Gå til innhold

Er jeg firkanta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet er 13 måneder og har hittil bare blitt lagt til å sove for natta av meg eller samboeren. Førstkommende helg skal vi på et arrangement. Da kan vi legge selv og så sitter min mor barnevakt. Dette er også nytt, så jeg er spent på hvordan han reagerer om han våkner mens vi er borte. Om det blir krise så er vi hjemme i løpet av 15 min. 

Så fikk samboeren spørsmål om å treffe en kompis i morgen kveld som han ikke ser så ofte. Han må reise et stykke og er avhengig av båt. Jeg må jobbe og er borte til ca 21. Samboeren har allerede snakket med svigermor og hun kan legge og passe sier hun. 

Er jeg firkanta som er litt skeptisk til å gå rett på at noen andre skal legge? 

Anonymkode: 6fb18...1c2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er du. Barnet er over et år. Går det i barnehage? Mange ettåringer går i bhg og blir lagt av andre enn foreldrene hver dag. Det er ikke noe problem! Slipp mammaklørne og la farmor få legge og blomstre i rollen. Tro meg, det vil du sette umåtelig pris på når dere trenger avlastning fremover.

• Liker 4
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barnet er 13 måneder og har hittil bare blitt lagt til å sove for natta av meg eller samboeren. Førstkommende helg skal vi på et arrangement. Da kan vi legge selv og så sitter min mor barnevakt. Dette er også nytt, så jeg er spent på hvordan han reagerer om han våkner mens vi er borte. Om det blir krise så er vi hjemme i løpet av 15 min. 

Så fikk samboeren spørsmål om å treffe en kompis i morgen kveld som han ikke ser så ofte. Han må reise et stykke og er avhengig av båt. Jeg må jobbe og er borte til ca 21. Samboeren har allerede snakket med svigermor og hun kan legge og passe sier hun. 

Er jeg firkanta som er litt skeptisk til å gå rett på at noen andre skal legge? 

Forstår deg godt, men det er sikkert greit å la besteforeldre slippe litt til. 

Anonymkode: 6503e...a6d

Skrevet

Min mor har passer vår i 2 dager da han var litt over ett år.. no problem. 

Dette går.mye bedre enn hva man trur.

Anonymkode: 644a5...fbc

Skrevet

Ja, det er firkanta, men jeg kan likevel forstå det. La besteforeldrene slippe til. Ungen er tross alt 13 måneder. De fleste unger jeg kjenner faller lettere til ro når en annen enn mor/far legger fordi de ikke "tør" å utagere like mye

Anonymkode: 98296...4bd

Skrevet

Jeg mener det kommer veldig an på hvor godt barnet kjenner farmoren. Om de knapt har sett hverandre forstår jeg det godt, men om de har møttes jevnlig og barnet kjenner henne synes jeg du er firkanta ja! 

Skrevet

Hvis barnet kjenner farmor og hun ikke er sterk tilhenger av skrikekur, synes jeg hun kan få prøve seg. Skulle leggingen gå helt skeis, kommer du jo uansett klokka ni og kan overta.

Og til helgen ville jeg fortalt barnet at dere skal bort og mormor være der mens det sover, selv om barnet kanskje ikke forstår helt. Ideelt sett tenker jeg mormor bør komme før barnet legger seg, og gjerne delta i leggingen også, så barnet er litt mer forberedt på at noen andre enn du eller pappaen skal være der. 

• Liker 1
Skrevet

I verste fall er jo du hjemme kl. 21. Det går bra. At du tenker litt på det, forstår jeg. Men ut over det, å avlyse eller være sur på mannen, det er firkantet. 

Anonymkode: 1d993...1c0

Skrevet

Han har jo fikset barnevakt siden han visste at du var hjemme senere. Pluss i boka ;) 

Når det er sagt: hos oss funket det mye bedre at noen andre la, og at disse fortsatt var der hvis barnet våknet, enn hvis vi la og barnet våknet og det plutselig var noen andre der.

Svigermor har jo tydeligvis fostret opp barn før, og hvis hun er rolig og komfortabel med situasjonen pleier det å smitte over på barnet. 

Vet ikke om "firkantet" er ordet, men jeg synes du skal slippe til farmor! Det er absolutt ikke sånn at barnet får traumer av en kveld med farmor selv om leggingen ikke blir på samme måte som det pleier!

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, atropos skrev:

Ja, det er du. Barnet er over et år. Går det i barnehage? Mange ettåringer går i bhg og blir lagt av andre enn foreldrene hver dag. Det er ikke noe problem! Slipp mammaklørne og la farmor få legge og blomstre i rollen. Tro meg, det vil du sette umåtelig pris på når dere trenger avlastning fremover.

Takk for svar alle sammen. 

Barnet har nettopp startet i barnehagen så de har lagt ham de siste to dagene. Men i vogn på dagtid har sjeldent vært noe problem og bestemødrene har også gjort dette. 

Barnet kjenner bestemødrene godt. Tvilsomt at svigermor er fan av skrikekur, det er nok heller andre veien, i form av fri oppdragelse. Jeg blir ikke overrasket om jeg kommer hjem og han løper rundt i stua, under påskudd av at han ikke var trett. 🙈 Men det får våge seg. 😊

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...