AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #1 Del Skrevet 7. november 2018 Hei! Har slitt en god stund med flass i hodebunn. Det er mest ved hårfestet i pannen, og det er svært sjenerende. Har prøvd Head&Shoulders en god stund, og det lindrer «kløing» (har litt svak kløing, ikke noe spesielt, garantert ikke lus). Men det har ikke hjulpet mot selve flasset. Lurte på om det er noen som har slitt med det samme, og har noen tips? Ønsker ikke dra til legen for dette, men om det finnes noen produkter dere er kjent med og vet fungerer, vil jeg veldig gjerne høre det! Tusen takk på forhånd😊 Anonymkode: bb7b8...f29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
applestories Skrevet 7. november 2018 #2 Del Skrevet 7. november 2018 Jeg får av og til noe lignende i hårfestet fremme over ene siden av pannen. Ifølge en frisør var det ikke flass, men tørr hodebunn. Når det kommer tilbake finner jeg frem Define sin Healthy Scalp & Hair Shampoo, har i dette området først når jeg går i dusjen, lar virke ett minutt mens jeg har har sjampo i resten, og skyller så. Etter noen dager er det borte. Hos meg klør det ikke, det bare kommer noen ganger i året. Noen ganger når det er kaldt og huden blir tørr, andre ganger uten at jeg vet hvorfor. Denne sjampoen funker alltid for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #3 Del Skrevet 7. november 2018 Head&shoulders er omtrent det verste du kan ha oppi hodebunnen. Slutt med det. Først av alt burde man finne ut om man har flass grunnet tørr hodebunn eller sopp. Er det grunnet tørr hodebunn har Redken en god shampo som heter Scalp Relief Dandruff Control som inneholder blant annet sink. Det er viktig å bemerke seg at den må virke i 5 minutt før man skyller den ut. Hvis man mistenker sopp bør man gå på apoteket og prøve fungoral sjampo Anonymkode: 65d00...8d7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #4 Del Skrevet 7. november 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Head&shoulders er omtrent det verste du kan ha oppi hodebunnen. Slutt med det. Det er bare tull. Flere hudleger har anbefalt head and shoulders på det sterkeste, og det hjelper mot kløe. Anonymkode: fcc17...9a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #5 Del Skrevet 7. november 2018 Jeg trodde det var flass, men icke! Har sebhorisk eksem med tendens til psoriasis... Så head & shoulders gjør det bare verre for meg. Fikk sjampo (resept) av en hudlege plus krem til ansiktet/hårkanten/ører. Fungoral eller Selsun kan hjelpe noen. Anbefaler deg å gå til hudlege, jeg har ikke blitt 100% bra i hodebunnen, men slipper store røde flekker i ansiktet! Hos meg spred det seg sakte fra hodet, til ørene, så utover i ansiktet, der jeg fikk store røde flekker som klødde og væskede. Blæ! Men fikk alltså god hjelp av hudlegen. Anonymkode: a8d60...25f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå