Gå til innhold

Trenger hjelp med søknad til fast stilling i firma jeg har jobbet som vikar hos. Hva skriver jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har jobbet som vikar via vikarbyrå det siste året og nå har firmaet jeg har jobbet hos utlyst faste heltidsstillinger og jeg skal søke, men jeg sliter veldig med å skrive søknad. Det føles så rart å skrive en "vanlig" søknad der jeg selger meg inn til en arbeidsgiver som kjenner meg og vet hvordan jeg fungerer på jobb.

Jeg har fått positive tilbakemeldinger fra dag én, jeg vet at de er veldig fornøyd med jobben jeg gjør og at flere av skiftlederne ber spesifikt om meg når de ringer vikarbyrået om de trenger folk på kort varsel og jeg ikke allerede har skift den dagen. Men jeg kan jo ikke akkurat skrive det i søknaden... 

Noen som har tips til hva man skriver i en sånn søknad?

Anonymkode: 834ac...bed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo skrive at du har erfaring med arbeidsoppgavene, trives med oppgavene, mestrer arbeidsfeltet, er kjent med systemene/verktøyene, kommer godt overens med kolleger  på alle avd/skiftene du har jobbet, ikke har problem med variert arbeidstid (når du sier skift så tenker jeg at du kan jobbe både tidlig og sent /natt?) Skriv du er fleksibel og lettbedt. 

Syns du skal skrive at du har fått gode tilbakemeldinger på jobben du gjør. Selg deg inn, du har alt å vinne! 

Skrevet

Bare skriv det som en vanlig søknad? Legg vekt på ting som er positive for deg.

Skrevet

Har du peiling på hvorfor de spør om akkurat deg? Kan du på noe vis "snøre opp i det" litt sånn "tilfeldig" før søknadsfristen går ut? 

Ellers så tror jeg du med sikkerhet kan skrive at du er omgjengelig og at du har en stor stå-på-vilje, slik virker det som ut fra måten du beskriver deg på. :) 

Anonymkode: 03d70...81f

Skrevet

Begynn med å skryte av arbeidsstedet, fortsett med å skryte av deg selv. Ikke skriv noe om at du tror andre synes at du gjør en god jobb. Det vet jo de enda bedre enn du gjør.

Anonymkode: a0baa...bd3

Skrevet

Takk for alle svar :)

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du peiling på hvorfor de spør om akkurat deg? Kan du på noe vis "snøre opp i det" litt sånn "tilfeldig" før søknadsfristen går ut? 

Ellers så tror jeg du med sikkerhet kan skrive at du er omgjengelig og at du har en stor stå-på-vilje, slik virker det som ut fra måten du beskriver deg på. :) 

Anonymkode: 03d70...81f

Jeg tror en av de viktigste grunnene er at jeg er en av de mest voksne vikarene og når jeg er på jobb så er jeg der for å jobbe, jeg er effektiv og holder tempoet oppe. Mange av vikarkollegene mine er forholdsvis unge, uerfarne i arbeidslivet og av typen som ikke gjør mer enn de må og uffer og akker seg når de blir satt på stasjoner de ikke liker seg på, noe jeg vet irriterer skiftlederne.

Her om dagen fikk jeg høre "Det er så bra når du kommer, for jeg vet at du står på og får ting unna," fra skiftlederen da jeg kom på jobb etter å ha blitt ringt etter litt tidligere på dagen.

TS

Anonymkode: 834ac...bed

Skrevet

Skriv noe ala det at siden du har vikariert hos dem så kan du systemet demmes, du vet hvordan jobben skal gjøres og at du mestrer jobben godt. 

Anonymkode: 334b6...4a8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...