Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner nå at jeg har veldig lyst til å begynne å studere, men har ikke et alt for godt snitt fra vgs til å komme inn på ntnu for eksempel, ettersom jeg var litt sløv i slutten av videregående. Har lest litt om BI og hørt at det er flere som er fornøyd med skolen. Der kommer jeg hvertfall inn. Jeg er flink i lesefag og jeg tror jeg kan klare en god del dersom jeg bestemmer meg for det. Men matematikk er ikke min sterkeste side, og derfor har jeg da tenkt litt på markedsføring ettersom det ikke er så fryktelig mye/vanskelig matte der. 

Noen her som har erfaring med utdanning innen markedsføring? Har tenkt litt på økonomi og administrasjon, men er redd for at matten blir for vanskelig for meg.. Vet at det kanskje blir mindre muligheter for meg dersom jeg velger markedsføring istedet for økad.. 

Er det veldig vanskelig å få seg jobb etter endt bachelor innen markedsføring? Hvilke jobber kan jeg eventuelt forvente og hvilken lønn er "normal" å få? Er det myyye mer jobb å få hvis jeg tar en master etterpå? 

Takker for svar!

Anonymkode: ffc55...b8e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg sitter og lurer på det samme!

så faktisk nettopp en stilling som digital markedsfører utlyst, ville tro mange bedrifter trenger dette?

jeg er også elendig i matte, hater exel. men liker lesefag; mer teori.

og er interessert i både markedsføring og økonomi

Anonymkode: 4d324...6db

Skrevet

Innen markedsføring er det utrolig vanskelig å få jobb uten erfaring, og man trenger heller ikke utdanning innen dette så lenge man er flink. Det eneste du lærer på skolen er teori og dette brukes ikke i det hele tatt i en jobb innen markedsføring (er et greit grunnlag, men ikke nødvendig). Jeg anbefaler heller at dere tester ut å lære det i praksis for å se om det er verdt å ta utdanningen. Det er bortkastede år om dere ikke får jobb (og det fordi dere ikke kan nok eller ikke har talentet), det er voldsomt konkurranse for jobber. http://stammen.no/markedsføring/6-grunnleggende-ferdigheter

Jeg har selv en master i markedsføring, men tar nå en ny utdanning. Fikk ikke jobb innen markedsføring, men salgs jobber var lett å få.. 

For å svare på om matten, så er det økonomi emne på BI. Men det er veldig lite av det i bacheloren så det kan de fleste klare. 

Anonymkode: a900c...848

Skrevet

set at bi har et enkeltkurs (15 sp)

som heter digital markedsføring.

noen som har tatt det? ser jo ut som man lærer noe praktisk der.

enig meg at bachelor grad kan bli litt voldsomt, når det er mest prsktiske ferdigheter man trenger

Anonymkode: 4d324...6db

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...