AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #1 Skrevet 7. november 2018 Her er det stor fare for å bli gjenkjent, men.. Min nærmeste venninne og et par flere arrangerte babyshower. Alt var perfekt, utenom teksten på banneret.. It’s just a boy Hvordan hadde du reagert? Anonymkode: 9abc9...7ac
Raven.Writingdesk Skrevet 7. november 2018 #2 Skrevet 7. november 2018 Wtf...?! «Its just a boy»..? Hva i h*** skal det bety? Ville spurt henne.. hva faen mener du med «Its JUST a boy»..??
Blueblizz Skrevet 7. november 2018 #3 Skrevet 7. november 2018 Ville tatt det som en fleip tror jeg. 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #4 Skrevet 7. november 2018 1 minutt siden, Raven.Writingdesk skrev: Wtf...?! «Its just a boy»..? Hva i h*** skal det bety? Ville spurt henne.. hva faen mener du med «Its JUST a boy»..?? Jeg ble kjempelei meg Alle de andre var jo der, før meh, så jeg vet ikke hvordan de reagerte.. Nevnte det ikke for noen, orket ikke å lage noe styr akkurat da Anonymkode: 9abc9...7ac
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #5 Skrevet 7. november 2018 Dårlig spøk ? Jeg skjønner i grunn ikke hva som menes med det en gang ? Anonymkode: 3acbc...cd3 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #6 Skrevet 7. november 2018 1 minutt siden, Blueblizz skrev: Ville tatt det som en fleip tror jeg. Hormonell her. Første barney, ivf, etter å ha prøvd i flere år. Jeg tok ikke fleipen. Anonymkode: 9abc9...7ac 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #7 Skrevet 7. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Dårlig spøk ? Jeg skjønner i grunn ikke hva som menes med det en gang ? Anonymkode: 3acbc...cd3 At det er «kun» en gutt. At ei jente ville være førstevalget, men at vi må nøye oss med det nest beste, altså en gutt Anonymkode: 9abc9...7ac 1
Kaffefrøken Skrevet 7. november 2018 #8 Skrevet 7. november 2018 Dere har tydeligvis ikke felles humor. Hun/dem mente vel 'It's just a boy' som man sier til en venninne om hun har blitt dumpet, eller kanskje hun/dem mente at 'It's just a boy', som at dette blir enkelt, dette klarer du... Eller så kan det jo være hun/dem har ekstremt dårlig engelsk kunnskaper? 3
Raven.Writingdesk Skrevet 7. november 2018 #9 Skrevet 7. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: At det er «kun» en gutt. At ei jente ville være førstevalget, men at vi må nøye oss med det nest beste, altså en gutt Anonymkode: 9abc9...7ac Ok... vel, jeg ville nok sagt at jeg synes det var en jævlig dårlig spøk. Hva om noen hadde sagt «Its just a girl»? Ville vært helvette løs. Så det er liksom greit å insinuere at et kjønn er mindre verdt enn det andre så lenge man gjør det mot menn?? Åssen venninner er dette? Ekstremfeminister?? Dårlig spøk. Smakløst.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #10 Skrevet 7. november 2018 Akkurat nå, Kaffefrøken skrev: Dere har tydeligvis ikke felles humor. Hun/dem mente vel 'It's just a boy' som man sier til en venninne om hun har blitt dumpet, eller kanskje hun/dem mente at 'It's just a boy', som at dette blir enkelt, dette klarer du... Eller så kan det jo være hun/dem har ekstremt dårlig engelsk kunnskaper? Hadde det vært en spøk, ville det ikke vært naturlig å nevne noe rundt det...? Anonymkode: 9abc9...7ac
Raven.Writingdesk Skrevet 7. november 2018 #11 Skrevet 7. november 2018 Akkurat nå, Kaffefrøken skrev: Dere har tydeligvis ikke felles humor. Hun/dem mente vel 'It's just a boy' som man sier til en venninne om hun har blitt dumpet, eller kanskje hun/dem mente at 'It's just a boy', som at dette blir enkelt, dette klarer du... Eller så kan det jo være hun/dem har ekstremt dårlig engelsk kunnskaper?
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #12 Skrevet 7. november 2018 1 minutt siden, Raven.Writingdesk skrev: Ok... vel, jeg ville nok sagt at jeg synes det var en jævlig dårlig spøk. Hva om noen hadde sagt «Its just a girl»? Ville vært helvette løs. Så det er liksom greit å insinuere at et kjønn er mindre verdt enn det andre så lenge man gjør det mot menn?? Åssen venninner er dette? Ekstremfeminister?? Dårlig spøk. Smakløst. De har jenter de tre andre, det blir første gutten. Og her i gjengen er det jenter som virkelig er førstevalget. Jeg ønsket selv jente, men ettersom årene gikk og jeg ikke ble gravid, så ble jo kjønn totalt ubetydelig. Anonymkode: 9abc9...7ac
Gjest Blondie65 Skrevet 7. november 2018 #13 Skrevet 7. november 2018 1 minutt siden, Kaffefrøken skrev: Dere har tydeligvis ikke felles humor. Hun/dem mente vel 'It's just a boy' som man sier til en venninne om hun har blitt dumpet, eller kanskje hun/dem mente at 'It's just a boy', som at dette blir enkelt, dette klarer du... Eller så kan det jo være hun/dem har ekstremt dårlig engelsk kunnskaper? Jeg tar ikke spøken heller. Hvorfor spøke med dette? Er dette en setting man lager slike spøker i? Og hvor er gangsynet - for jeg antar at denne venninnen faktisk vet at det ikke var noe lett å bli gravid. TS: Jeg vet helt ærlig ikke hvordan jeg hadde taklet det selv. Kanskje du skal la det ligge til du er mindre hormonell og deretter spørre henne hva hun mente og forklare hvor såret du ble.
Raven.Writingdesk Skrevet 7. november 2018 #14 Skrevet 7. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: De har jenter de tre andre, det blir første gutten. Og her i gjengen er det jenter som virkelig er førstevalget. Jeg ønsket selv jente, men ettersom årene gikk og jeg ikke ble gravid, så ble jo kjønn totalt ubetydelig. Anonymkode: 9abc9...7ac Om det sto «Relax, Its just a boy», ville jeg tolket det som humor og ironi. «Relax» og «Its just» + (baby/gutt/jente) = ironi. Men KUN «Its Just a [kjønn] - av tre stk med barn av motsatt kjønn, ville jeg opplevd som ufølsomt, malplassert spøk, arrogant, - idioti. 3
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #15 Skrevet 7. november 2018 2 minutter siden, Blondie65 skrev: Jeg tar ikke spøken heller. Hvorfor spøke med dette? Er dette en setting man lager slike spøker i? Og hvor er gangsynet - for jeg antar at denne venninnen faktisk vet at det ikke var noe lett å bli gravid. TS: Jeg vet helt ærlig ikke hvordan jeg hadde taklet det selv. Kanskje du skal la det ligge til du er mindre hormonell og deretter spørre henne hva hun mente og forklare hvor såret du ble. Vi er veldig nære, snakker sammen flere ganger i uken.. Æsj, at hun måtte være så unødvendig teit Anonymkode: 9abc9...7ac
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #16 Skrevet 7. november 2018 Akkurat nå, Raven.Writingdesk skrev: Om det sto «Relax, Its just a boy», ville jeg tolket det som humor og ironi. «Relax» og «Its just» + (baby/gutt/jente) = ironi. Men KUN «Its Just a [kjønn] - av tre stk med barn av motsatt kjønn, ville jeg opplevd som ufølsomt, malplassert spøk, arrogant, - idioti. Det var kun it’s just a boy Og ingen nevnte dette med et ord Anonymkode: 9abc9...7ac
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #17 Skrevet 7. november 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: At det er «kun» en gutt. At ei jente ville være førstevalget, men at vi må nøye oss med det nest beste, altså en gutt Anonymkode: 9abc9...7ac Eller kanskje dette var det eneste banneret venninnen fant i blått ? Jeg skjønner i alle fall ikke hvorfor en gutt skulle være noe mindre ønsket i noens øyne, ei heller hvorfor noen skulle produsere babyshower-bannere med en tekst som antyder at en gutt er mindre ønsket (dersom det var tanken bak, hvor mange hadde de egentlig fått solgt ? Svært få ville jo syntes at det var en passende spøk på en babyshower) Jeg tolker det heller som at meningen med teksten egentlig er noe annet. Tenker heller på en typisk tenåringsfilm hvor en av hovedpersonene er villt forelska og det er «just a boy» som gjør at hun svever på en rosa sky (evt. at det er bestilt på Wish fra en kinesisk produsent med dårlige engelsk-kunnskaper) Anonymkode: 3acbc...cd3 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #18 Skrevet 7. november 2018 Jeg tror jeg ville sendt en melding: «Tusen takk for selskapet, det var veldig koselig. Men du, jeg lurer på en ting. Det som stod på banneret, var det en vits jeg ikke helt forstod? 🤔» Anonymkode: 30076...36f 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #19 Skrevet 7. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Eller kanskje dette var det eneste banneret venninnen fant i blått ? Jeg skjønner i alle fall ikke hvorfor en gutt skulle være noe mindre ønsket i noens øyne, ei heller hvorfor noen skulle produsere babyshower-bannere med en tekst som antyder at en gutt er mindre ønsket (dersom det var tanken bak, hvor mange hadde de egentlig fått solgt ? Svært få ville jo syntes at det var en passende spøk på en babyshower) Jeg tolker det heller som at meningen med teksten egentlig er noe annet. Tenker heller på en typisk tenåringsfilm hvor en av hovedpersonene er villt forelska og det er «just a boy» som gjør at hun svever på en rosa sky (evt. at det er bestilt på Wish fra en kinesisk produsent med dårlige engelsk-kunnskaper) Anonymkode: 3acbc...cd3 Det var «løse bokstaver», så tror faktisk at de har bestilt bokstavene selv.. Anonymkode: 9abc9...7ac
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #20 Skrevet 7. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror jeg ville sendt en melding: «Tusen takk for selskapet, det var veldig koselig. Men du, jeg lurer på en ting. Det som stod på banneret, var det en vits jeg ikke helt forstod? 🤔» Anonymkode: 30076...36f Det tror jeg faktisk jeg vil gjøre. Tusen takk. Anonymkode: 9abc9...7ac 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå