgere som lar seg manipulere av flinke retorikere 1
Hipp966hopp Skrevet 8. november 2018 #16 Skrevet 8. november 2018 29 minutter siden, Tipptoppi skrev: 😂 #popcorn Nei, jeg skal ikke diskutere Trump med deg, det er det andre her som kan bedre enn meg. Jeg skal bare sette meg i hjørnet her å følge med. (Men jo når hans periode er over blir han sparket ut, jeg har ingen tro på at han blir gjenvalgt.) Jeg vet ikke om du siterte til meg eller ikke, men ser du ikke selv hvor lite saklige dine påstander er?. Og jeg er ikke noen tilhenger av Trump. Men jeg tror likevel at det er 0% sjanse for at en demokratisk presidentkandidat vil kunne vinne valget i 2020, og at Trump vil få en relativt enkel valgseier. 2
ops2 Skrevet 8. november 2018 #17 Skrevet 8. november 2018 (endret) 9 hours ago, Zienna said: Nei, jeg har visst det lenge. Derfor mener jeg at Frankrikes president, Macron, har spilt inn en løsning og et forslag som vi Europeere bør ta seriøst. Jeg ser ingen grunn til at vi Europeere skal være avhengig av andre. Det er morsomt at du nevner Macron. Morsomt fordi han ville ønsket seg så god oppslutning som Trump har. Macron har nådd en ny bunn, 30%, og det er ikke et unntak. Hans popularitet sank fortere enn noen annen fransk president. Og det er ingen oppturer, bare en jevn nedtur. I en enkeltstående katastrofal undersøkelse, er kun 21% av Frankrikes befolkning positive til han som president. Quote According to a YouGov poll published on Thursday, only 21 percent of French people approve of Mr Macron’s actions as president, a four-point drop from last month. Hvorfor kjenner vi hver detalj av Trumps liv og levnet, men ikke Macrons? Han er president i et av Europas største land, mye nærmere oss enn USA. Jo, fordi hvert støvkorn av Trumps konflikter blåses opp til et berg i norsk media. Og så godt som ingen ting av Marcons store problemer på hjemmebane kommer til overflaten i norsk presse. Det er talende at Macrons gode tall ble gjentatt og gjentatt i de første ukene etter hans innsettelse, men etterpå har dere ikke hørt mye om det, har dere vel? Quote Mr Macron, who famously survives on just four hours of sleep a night, has been weakened by a series of political scandals and setbacks, including a volley of high profile ministerial resignations and an embarrassing incident involving his former bodyguard. Har dere hørt noe om dette? Og ville det ikke virke kjent, hvis dere byttet ut Macron med Trump? Fordi det er akkurat hva dere ville ventet av Trump. Dere har blitt opplært, som Pavlovs hunder, til å reagere på en bestemt måte når dere hører "Trump". https://no.wikipedia.org/wiki/Klassisk_betinging https://www.express.co.uk/news/world/1040056/emmanuel-macron-news-france-macron-popularity-latest-polls Endret 8. november 2018 av ops2 skrivefeil 2
Aragorn ll Elessar Skrevet 8. november 2018 #18 Skrevet 8. november 2018 (endret) Jeg så litt av den pressekonferansen, var som å se på en gjeng 5 åringer som kranglet. Endret 8. november 2018 av Eugene Onegin 1
Horten Market Skrevet 8. november 2018 #19 Skrevet 8. november 2018 11 timer siden, Tipptoppi skrev: Mannen er spik hakke gal og jeg håper han ikke lager en verdenskrig før han blir sparket ut! Trump kan gå inn i historien som en av få presidenter som ikke har gått til krig mot noen. Annet enn handelskrig, da. Faktisk har han allerede gjort mer for fred enn de fleste andre, kun etter to år. Det han gjorte i Nord-Korea ville normalt kvalifisert for Nobels fredspris. Sør-Korea fikk prisen i 2000 for å ha besøkt Nord-Korea. 7
Chablis Skrevet 8. november 2018 #20 Skrevet 8. november 2018 1 time siden, Horten Market skrev: Trump kan gå inn i historien som en av få presidenter som ikke har gått til krig mot noen. Annet enn handelskrig, da. Faktisk har han allerede gjort mer for fred enn de fleste andre, kun etter to år. Det han gjorte i Nord-Korea ville normalt kvalifisert for Nobels fredspris. Sør-Korea fikk prisen i 2000 for å ha besøkt Nord-Korea. Flott at du liker han. 👍
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå