Gå til innhold

Fortnite

Fremhevede innlegg

Skrevet

Her fikk de lov når de ble 10, for det var da de fikk PS4. 

Synes ikke spillet er så farlig eller voldelig. Det er veldig tegneserieaktig, så det føles ikke virkelig, som mange andre spill. Så akkurat det hadde jeg ikke bekymret meg for. Og barn vet godt forskjell på spill og virkelighet. 

De får bare lov å kommunisere med de andre kameratene sine. Det er jo sosialt fordi de har kontakt med venner, de snakker sammen, planlegger sammen og spiller sammen. 

Her har vi spillertider. De får lov å spille 1,5 time om dagen, litt mer i helgene. Men alt annet må være gjort først. Om det blir bråk som krangling ol så blir det spillepause. Dette vet de veldig godt, så det pleier ikke å være noe problem. 

Anonymkode: c2ab9...340

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min som blir 10 om et par uker får ikke lov. Vi har satt oss inn i spillet og det er virkelig helt uaktuelt å la ham spille og jeg skjønner ikke at foreldre lar barn godt under 12 spille et slikt spill (jeg lurer på om det er de samme foreldrene som lar 13-åringer spille 18-årsspill, hva er poenget med å hele tiden skyve aldersanbefalingene foran seg?). Jeg skjønner ikke at noen kan si at et spill hvor man bruker rifler og maskingevær for å plaffe ned andre mennesker ikke er voldelig. Vold handler ikke bare om blod og gørr.

Skrevet

Det verste i fortnite er pratinga fra lagkamerater, klarer du å mute dem permanent, ser ikke jeg noe problem med at en normal åtteåring får spille det. (også må du begrense spilletid da, om han ikke klarer det selv, men det gjelder jo uansett hvilket spill han spiller) 

Anonymkode: fdb35...bc1

Skrevet

Jeg nekter 9-åringen å spille det, mens faren tillater det. Argumentasjonen til faren er noe av det samme som jeg ser nevnes her; ingen blod, ingen lik, dårlig grafikk, og som bonus blir man god i engelsk visstnok.

Jeg merker endring i adferd hos sønnen vår etter at fortnite dukket opp ved samvær hos faren. Alt handler om fortnite, antall «kills», nye «skins» og div nye våpen og hva de kan gjøre. En slags besatthet. Jeg synes det er skremmende hvor stor del spillet tar i hverdagen, til tross for at han ikke er så ofte hos faren.

Anonymkode: 68cbf...903

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...