Gå til innhold

katt og vindu

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi har en katt som i det siste er blitt fersket omtrent hengende ut av vinduet i 2. etasje. Han er utendørs innimellom og har selvsagt fått mersmak, men er for liten og ukastrert foreløpig. Nå er jeg ikke livredd for at han skal slå seg fordervet eller rømme sin vei om uhellet skulle være ute, men hvordan gjør andre katteeiere det med lufting? Greit nok om katten kan hoppe inn og ut av vinduet i første etasje, men hva med innekatter eller katter i høye hus?

(og nei, det virker iKKE som han bedømmer avstanden ned..)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jo jeg tror nok han bedømmer den... setter han føttene ned på andre siden mot veggen? da bedømmer han nok lengden ned ja..

har selv katt og første gangen den var ute, kom den seg ut selv, via vindue.t. jeg fikk mildt sagt sjokk med engang for det er ganske så høyt.. men tro det eller ei de lander som regel alltid på alle fire og det går alltids bra... og ja den hopper fra veldig høye avstander...

går nok bra;)

Gjest Anonymous
Skrevet

ja, han setter beina ned på utsiden av veggen. Hm. Egentlig er jeg ikke så redd for at han skal skade seg, huset er gammelt og med lave etasjer, men litt plagsomt kan det være at man må gå til diverse aksjoner med lukkede dører o.l når man skal lufte og IKKE ha ut katten. Heldigvis skal han jo være utekatt, da:)

Skrevet

Vi hører jo med jevne mellomrom om katter som faller ned fra vinduer og balkonger, så jeg ville ikke følt meg trygg. Vi bor i 7. etasje og lot vår katt være ute på veranden før, men etter å ha sett henne spankulere på rekkverket så tør jeg ikke mer. Er livredd for at hun skal dette ned. Tenk om hun ser en fugl eller et insekt og instinktet tar over og hun hopper etter. :o

Skrevet

ja jeg hadde dte uhellet engang også men da var det snakk om fra en veranda ganske høyt oppe.. midt på natten hadde pusen vår kommet seg opp dit... dagen etter fant vi han ikke før senere.. midt i en haug med masse kvister ganske forslått og ødelagt. han var i ro noen dager, vet ikke om det var hjernerystelse av et slag.. men ble ganske pigg igjen etter hvert..

så gikk han ikke opp der på en stund, men nå er det en stund tilbake og jammen meg eer han tøff nå ja.. nå spankulerer han like fint..

men husk katter er smarte dyr.. så de vet nok hva de driver med;)

Skrevet

Vi bor i 4. etasje og lar ikke katten være ute på balkongen alene. Til sommeren har vi tenkt å dekke til med hønsenetting slik at han kan være der ute mens vi er på jobb.

Når vi lufter ellers lukker vi han bare inne på rommet sitt.

Gjest Anonymous
Skrevet

Du kan få kjøpt (eller lage selv) små avsatser, eller hva jeg skal kalle det, til å montere på husveggen, slik at det fungerer som en liten trapp, hvor pus hopper fra avsats til avsats på vei opp/ned fra vinduet :) Veldig praktisk, men fungerer nok best om man ikke bor så alt for høyt over bakken, men 2. etg. er midt i blinken for denne løsningen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...