Gå til innhold

Innafor med egenmelding når det er slutt med kjæresten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg er 24 år og har jobbet på min arbeidsplass i 5 år. I løpet av de 5 årene har jeg kun vært borte 2 dager (var da veldig syk og hadde ikke sjangs å komme meg opp). Har veldig høy arbeidsmoral og har litt den holdningen at man skal ha en veldig god grunn til å være borte. Veldig samvittighetsmenneske.

Nå er det slutt med kjæresten jeg har hatt i 6 år.. Det var mitt valg, men samtidig er jeg nedenfor og trist. Er redd jeg kan bryte sammen på jobb. (Er sykepleier så er ikke helt innafor å gråte foran pasienter/kolleger). Er det innafor å være borte en dag? Tenkte å fortelle sjefen situasjonen og at jeg ikke trenger å få betaling siden jeg ikke er syk..

Anonymkode: 1a621...ede

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes ikke det dersom du bare er litt nedenfor. Jeg gikk der i mot gjennom et brudd som gjorde at jeg ikke sov eller spiste på flere uker. Da ble det sykemelding i to uker for å komme til hektene igjen.

Anonymkode: 25033...7d5

Skrevet

Ja, det synes jeg du jan bruke i denne settingen. 

Anonymkode: b8959...44f

• Liker 27
Gjest Blondie65
Skrevet

Egenmelding = betalt fri. Være borte fra jobb uten betaling har ingenting med egenmelding å gjøre. Da har man ulønnet "permisjon".

Jeg forstår ikke hvordan en egenmeldingsdag skal hjelpe på kjærlighetssorg. Skal du grine ferdig denne dagen da eller?

Hvis du - grunnet nedstemthet - ikke er i stand til å gjennomføre jobben din synes jeg du skal ta en prat med sjefen din om dette og se på løsninger på jobben, eventuelt sykemelde deg for en noe lengre periode for å komme til hektene igjen.

Skrevet

Nei, dette synes jeg faktisk ikke er ok. Hvis du sier det til lederen din og samtidig sier grunnen så kan du bli beskyldt for ikke godkjent fravær. 

Anonymkode: a8315...f11

• Liker 12
Skrevet

Nei, det synes jeg faktisk ikke er innafor i det hele tatt.

Anonymkode: 0e9d2...902

• Liker 5
Skrevet

Så pinlig. I tillegg har du valgt dette selv. NEI

Anonymkode: c9f05...737

• Liker 6
Skrevet

Så pinlig. I tillegg har du valgt dette selv. NEI 

Gi bort vaktene til andre kollegaer/ vikarer

Anonymkode: c9f05...737

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei.

Jeg er 24 år og har jobbet på min arbeidsplass i 5 år. I løpet av de 5 årene har jeg kun vært borte 2 dager (var da veldig syk og hadde ikke sjangs å komme meg opp). Har veldig høy arbeidsmoral og har litt den holdningen at man skal ha en veldig god grunn til å være borte. Veldig samvittighetsmenneske.

Nå er det slutt med kjæresten jeg har hatt i 6 år.. Det var mitt valg, men samtidig er jeg nedenfor og trist. Er redd jeg kan bryte sammen på jobb. (Er sykepleier så er ikke helt innafor å gråte foran pasienter/kolleger). Er det innafor å være borte en dag? Tenkte å fortelle sjefen situasjonen og at jeg ikke trenger å få betaling siden jeg ikke er syk..

Jeg ville anbefalt deg å dra på jobb, er det ikke bedre å jobbe å få tankene over på noe annet istede for å sitte hjemme hvor du får god tid til å gruble over bruddet?

• Liker 6
Skrevet (endret)
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei.

JA!

Ferdig snakka!

ta vare på deg selv! 💙

Edit: IKKE fortell sjefen og SÅKLART du skal ha lønn!!!

Endret av Raven.Writingdesk
  • Liker 23
Skrevet

Jeg ville definitivt tatt meg en grinedag eller to hvor jeg tillot meg å være sjuk av sorg.

Har ikke hatt det behovet enda, men dukker det opp at mannen går fra meg kommer ikke jeg til å være i stand til å gjøre jobben min (som ikke er sykepleier, men gjør også viktige vurderinger og har samspill med voksne og barn hver dag)

Anonymkode: 88c60...e95

• Liker 18
Skrevet

jeg synes du skal gå på jobb. Det vil nok være det beste for deg. 

Anonymkode: 2ac2c...2dc

• Liker 3
Skrevet

Nei. Ikke innafor. Du er ikke syk, ergo faller ikke dette inn under bestemmelsene for egenmelding. 

Hvis vi ser bort fra det faktum at du sikkert har godt av å komme deg på jobb og få tankene dine over på noe annet, så kan du sikkert ringe lederen din og forhøre deg om muligheten for å bytte bort vaktene dine i et par dager fremover. 

Anonymkode: 74d8d...615

• Liker 5
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå er det slutt med kjæresten jeg har hatt i 6 år.. Det var mitt valg, men samtidig er jeg nedenfor og trist. Er redd jeg kan bryte sammen på jobb. 

Kan du eller noen andre forklare meg hvorfor du bryter et forhold når du blir så nedenfor at du kan bryte sammen på jobb? Høres ut som du tvang deg selv til å gjøre noe du ikke ville. Seriøst spørsmål.

Anonymkode: d2fb0...fcd

Skrevet

Siden du SÅ sjeldent har brukt egenmelding før så ville jeg lett tatt en dag med god samvittighet og ikke sagt noe om den egentlige grunnen. Hvis du er sykepleier gir du masse til samfunnet og når du i tillegg omtrent aldri er syk synes jeg 1 dag borte med lønn er helt ok når man går gjennom noe veldig vanskelig personlig!

Anonymkode: 0067b...17d

• Liker 24
Skrevet

Ja, ta en dag egenmelding - eller to, om du trenger det. Ta vare på din mentale helse.

Både for deg, arbeidsplassen og samfunnet er det bedre enn at du presser deg for langt, går på en smell og blir sykemeldt over lengre tid. 

Anonymkode: 51bc6...e91

• Liker 21
Skrevet

Står det forresten i noen lov at egenmelding er kun for fysisk sykdom?

Folk med barn er jo borte med sykt barn opp til 10-20 dager i året men TS skal ikke få ta 1 dag når hun går gjennom samlivsbrudd fra et så langt forhold?

Anonymkode: 0067b...17d

• Liker 18
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, ta en dag egenmelding - eller to, om du trenger det. Ta vare på din mentale helse.

Både for deg, arbeidsplassen og samfunnet er det bedre enn at du presser deg for langt, går på en smell og blir sykemeldt over lengre tid. 

Anonymkode: 51bc6...e91

Ærlig talt, hvorfor skal man «gå på en smell og bli sykmeldt over lang tid» fordi man selv har valgt å bryte et forhold ? Var det ikke da bare å la være å avslutte forholdet, eller hva? 

Anonymkode: 74d8d...615

• Liker 3
Skrevet

Ta alle de 3 dagene på egenmelding. Få betaling

Anonymkode: e3c2d...cdf

Skrevet (endret)

Dette må du vurdere selv, Ts. Da det ble slutt med eksen min for mange år siden gikk jeg på jobb men jeg hadde mulighet til å kunne trekke meg unna dersom jeg skulle begynne å gråte sånn plutselig. Jeg fortalte om bruddet til mine nærmeste kolleger da jeg følte meg helt knust og ikke visste hvordan jeg skulle klare å gjennomføre dagen. Jeg fikk også tilbud om å gå hjem dersom det ikke gikk så bra å være på jobb..

Men alle har ikke en jobb hvor de kan trekke seg unna slik som jeg kunne da. Et brudd er vondt og det påvirker oss psykisk, noen mer enn andre. Ta vare på deg selv og ta tiden til hjelp. Du ser selv om du er i stand til å gå på jobb.

Endret av Snaskesnusken
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...