Frustrertnabo Skrevet 7. november 2018 #1 Skrevet 7. november 2018 Jeg sliter litt med naboene som bor vegg i vegg med meg i borettslaget. Så og si hver eneste dag spiller de høy musikk med mye bass, sånn at det er slitsomt for meg og min romkamerat når vi er hjemme. Selv er jeg ikke så mye hjemme, men noen dager sitter jeg hjemme et par timer og jobber med skole, og da er det veldig slitsomt med høy musikk og bass. De snakker og ler også veldig høyt, slik at det er sjenerende for oss. De mener at musikken ikke er noe høy, og jeg skjønner jo det at man har lyst til å kose seg, men hvordan fungerer dette når det blir plagsomt for naboene? Jeg har banket i veggen et par ganger for å signalisere at vi er hjemme og at det er litt høyt, og vanligvis har de skrudd ned litt. For noen dager siden gikk jeg bort og banket på siden klokken var over 22(når det skal være stille i borettslaget) og musikken og latteren ikke ble lavere. Jeg fikk til svar at «de måtte jo få lov til og leve» og «dere lager lyd innimellom dere og».. Har ikke lyst til å lage dårlig stemning med naboene, men det er litt slitsomt med konstant bass og hlylytt snakking på kveldene.. Er det noen som har noen gode råd til hva jeg kan gjøre?
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #3 Skrevet 8. november 2018 Varsle styret. Skriv dere har prøvd å åpne dialog uten nytte. Anonymkode: 2172e...c91 7
Frustrertnabo Skrevet 8. november 2018 Forfatter #4 Skrevet 8. november 2018 Anonymbruker1: Det var egentlig et veldig unødvendig svar. Jeg kjøpte denne leiligheten i august, flytting er totalt uaktuelt. Anonymbruker2: Takk for tips! Føler kanskje det er litt drastisk å varsle styret allerede, det har jo bare pågått et par uker. Er det noen som har noen tips til feks lyd/støydemping? Vår stue er antageligvis vegg i vegg med deres stue (har ikke sett deres leilighet).
evelynn Skrevet 8. november 2018 #5 Skrevet 8. november 2018 Du kan be dem å spille musikk som vanlig og komme hjem til deg å høre på. Med bass er det sånn at selve musikken kan vare ganske stille men hvis høytaler står "uheldig" rettet mot din vegg, veggen din fungerer som membrane. Sånn var det hos meg. Naboene våre kom til oss til å høre på og ble veldig overrasket. De flyttet på høytalene sine og problem solved. Nesten... Vi kan høre dem innimellom - sånn er det med naboer, men det er MYE bedre en før. 7 13
Rullestolbruker Skrevet 8. november 2018 #6 Skrevet 8. november 2018 Det er mulig å isolere med støydemping. Er en del firmaer som gjør det. Men det er ikke så billig. Man kan også gjøre en del selv. Noen tips her. https://gjoerdetselv.com/materialer/lydisolering-7-smarte-materialer-som-demper-stoyen 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #7 Skrevet 8. november 2018 7 timer siden, Frustrertnabo skrev: Anonymbruker1: Det var egentlig et veldig unødvendig svar. Jeg kjøpte denne leiligheten i august, flytting er totalt uaktuelt. lykke til da Anonymkode: 613e2...7bb 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #8 Skrevet 9. november 2018 Dessverre er det slik i blokk at lyd bærer veldig lett, særlig hvis det er betong. Jeg hadde n nabo da jeg flyttet inn her som hadde fest hver helg, og lydnivået var slik at de likså godt kunne hatt festen i min stue. De ble også ganske sure da jeg ga beskjed. Heldigvis flyttet de. Vet om andre som har hatt problemer med festende naboer som har skrevet gjentatte klager til styret. Styret sier at det må x antall klager til for at de skal gripe inn, og helst fra flere naboer. Så det har dessverre ikke vært mye hjelp i. Jeg tror du rett og slett bare må være bestemt, hvis ikke overkjører de deg. Ditt beste trumfkort er egentlig husordensreglene. Brytes de, må styret etterhvert gripe inn. Anonymkode: 5cdaa...f37 3
Frustrertnabo Skrevet 10. november 2018 Forfatter #9 Skrevet 10. november 2018 Takk for gode svar! Her er det mye lurt å ta i betraktning. Heldigvis har de roet seg litt nå de siste to dagene (i hvert fall de få timene på ettermiddagen når jeg har vært hjemme). Håper det fortsetter sånn fremover! Det hadde vært utrolig deilig...
AnonymBruker Skrevet 10. november 2018 #10 Skrevet 10. november 2018 Klag til styret. Anonymkode: d05cb...2ca
AnonymBruker Skrevet 10. november 2018 #11 Skrevet 10. november 2018 På 7.11.2018 den 23.01, Frustrertnabo skrev: Jeg sliter litt med naboene som bor vegg i vegg med meg i borettslaget. Så og si hver eneste dag spiller de høy musikk med mye bass, sånn at det er slitsomt for meg og min romkamerat når vi er hjemme. Selv er jeg ikke så mye hjemme, men noen dager sitter jeg hjemme et par timer og jobber med skole, og da er det veldig slitsomt med høy musikk og bass. De snakker og ler også veldig høyt, slik at det er sjenerende for oss. De mener at musikken ikke er noe høy, og jeg skjønner jo det at man har lyst til å kose seg, men hvordan fungerer dette når det blir plagsomt for naboene? Jeg har banket i veggen et par ganger for å signalisere at vi er hjemme og at det er litt høyt, og vanligvis har de skrudd ned litt. For noen dager siden gikk jeg bort og banket på siden klokken var over 22(når det skal være stille i borettslaget) og musikken og latteren ikke ble lavere. Jeg fikk til svar at «de måtte jo få lov til og leve» og «dere lager lyd innimellom dere og».. Har ikke lyst til å lage dårlig stemning med naboene, men det er litt slitsomt med konstant bass og hlylytt snakking på kveldene.. Er det noen som har noen gode råd til hva jeg kan gjøre? På dagen har du dessverre ikke så må å si. Har dette problemet selv, og mitt råd er å sette deg på biblioteket f.eks. Eller bruke ørepropper, rett og slett. Men bråker de og er høylytte sent på kveld/natt, og de ikke endrer oppførsel etter at du sier ifra, kan du ringe politiet for støy. Anonymkode: 86add...9b5
AnonymBruker Skrevet 10. november 2018 #12 Skrevet 10. november 2018 Neste gang de har fest og ikke roer seg når du klager så kan du sette dine egne høyttallere mot veggen og spille en eller annen grusom sang på fullt volum. Anonymkode: 176b7...53a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå